Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tørr hud på hendene

the_fire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kulden tørker ut hendene.

Bare og smørre hendene inn med fuktighetskrem...

Helt normalt ;)

7184635[/snapback]

Vil det da hjelpe å skru opp tempraturen på rommet da?

Hvilken fyktighetskrem anbefales? Har som sakt veldig tørre hender.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Jeg var plaget med en "vintersykdom" som bare ble kalt for vinter-føtter/hender.

Det som skjedde var at på vinterstid sprakk huden på hender og føtter av tørrhet. Ingen fuktighetskremmer virket for meg. Det begynte med litt tørr hud og utviklet seg til den største plagen. Kunne ikke ha noe ull på hender eller føtter, gikk t.o.m i en tid uten votter på hendene fordi de satte seg fast i den tørre huden.

Jeg fikk bokt med dette problemet takket være en krem som het noe så corny som "bodø salven". Den fungere perfekt på all form for tørr hud, selv om den er laget av tarr og tjærre og lukter gammel fjære :p

Lenke til kommentar

Du bør absolutt ikke skru opp varmen på rommet da dette vil føre til tørrere luft. Som Simen1 sier så kan du få legen til å skrive ut resept på krem(Hydrokortison) Disse fungerer bra men bør ikke brukes over lang tid. Det beste er vel å være flink til å bruke votter/hansker og huske å smøre seg hver gang en feks. har vasket hendene.

Endret av TommyTheGun
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...