Gå til innhold

forandre side pannelet "tips"

Anbefalte innlegg

god kveld, jeg har tenkt og gjøre om side døra på kabinettet mitt.

har et q-tec kabinettpost-96472-1162231345_thumb.jpg

slik har jeg tenkt det skal bli på døra post-96472-1162231374_thumb.jpg

er det noen som lurer på noe?

det grønne sirklene er tenkt vifter.

begynner når jeg har kjøpt dremel og plexi :dribble:

denne linken nå.

men jeg synes planen min er tøffere :w00t:

Er det noen som har noen tips og kan si hva jeg trenger og slikt?

Endret av skylinepower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenkt kun side døren.

hva annet en vifter, dremel og plexi glass trenger jeg?

7185932[/snapback]

Hvor store er viftene som du skal bruke? ihvertfall, jeg legger med noen maler til 80x80mm og 120x120mm vifter slik at du slipper å stresse med å måle så mye. Du kan bare åpne bildene i paint og skrive ut så har du mal til viftehullene. :)

80x80mm fan template

120x120mm fan template

Mvh Erling

Edit: Linkene fungerte ikke, klikk deg inn på moddin.net og bla deg ned til "site stuff", der finner du malene som kan være til stor hjelp. :)

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar

Hæ, hva skal stå på den øverste linja? anbefaler deg å lese gjennom det du skriver før du poster det ;) Er ikke sikker på om det var plexi eller om det var en annen type acryl.

Den acrylen der er mattet med p1200 smergelpapir. Med vann, har pusset i begge rettningene.

Lenke til kommentar
tenkte 3 vifter som er 80*80mm

jeg tenkte litt på det om det er plass, men jeg tror det.

plaseringen er ikke tillfeldig eller, 1. det er tøft 2. de avkjøller cd-stasjoner og  harddisker

7189703[/snapback]

...3. du har ikke plass til det, 4. det kommer til å bråke, garantert, 5. unødvendig med vifter der

Hva med et litt heftigere vindu da? med litt mere kanter som er skarpe osv. nesten sånn at det ser ut som det er pigger ;)

7192077[/snapback]

Jeg støtter Klekkus sitt forslag. Legg vekk de planene du har foreløpig,

gi deg selv litt tid til å komme opp med et par design. Lær deg

Photoshop, tegn de forskjellige designene i Photoshop

og legg dem ut her :)

PS: Endre emnetittelen (navnet på tråden) til: Forandre sidepanelet, tips?

Petter

Lenke til kommentar
Selv synes jeg at taggete vinduer blir for teit, men det er nå meg. Mål de kritiske stedene rundt i kabinettet. Du tjener på det. Jeg lover deg det ;)

7196056[/snapback]

Jeg er enig at såå taggete blir litt mye + litt av poenget med vindu er å se sweeeet HW.

Men vanlig firkanta vindu synes jeg er litt kjedelig, så å spice opp formen på det, hadde ikk skada. Kanksje runde kanter på motsatt side av viftene o.l

Lenke til kommentar

jepp.... så mye tagger på et lite område er ikke spess fint synes jeg,men sånn som på klekkus sitt vidndu hadde d mulig blitt finere om det mønstret hadde vært strukket helt ut over hele sidedekslet men en liten extra tuchTooIt=)....

men over til saken....

se over bakrundsbilder,tatoo's osv... men samtitig prøv og hold det stilrent , så kommer du nokk på ett litt bedre design tenker jeg , men er ikke ille det du har nå da heller :thumbup:

EDIT :

en liten resize av klekkus sitt bare for og visse..

dette synes jeg kan gå ann som et ok side design.(trenger en del finpuss da ;)

FØR:

p1010262small3yhkt0.jpg

ETTER:

p1010262small3yhcopyqq6.jpg

Endret av the_dragon_ts
Lenke til kommentar
(...)

EDIT :

en liten resize av klekkus sitt bare for og visse..

dette synes jeg kan gå ann som et ok side design.(trenger en del finpuss da ;)

FØR:

ETTER:

7197542[/snapback]

Jeg synes at det ble ALT for stort og skrikete med de taggene i den størrelsen der, når det er så spisse og mange tagger, så var størrelsen helt grei egentlig. Kunne kanskje vært litt større. MEn som jeg sa, jeg mener at vindu er for å se HW, kan ikke se noe særlig mye HW i klekkus sitt:P

Lenke til kommentar

Jeg lover deg. Du har ikke behov for ekstra kjøling for harddiskene. Iallefall ikke for deg. Den vifta du (forhåpentligvis) har i front holder.

Den viftekontrolleren vil fungere godt for tre vifter, eller fler hvis du er villig til å finne fram loddebolten. Det krever litt kunnskap, men det er mulig å paralellkoble to vifter sånn at de blir styrt av en kontroller. (Dårlig forklart ...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...