V-by Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nei til mere gym på skolen! Jeg har to timer gym én uke og fire timer uka etter. Bytter på annen hver uke. I tillegg så går jeg på trening-studio 2-3 ganger i uka og det er mer enn nok for meg. 7185659[/snapback] duja.. Men det er veldig menge som ikke har annen trening en gymmen på skolen. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det er vel og bra at skolesystemet vil hindre oss i å få infarkt i en alder av 20, men at gym skal være et fag med utslagsgivende karakter, begriper jeg ikke. 7185661[/snapback] Det kan jeg være enig i. Vi kan beholde gym slik det er nå, men fjerne karakterdelen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nei til mere gym på skolen! Jeg har to timer gym én uke og fire timer uka etter. Bytter på annen hver uke. I tillegg så går jeg på trening-studio 2-3 ganger i uka og det er mer enn nok for meg. 7185659[/snapback] Så desse to og fire av 168 timar i løpet av ei veke skapar problemer for deg? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Karakter i gym er ikke nødvendig nei. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nei til mere gym på skolen! Jeg har to timer gym én uke og fire timer uka etter. Bytter på annen hver uke. I tillegg så går jeg på trening-studio 2-3 ganger i uka og det er mer enn nok for meg. 7185659[/snapback] Jeg trener 12 timer i uken, og har kun gym i to usle timer (som ikke engang er fulle klokketimer). Jeg vil ha mer. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Karakter i gym er ikke nødvendig nei. 7185704[/snapback] Fordi? Gymkarateren reflekterer din innsats i gymtimane, er du ein som ikkje gjer meir enn strengt tatt nødvendig ser eg ikkje problemet med at du får karakter 3 på vitnemålet. Det er nok litt urettferdig for dei som ikkje er like sportslig flinke som alle andre, men det er innsatsen som tel, eg har sett fleire som ikkje er spesielt dyktige i sport som har fått 5 og 6 i gym. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nei til mere gym på skolen! Jeg har to timer gym én uke og fire timer uka etter. Bytter på annen hver uke. I tillegg så går jeg på trening-studio 2-3 ganger i uka og det er mer enn nok for meg. 7185659[/snapback] duja.. Men det er veldig menge som ikke har annen trening en gymmen på skolen. 7185667[/snapback] Man kan alltids bruke fritiden på å løpe litt ute eller spille fotball, basket, whatever. Trenger ikke å være medlem i noen klubb eller lignende heller. Finnes masse fotball/basket/volleyball-baner som kan bli brukt av hvem som helst og ingen kan si at du ikke får lov til å løpe på gata. Nei til mere gym på skolen! Jeg har to timer gym én uke og fire timer uka etter. Bytter på annen hver uke. I tillegg så går jeg på trening-studio 2-3 ganger i uka og det er mer enn nok for meg. 7185659[/snapback] Så desse to og fire av 168 timar i løpet av ei veke skapar problemer for deg? 7185688[/snapback] Nei da. Men det finnes andre ting som interesserer meg mer enn gym. Men jeg sier gjerne JA til flere gym-timer hvis de kutter ned på sidemåls timene. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Det bør bli mer gym på barneskolen, forutsatt at elevene gjør noe gøy. Jeg husker at jeg hatet de gymtimene der vi ikke skulle gjøre annet enn å løpe rundt i ring og dabbe en ball. På VGS trener de fleste, så her kan gym fjernes. Endret 30. oktober 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Licht Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Karakter i gym er ikke nødvendig nei. 7185704[/snapback] Fordi? Gymkarateren reflekterer din innsats i gymtimane, er du ein som ikkje gjer meir enn strengt tatt nødvendig ser eg ikkje problemet med at du får karakter 3 på vitnemålet. Det er nok litt urettferdig for dei som ikkje er like sportslig flinke som alle andre, men det er innsatsen som tel, eg har sett fleire som ikkje er spesielt dyktige i sport som har fått 5 og 6 i gym. 7185744[/snapback] Det er et spørsmål om forutsetninger, og ikke minst interesse. I og med at du får gym med som en del av pakken uansett hvilken linje du velger på VGS, burde ikke gymkarakteren være utslagsgivende på et vitnemål. Man har en egen idrettslinje for den slags. Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Gym er de eneste dagene i uka jeg kan glede meg til. Skolen har blitt mer og mer teori. For noen STYGGE politiker ikke var god i gym eller andre praktisk fag skal ikke det gå ut over de som skal gå der til nest år, og neste år. K&H har vi bare hatt teori hittil i år, som er gørr. Får vel glede meg med at vi eksamens oppgave etter jul da Gym er viktig. Sånn som i klassen min er det mangen "bøllete" typer som bråker og ødelegger gym timene hvis det er kjedelig. Men er det noe gøy som skjer på gymplanen den timene. har alle interreser for det(merkelig nok ) Gym Gym!! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) På VGS trener de fleste, så her kan gym fjernes. 7185771[/snapback] Tullprat! Gym blir bare gøyere jo eldre man blir. Karakter i gym er ikke nødvendig nei. 7185704[/snapback] Fordi? Gymkarateren reflekterer din innsats i gymtimane, er du ein som ikkje gjer meir enn strengt tatt nødvendig ser eg ikkje problemet med at du får karakter 3 på vitnemålet. Det er nok litt urettferdig for dei som ikkje er like sportslig flinke som alle andre, men det er innsatsen som tel, eg har sett fleire som ikkje er spesielt dyktige i sport som har fått 5 og 6 i gym. 7185744[/snapback] Trenger man egentlig å måle innsats i disse timene? Jeg synes det burde være opp til hver enkelt hvor gøy man vil ha det og hvor kjent man vil bli med egne grenser. Endret 30. oktober 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 På VGS trener de fleste, så her kan gym fjernes. 7185771[/snapback] Tullprat! Gym blir bare gøyere jo eldre man blir. 7185849[/snapback] Min erfaring med VGS er at dei fleste absolutt ikkje trener. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Gym er de eneste dagene i uka jeg kan glede meg til. Skolen har blitt mer og mer teori. For noen STYGGE politiker ikke var god i gym eller andre praktisk fag skal ikke det gå ut over de som skal gå der til nest år, og neste år. K&H har vi bare hatt teori hittil i år, som er gørr. Får vel glede meg med at vi eksamens oppgave etter jul da Gym er viktig. Sånn som i klassen min er det mangen "bøllete" typer som bråker og ødelegger gym timene hvis det er kjedelig. Men er det noe gøy som skjer på gymplanen den timene. har alle interreser for det(merkelig nok ) Gym Gym!! 7185839[/snapback] Så.. Vi skal ha gym for å holde idiotene rolig og få dem til å møte opp på skolen? VGS er frivillig. La dem leve på sosialen, så kan de gå på treningsstudio hver dag hvis det er det de ønsker. La oss andre være! Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Gym er de eneste dagene i uka jeg kan glede meg til. Skolen har blitt mer og mer teori. For noen STYGGE politiker ikke var god i gym eller andre praktisk fag skal ikke det gå ut over de som skal gå der til nest år, og neste år. K&H har vi bare hatt teori hittil i år, som er gørr. Får vel glede meg med at vi eksamens oppgave etter jul da Gym er viktig. Sånn som i klassen min er det mangen "bøllete" typer som bråker og ødelegger gym timene hvis det er kjedelig. Men er det noe gøy som skjer på gymplanen den timene. har alle interreser for det(merkelig nok ) Gym Gym!! 7185839[/snapback] Så.. Vi skal ha gym for å holde idiotene rolig og få dem til å møte opp på skolen? VGS er frivillig. La dem leve på sosialen, så kan de gå på treningsstudio hver dag hvis det er det de ønsker. La oss andre være! 7185865[/snapback] Etter å ha gått i min klasse så ville du nokk ha skjønt det. Men jeg tror 1/3 av klassa mi kommer til å havne på sosialen for det Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nei til mer gym i skolen, synes 2 timer i uka er passe. De som sier at å trene 2 timer i løpet av uka er lite, DRA OG TREN DA... Fotball/håndball/basket/styrke osv = GYM... Og nei dere har ikke for lite tid hjemme, bare bs. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nei til mer gym i skolen, synes 2 timer i uka er passe. De som sier at å trene 2 timer i løpet av uka er lite, DRA OG TREN DA... Fotball/håndball/basket/styrke osv = GYM... Og nei dere har ikke for lite tid hjemme, bare bs. 7185899[/snapback] Det handler ikke bare om å trene. Det handler om å bli kjent med nye aktiviteter og bli kjent med hverandre andre plasser enn i klasserommet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Du har ikkje gym for å trene, det er for å ha eit avbrudd i ein kvardag full av bøker. Litt mosjon har ingen vondt av, pluss at du kan finne idrettar du blir glad i. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nei til mer gym i skolen, synes 2 timer i uka er passe. De som sier at å trene 2 timer i løpet av uka er lite, DRA OG TREN DA... Fotball/håndball/basket/styrke osv = GYM... Og nei dere har ikke for lite tid hjemme, bare bs. 7185899[/snapback] Det handler ikke bare om å trene. Det handler om å bli kjent med nye aktiviteter og bli kjent med hverandre andre plasser enn i klasserommet. 7185928[/snapback] Blir kjent på en tur i starten av året og en tur midt i året ca. Gym er nok en fin måte for enkelte å bli bedre kjent med folk, så er vi alle forskjellig, de som har det helt GG i gym? De blir sikkert glad av det, kan ikke blidgjøre alle. Bli-kjent-turer er alltid en fiasko, men siden lærerene tror det blir bedre samhold så er de glad. Hvis man får gjøre hva man vil(les: ikke slacke) i gymmen så er det greit, VK1 og VK2 i gym så har man egne planer på hva man skal gjøre i gymmen i en periode. Dobbelt opp i VK2, dette er svært gøy, skal ikke klage på å ha flere timer med det. Er ikke 2 timer i uka godt nok for å bli kjent? Vi har da matfri/midttimer/studieøker/friminutter :o så har vi røykehjørner der man kan henge Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Du har ikkje gym for å trene, det er for å ha eit avbrudd i ein kvardag full av bøker. Litt mosjon har ingen vondt av, pluss at du kan finne idrettar du blir glad i. 7185953[/snapback] Synes faktisk ikke skoledagene er tung i VK2, det er bare innstillingen man har til fagene som gjør dagene tung, og norske ungdommer er ikke kjent for å ha ei god holdning angående skolen. Hvis man ikke engasjerer seg i fagene er de pokkers kjedelig, snakker da VGS og opp. Alt under VGS er obligatorisk <.< Går man på VGS skal man være motivert, det må være en grunn til å gå på skolen, hvis ikke, slutt. Universitet og opp er det 100% nødvendig å lese grundig osv bla... Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 På VGS trener de fleste, så her kan gym fjernes. 7185771[/snapback] Tullprat! Gym blir bare gøyere jo eldre man blir. Nei. Man går fra Tarzan-leken på barneskolen, til Cooper-testen på ungdomsskolen og VGS. Kall det hva du vil, men det er ikke "gøy". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå