Gå til innhold

Må jeg vente enda et år?

Lanka

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden i Forsvaret. Og de sier at de kan dekke eventuelle fag som jeg har lyst til å ta opp. For å komme inn på NTNU må jeg ha 2FY og den har jeg ikke. Derfor spurte jeg dem om jeg kunne ta opp det hos dem. De hadde ikke det kurset, men jeg kunne ta det kurset på Bjørknes som privatist sa de. De skulle dekke alt og sånn. Men det måtte være på kvelden siden det ikke skal kræsje med tjenesten. Problemet er at Bjørknes kun har det kurset midt på dagen. Hva kan jeg gjøre? Jeg er ferdig i militæret neste Juli, det vil si at jeg må ta opp faget høsten 07. Og starte på NTNU Høsten 08... Det har jeg lite lyst til. Vil heller starte høsten 07 ved å ta opp faget våren 07. Hvilke muligheter har jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan lese på egenhånd kan du melde deg opp til privatisteksamen (oppmeldingsfrist 15. januar, eksamen i mai). Da leser du helt på egenhånd og går opp til muntlig eksamen. I tillegg er det lurt å ta et kurs der du går gjennom elevøvingene (f.eks på Sonans eller AOF).

Jeg gjorde selv dette for to år siden. Betalte en tusenlapp til Sonans for noen timer med eksperimenter en lørdag, og gikk opp til eksamen en måned senere. Kan trygt si det gikk brukbart :)

Lenke til kommentar

I 2FY er det vel strengt tatt ikke så veldig viktig med øvelsene som f. eks kjemi. Har enda ikke hatt noen elevøvelser, bare lærer som har vist, og uansett så forstår jeg mer når jeg leser boka alene... Tror det kunne gått hvertfall, hvis du er konsist og klarer å lese på egenhånd da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...