lonni Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei. Inntil nylig kunne min DVD-brenner på min bærbare HP Pavilion ze2000 lese med en god hastighet. Ett eller annet skjedde, og nå vil den kun lese ved 0.8X uansett. Vet ikke helt hvilken brenner jeg har, men på maskinen blir den kalt "HL-DT-ST DVD-RW GWA-4082N". Også: når jeg for eksempel skal lage et bilde av en DVD med Alcohol, så går CPU-en min amok og får Alcohol til å bruke 100% av CPU-en. Dette skjer også med andre programmer, noe jeg aldri har opplevd. Ved noen hva som kan ha skjedd? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Høres ut som spilleren din er havnet i pio modus i stedet for dma. Finn ut hvilken kontroller dvd-spilleren er koblet til, gå inn i enhetsbehandling og slett denne og restart maskinen. Når maskinen starter opp vil kontrolleren bli funnet og installert igjen, mest sannsynlig vil den stå i dma mode også og burde virke normalt igjen. Lykke til. Endret 30. oktober 2006 av MorePower Lenke til kommentar
lonni Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Takk for det raske svaret, men jeg er redd jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal finne ut hvilken kontroller dvd-spilleren er koblet til? Jeg vet heller ikke hvordan jeg finner ut hvilken modus den er i? Jeg avinstallerte hele spilleren (fra Enhetsbehandling) og lot Windows legge den inn på nytt, men samme feilen er der ennå. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Du skal inn der det står IDE ATA/ATAPI kontrollere. Din DVD-rom er koblet til en av kontrollerne under der, enten primær eller sekundær. Dobbelklikk på de forskjellige og se hva som er gjeldene overføringshastighet under avanserte innstillinger. Hvis en av de står på pio og ikke dma, bør det være den rette. Slett denne og restart maskinen. Lenke til kommentar
lonni Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Fant svaret også her: http://winhlp.com/WxDMA.htm, for de som måtte komme i samme situasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå