Gå til innhold

C2Duomaskin til spill og morro, skal klokkes - 10K

Anbefalte innlegg

Da skal jeg, etter laaang tids sikling satse på å få kjøpt meg nye komponenter! Så her er det bare å svare alle sammen, så vanker det pluss i moderatorboka (eller et klapp på hodet, da det første ikke er helt lov ^^).

Men ja, jeg skal ha meg et Core2Duo-oppsett, lyst til å bruke ca 10 000,- på CPU, hovedkort, minne, skjermkort og PSU - og KANSKJE et nytt kabinett, da det jeg har nå er litt lite og trangt.

Maskinen skal brukes til spilling, video og alt muligrart egentlig.

Skal satse på å klokke til 400MHz FSB, tror dere at det kan gå med dette oppsettet? Og hvis ikke - hvor mye mer penger må jeg legge i det for å få det til? Ikke at jeg har tenkt å bruke mer penger - vil bare høre om hva som evt MÅ til

I tillegg lurer jeg på hvilken webshop jeg skal handle fra - er et par som har alle varene men kjenner ikke til kundeservicen hos disse.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=26293

Asus P5B <-- Denne er jeg rimelig sikker på, men hva kan jeg tjene på å velge Deluxe-kortet isteden? SLI/Crossfire er uinteressant.

Intel Core2 Duo E6600 <-- Denne er bankers.

OCZ Gold GX XTC DDR2 PC2-5400 2048MB CL4 <-- her er jeg veldig usikker, kan noen anbefale minne som er BRA? Må jeg ha 6400-minne eller kan jeg kjøpe 5400-minne og klokke det opp..?

MSI GeForce 7900 GTO 512 MB <-- Skjermkort ser NÅ ut til å være bankers, bytta til dette fra X1900XT 256MB.

MIST 500W PSU <-- Denne har jeg hørt er bra, har noen noen andre forslag?

Og hva slags kabinett bør jeg kjøpe? Enkelt å montere i - stillegående og med god luftgjennomstrømming er viktige ting for meg. Og helst ikke mer enn 1000,- for det...

Dette var mye info - men vær så snill, jeg trenger HJELP! :). Altfor lenge siden jeg hadde kjempepeil på alt dette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For skjermkort så virker 7900GTO som et bedre kjøp...hvorfor? Fordi det kan lett klokkes til GTX hastigheter, og det har mindre strømbruk og støyer mindre enn x1900xt. For all del, 1900xt er fortsatt et veldig godt valg..

Hadde kanskje vurdert Mist 600W, selvom den skal støye litt mer så har den 4 12V rails med 20A på hver... Den kommer til å takle det meste..til og med de nye skjermkortene fra ATI og Nvidia..hehe

For kabinett, sjekk ut Lian Li, kanskje et Antec p180....

Lenke til kommentar

Mist 500W har to 12v-rails som kan levere 20A hver

Mist 600W har fire 12v-rails som kan kevere 20A hver

Men det kan selvfølgelig ikke overstige maks effekt den kan gi ut på 12v.

for Mist 600W er det 530W

for Mist 500W er det 400W

I opsettet ditt vil det nok holde fint med Mist 500W.

Du har også valgt riktig nettbutikk, jeg har kun gode erfaringer med Netshop, god og rask kundeservice og du får med snacks i pakka di :p

X1950Pro test: http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2858&p=5

Lenke til kommentar

x1900xt er vel ikke klart raskere enn 7900GTO, det kommer veldig ann på hvilke spill det er snakk om. Hadde jeg kjøpt ny pc i dag, hadde jeg prioritert stillhet først, og ytelse på en klar andreplass. Du kan dog velge å bytte kjøler, men da kommer det fort opp i et par hundrelapper til. Du kommer uansett til å bli fristet til å kjøpe et directx 10 kort snart tenker jeg...hehe. Slenger med en konklusjon fra en test mellom x1900xt og 7900GTO.

http://www.firingsquad.com/hardware/evga_e..._gto/page16.asp

Synes du har et veldig fint oppsett, lykke til ;)

Edit: Er også klar over at du ikke behøver noe mer enn Mist 500W til oppsettet ditt, men tenker langsiktig.. Noen sier den støyer mye, noen sier den ikke gjør det.. hmm... Men jeg har sagt mitt nå :D

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hei ja!

Jeg gikk for disse i midt OC oppsett, Geil 2.0GB (2x1.0GB) DDR2 PC5300 667MHz Value Dual Channel SPD.

4.4.4.12 settings. Var test av de på Tomshardware og der fikk de en effektiv klokk på 51% av normale settings. Jeg har ikke fått resten av maskina mi enda så har ikke fått testet de. Men kan sikkert komme med en tilbakemelding av disse før helgen hvis det skulle være ønskelig. Prisen er heller ikke å forakte.

Lenke til kommentar

Tenker jeg satser på disse jeg, litt billigere og på lager hos netshop :).

https://prisguiden.no/product.php?productId=40502

Ellers så sliter jeg fært med å velge grafikkort..er det virkelig slik at X1900XT støyer MYE? For støy er litt viktig egentlig...

EDIT: Etter å ha lest en del ser det ut som om det blir nVidia på meg ja..god infotråd om 7900gto i skjermkortforumet er viktig for meg og :).

Lenke til kommentar
Grattis! Lite som kan måle seg med ny fresh og deilig hardware :p

Hvor bestilte du fra? Ble det 7900gto?

7187787[/snapback]

Blei gto ja, og bestillte fra netshop.

Og de har allerede gitt meg god kundeservice. Viste seg nemlig at det var lagerfeil på MIST PSUen til 895,-...og neste levering var ubekrefta et stykke uti november..

Men han jeg snakka med hos netshop (takk til deg igjen :)) fiksa meg samme PSU uten kabel og en tilsvarende monterbar kabelpakke til totalt ca 750,-! :thumbup:

Så nå går jeg bare å venter på at de skal sende delene, håper jeg får tingene levert før helgen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...