Gå til innhold

Ja til mer gym i skolen!

Nistelrooy

Anbefalte innlegg

Jo mer jo bedre har nå jeg hørt av de fleste.

At du er sliten på treningen senere på dagen er enten pga. dårlig kosthold eller fordi muskulaturen er sliten og derfor har fått den treningen den trenger.

Vi snakker treningsprogram som skal følges, og de forstyrres av obligatorisk trening 2 timer i uken.

7190490[/snapback]

Det kan umulig være usunt å få litt ekstra trening den ene dagen. Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fjern KRL og bruk timen til mer gym!

7185453[/snapback]

Det tror jeg neppe er så smart..

_veldig_ mange idag har utrolig dårlige argumenter for å være aggressive mot utenlandske mennsker, pga av religion. Et veldig godt eksempel er Feks George Bush jr.

( http://img.interia.pl/encyklopedia/nimg/busch_g.jpg)

Og Gymen på skolen suger jo maks også, blir ikke bra før man kommer på vgs.

Gå sammen , 3-10 kamerater, gå på et trenings senter, gå sammen og lag forskjellige trenigs økter hver dag. Feks, Rygg og Biceps på Mandag, Bein og Triceps på Tirsdag ol.

Blir mye bedre, og blir i overaskene god form, både mentalt og fysisk, og enda et plusse er å tøre å ta av seg T-skjorte på stranda, vel og merke på sommeren :)

Jeg trener hver dag, 3 timer . I tillegg har jeg 2 straffe gym timer på fredag + 3 timer etter treninga på skolen. Fredag er som regel i værste laget da jeg pleier og spy :D Neida... ;P

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar
Faen da, nei til mer gym.  Aner dere hvor kjipt det er å ha gym for så på samma dagen å ha håndball trening? Mere gym hadde vært kult det hvis de hadde droppa styrke og utholdenhetsdritten.

7191177[/snapback]

En normal ungdom tåler veldig bra å ha to treninger på én dag.

Selv har jeg gym kl. 07.50, fartstrening (svømming) kl. 15.00 og basistrening (styrke) kl. 17.15 på torsdager.

På idrettslinjen har de gym fire dager i uken, og alle driver i tillegg med aktiv idrett kanskje seks dager i uken.

Lenke til kommentar
Nei til meir gym. Trene kan man gjør på fritiden. Jeg går på skole pga det teoretiske.

Ps, jeg er verken feit, tjukk, overvektig eller lat.

7187649[/snapback]

Sitter kun inne og sturer hele døgnet. Orker ikke å gå ut.

7187649[/snapback]

Du kunne trenge mer gym ;)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor noen vil fjerne karakteren i gym fordi alle ikke har like forutsetninger. Vel jeg er helt elendig i Tysk, uansett hvor mye jeg jobber med det så blir jeg ikke bedre. Kan vi ikke fjerne karakteren i Tysk, da?

Gym er det eneste faget på skolen som ikke handler om kunnskap og forståelse, men kroppslig innsats og ferdigheter. Dette har ingen relevanse til begrepet "utdannelse", og er derfor unødvendig å inkludere i et vitnemål. Tysk er et fag, slik som matte og kjemi.

Hvorfor er det unødvendig å inkludere i et vitnemål? Veldig mange jobber handler om kroppslig innsats. Ser absolutt ikke poenget ditt. Gym handler forresten også mye om teori (1/3 faktisk).

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor noen vil fjerne karakteren i gym fordi alle ikke har like forutsetninger. Vel jeg er helt elendig i Tysk, uansett hvor mye jeg jobber med det så blir jeg ikke bedre. Kan vi ikke fjerne karakteren i Tysk, da?

Gym er det eneste faget på skolen som ikke handler om kunnskap og forståelse, men kroppslig innsats og ferdigheter. Dette har ingen relevanse til begrepet "utdannelse", og er derfor unødvendig å inkludere i et vitnemål. Tysk er et fag, slik som matte og kjemi.

Hvorfor er det unødvendig å inkludere i et vitnemål? Veldig mange jobber handler om kroppslig innsats. Ser absolutt ikke poenget ditt. Gym handler forresten også mye om teori (1/3 faktisk).

7191948[/snapback]

Hvorfor det er unødvendig? Fordi ens fysiske form skal ikke være en faktor når man skal kvalifisere til videre utdanning. Hvis jeg har et snitt på 5.5 fordi jeg fikk en 3er i gym, så er jeg mer kvalifisert til enhver skikkelig studie enn en som fikk 5.6 fordi han fikk 6 i gym og 4 i matte. Gymfaget står ofte som den eneste gode karakteren på vitnemålene til de mindre flinke, så jeg skjønner godt hvorfor mange vil beholde den, men den har ikke praktisk funksjon.

Teoridelen er enda mer bortkastet, men fordi brorparten av faget handler om evner/innsats, så er det det jeg konsentrerer meg om når jeg argumenterer. 2 prøver i året er ikke nok til å kalle det er teoretisk fag, spesielt mtp gympensumet.

Lenke til kommentar

Gym skal være delt inn i 3 deler. Det skal være 1/3 teori, 1/3 innsats og 1/3 ferdighet, om ikke lærerne følger opp dette har jo ikke noe med diskusjonen å gjøre. Jeg syns teorien i gym er viktig, og jeg er heller ikke enig i at en med 5.5 (3 i gym) i snitt er mer kvalifisert til "enhver skikkelig studie" enn en som fikk 5.6 (6 i gym og 4 i matte). Men selvfølgelig skal du få mene det du vil.

Jeg syns forresten ikke noe om måten du skriver at "mindre flinke" elever gjerne vil beholde gym som et fag, da de gjerne er flinke i det og det vil forbedre karakteren deres. Føler du prøver å hinte til at jeg er "mindre flink". Ikke det at jeg tar meg nær av det, men syns det er utrolig usaklig og det har vel ingenting i en diskusjon om gym å gjøre?

Endret av Jør2
Lenke til kommentar

Må si meg veldig enig med Steffyboy her. Noen yrker involverer fysisk aktivitet, men veldig få avhenger av det. Uansett, har du tenkt til å satse på en karriære der du møter mye fysiske utfordringer, kan du trene så mye du vil på fritiden.

Lenke til kommentar

Ja til mer gym i skolen!

Jeg er en av de som synes det er alt for lite gym i skolen. Hvorfor skal ikke barn og unge få bevege seg litt i skoletida? Det er nok teoretiske fag fra før av, så det hadde ikke kostet skolen mye om de hadde lagt til et par ekstra gymtimer i uken.

Jeg synes det burde være gym hver dag, både på barne- og ungdomsskolen. Per dags dato har vi knapt 1 1/2 time gym en gang i uken. Det synes jeg er for lite! Barn og unge burde bevege seg hver dag. Det er positivt å trene. Noe det er enighet om blant trenere, helsepersonell og de fleste vanlige folk. For det første er det god trening, slik at man bygger muskler og holder seg i form. Det er også meget bra for litt "rundere" barn og unge, som bare sitter inne hele dagen. Det hjelper dem veldig å kunne å kunne røre litt på seg. De kommer da i bedre form og klarer kanskje å legge av seg noen kilo. Veldig mange synes at gym er ukens høydepunkt. Ved at elevene liker å holde seg i aktivitet blir det også sosialt. Når det begynner noen nye i klassen er det ofte lettere å komme inn i klassemiljøet ved hjelp av en gymtime. Gymtimene binder klassen sammen. Man finner også ofte nye måter å trene på gjennom gymtimene, og kan kanskje få interesse for en idrett som man kan fortsette med utenfor skolen. Det er også de elevene som driver med idrett som generelt gjør det best på skolen. Gjennom trening blir man mer opplagt og får bedre konsentrasjon. Dermed blir det lettere for elevene å følge med på undervisningen, om man har mer gym i skolen. Det er også bevist at gjennom trening forebygger man depresjoner. Jeg ser derfor kun positive sider ved å ha gym hver dag.

Min oppfordring blir dermed at man burde innføre gym minst en time hver dag på barne- og ungdomsskolen. Barn og unge har etter min mening veldig godt av å bevege på seg. Vi vil dermed få en sunnere og mer aktiv ungdomsgruppe.

Takk til alle som har svart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...