Saftis Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Heisann Har hatt litt trøbbel med systemet mitt nå. Etter en del ustabil oppførsel som jeg tror stort sett er relatert til programmer som er inkompatible med x64/dual core, frøs maskina helt. Det var ikke mulig å skru den av med reset eller power-knappen. Da jeg startet den på nytt, var det bare svart skjerm å få. Åpnet kassa, sjekket koblinger, og skrudde opp viftehastighetene. Etter 5 minutter prøvde jeg igjen, da hadde jeg svart skjerm i ~20 sekunder, mens det virket som om harddiskene spant opp én etter én, mye treigere enn vanlig. Så plutselig kom boot-skjermen og maskina fungerer nå som normalt igjen. Det samme gjentok seg i dag et par ganger. Stedene den fryser på ser helt tilfeldige ut, kan være i en browser, i et 3D-spill osv. Hva tror dere? Slitne harddisker som begynner å ta kvelden? Overopphetet maskin? Defekt hk/cpu/minne? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Vanskelig å si noe presist, men prøv først en resett av bios, deretter reinstall av Windows. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Fikk et interessant "clue" i dag, veltet tilfeldigvis en bitteliten tom pappeske som stod på kabinettet, den traff strømkabelen i det den datt ned, og maskina slo seg av momentant. Da jeg sjekket kabelen nærmere, merket jeg at den ga "sprakelyder" da jeg rørte på den. Kabelen fulgte med PSU'en, som er en dyr en til over 1000 kroner. Skal se om jeg kan få byttet den for å sjekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå