Gå til innhold

Nei til 18-års grense!

Dassen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk som irriterer seg over headbanging og lignende aktiviteter under en konsert er de samme tamme folkene som sitter i en sofa gjennom hele festen. Hva tror dere bandene vil under en konsert? Se en gjeng med trøtte personer som prøver å stå mest mulig i ro og være "voksne"? Eller personer som lager liv? Kan hvertfall snakke for meg selv, og jeg ønsker liv når jeg spiller konsert. Får mere nokk av tamme, trøtte, og kjedelige personer andre steder.

Edit: Men er forsatt for 18 år hvis noen lurte på det, altfor mange som ikke oppfører seg i beruset tilstand som ødelegger konsertene til de over 18. Jeg vil heller ofre de konsertene jeg har lyst å gå på før jeg fyller atten en å irritere meg resten av livet grunnet folk som ikke kan oppføre seg.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Headbanging forekommer vel i de fleste aldre, det er absolutt ikke noe issue. Men emmenph4, du får nesten forklare hva den store forskjellen mellom dem som er 14 og dem som er 16 består i. Når det kommer til konserter og utesteder kan jeg nemlig ikke helt se for meg den helt store forskjellen... :hmm:

7275710[/snapback]

[/quote

Den tiden mellom du er 14 og 16 år forandrer du veldig. Når du er 16 blir du ikke like moden som en 40 åring, men det er faderen meg ikke dere heller! Det er kanskje vansklig for deg å forstå at på to år greier en å vokse opp, bli mer voksen, men det går faktisk ann! Og jeg må si deg at jeg har møtt en del som er over 18 på fylla, og de oppfører seg akkurat som alle andre fjortiser!

Lenke til kommentar

emmenph4, det er ikke nødvendig å beskylde meg for ting jeg ikke har sagt. Jeg er ikke 40, jeg er 26, og har ingen problemer med å huske både når jeg var 14 og når jeg var 16. (Og 18 for den saks skyld.) Nå har det seg slik at jeg faktisk jobber som bartender, og slik har muligheten til å observere folk i alle aldre når de er beruset. I aldersgruppen mellom 14 og 16 er det like stor forskjell mellom individene som det er mellom 16 og 18 og videre. Det betyr at det finnes dem over 18 som overhodet ikke er skikket (eller modne nok) til å konsumere alkohol. Men det er tross alt den aldersgrensen som har blitt satt. På den annen side betyr det også at det finnes personer i aldersgruppen 16-18 som absolutt er modne nok til å drikke, men pga reglene må jeg vise dem bort.

For å oppsummere dette, ja det finnes dem over 18 (og over 40 for den saks skyld) som aldri burde fått lov til å drikke, men de fleste over 18 er heldigvis modne nok til å kunne oppføre seg. Blant dem i aldersgruppen 16-18 finnes det stor forskjell, enkelte hadde jeg ikke hatt problemer med å servere alkohol, hvis ikke det hadde vært for reglene. Blant dem i aldersgruppen 14-16 har jeg til dags dato ikke truffet på én eneste som er moden nok til å konsumere alkohol. (Og det har ikke manglet på dem som forsøker å komme inn på utestedet i denne aldersgruppen) :cool:

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar
Jeg foreslår en 16 års grense. For jeg er fast bestemt på at edru 16 år gammel ungdom oppfører seg like godt som berusede 18-åringer, for å ikke snakke om 40-åringer.

Hva mener du?

7184873[/snapback]

Problemet slik jeg ser det er at disse ungommene under 18 faktisk ikke er edru allikevel. Så mitt argument for å ha 18-årsgrense er å slippe disse dritfulle fjortisene som spyr og velter seg over alt, heller enn at det selges alkohol der. Alle konserter bør forøvrig være alkoholfrie, men da taper arrangøren gode inntekter.

Lenke til kommentar
Jeg er så utrolig IMOT 18-årsgrense på konserter! HVORFOR har man det? Jo, fordi de over 18 drikker. Og de under har ikke lov til p drikke. Hvorfor i h****** kan ikke de over 18 vente til etter konserten med å drikke, så alle kan få være med på den! Skjønner godt at man vil skille mellom konserter for barn og voksne, men kunne i det minste satt ned grensa til 16, og fjerna alkoholen.

7219070[/snapback]

Dummeste posten i denne tråden, hittil.

Hvorfor kan ikke de under 18 VENTE TIL DE ER 18? <- Ser du hvor dumt det høres ut?

Jeg var jo såklart imot 18 års grense før jeg ble myndig. Men nå som jeg er myndig så skjønner jeg hvorfor. Det er noe dritt å være på konsert med masse fulle drittunger.

Lenke til kommentar

Til forsvar for de under 18 så er det strengt talt ikke slik at når du fyller 18 så er du en mindre drittsekk enn det dy var når du var under 18. Når man blir 18 blir man den samme person som man alltid har vært bare du kan bli full lovlig og at man ser ned på de under 18 :)

Det er bare å være tolmodig, når dere fyller 18 føler dere også at aldergrensen ikke skal fjernes, fordi da blir det jo fullt av "drittunger" som er akkurat som dere er nå, no offence :)

Gode ting kommer til de som venter.

Lenke til kommentar

Vel, Sentrum Scene har hørt mine bønner. Jeg skal på Ralph Myerz i helgen, og forskyne meg skal BigBang spille den 21 Desember. Gleder meg til å treffe alle dere voksne, ansvarfulle, modnetiltusen over 18-folkene. Vi ses.

(om du vil hilse på mannen bak Dassen er jeg han fjortissen som er sørpe full og som blir most i folkemengden, kaster øl opp på scenen og setter fyr på høytaleranlegget)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk over 18 ikke kan se/høre musikk hvis det er folk under 18 på samme sted.

7304271[/snapback]

Selvsagt kan man det, hvis arrangementet er alkoholfritt, eller det finnes fysiske muligheter til å skille av en del av lokalet for konsumering av alkohol. Men svært mange konsertlokaler har ikke denne muligheten, og da må man velge om konserten skal være alkoholfri eller ikke. Det sier seg selv at man tjener mer penger på å selge alkohol, og da må man også følge reglene og ha 18årsgrense. :)

Lenke til kommentar

Egentlig, hvis det er oppførsel, modenhet og slik som bekymrer, så bør vi innføre minst 20 årsgrense...

Føler ikke at det er mye mer modenhet å finne i 18-åringer enn i 16 åringer egentlig... bare at 18 åringene er farligere fordi de får kjøre bil... På de neste to årene opp til 20 skjer det nok en del mer modning...

Kanskje fordi overgangen fra ungdomsskolen til videregående egentlig ikke er så stor, men etter det så blir det nok satt litt mer krav til folk... og da MÅ de modnes.

18 årsgrensen er nok mer satt fordi arrangørene vil selge øl... profitt, ikke sant...

Dette kan de gjøre med fri aldersgrense også (var det på Maiden for to år siden), men det medfører en del praktiske "problem".

Arrangøren tar da på seg ett mye større ansvar, mer risiko og kanskje mindre profitt.

Lenke til kommentar

Det er svært dumt at det er på denne måten, det er jeg helt enige med trådstarter i.

Er selv ikke 18 år, blir 16 nesten år. Men i grunnen så skal det nå være deilig når jeg endelig blir 18 og slipper å se masse dritfulle 14 åringer løpe rundt.

Jeg vet at jeg ikke hadde gjort det, men jeg vet også at veldig mange ville gjort det. Kanskje det er for det beste akkurat her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...