Gå til innhold

overklokking av X1950PRO, hvilket program?

Anbefalte innlegg

hei

skulle prøve å klokke mitt Sapphire X1950PRO bittelitt bare for å teste. Men det ser ikke ut til at det er så enkelt. Prøvde først med rivatuner, men hvis jeg klokket 1mhz så ble skjermen helt hvit en stund før Catalyst control center kom med en feilmelding om ett eller annet. Er det noe som er galt? skal jo klare 1mhz klokk da. Hvilke programmer anbeflaer dere til klokking av dette?

Og forresten hvilke verdier er standard på kortet mitt?

Rivatuner sier at:

Core clock: 580mhz

Memory clock: 702mhz

stemmer disse verdiene?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MEM og Core er rett.

Vil tro grunnen til at du får feilmelding når du forsøker å klokke er at Rivatuner ennå ikke støtter OC på det skjermkortet. Sjekk dokumentasjonen til programmet.

Du kan da sjekke Omega driverne mulig de fungerer. Evt Powerstrip eller ATITool

Kanskje noen andre vet av programmer.

Edit: Da kortet er så nytt tviler jeg på at noen OC progs støtter det.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
MEM og Core er rett.

Vil tro grunnen til at du får feilmelding når du forsøker å klokke er at Rivatuner ennå ikke støtter OC på det skjermkortet. Sjekk dokumentasjonen til programmet.

Du kan da sjekke Omega driverne mulig de fungerer. Evt Powerstrip eller ATITool

Kanskje noen andre vet av programmer.

Edit: Da kortet er så nytt tviler jeg på at noen OC progs støtter det.

7194667[/snapback]

har prøvd ATITool, men med samme resultat der også. Programmet var helt rart. Får vel bare vente litt da, og se om det kommer noen programmer snart. :)

Lenke til kommentar
Fant DENNE testen. De greide ikke å klokke kortet heller.

7194735[/snapback]

åja, da tror jeg ikke at jeg gidder å prøve enda iallefall. Men hovedgrunnen til at jeg skulle klokke litt var for å se hvilken temperatur som steg på speedfan. Har enda ikke funnet ut hvilken temperatur som er for skjermkortet. Fins det noen måte å bare belaste kortet, slik at jeg finner ut hvilken temp. som er skjermkortet?

Står mellom to temperaturer på speedfan, en på 22grader og en på 32grader. Men hvilken av de som er skjermkortet er fremdeles en gåte.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...