Uchermann Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Heisann! Etter å ha sett på en del bærbare har jeg funnet ut at nx9420 fra HP er et veldig godt kjøp. Pcen skal brukes som en dekstop erstatter og derfor er ytelse viktig for meg. Noen som har noen andre pcer som de mener er et bedre kjøp enn denne? Lurte også på om noen viste om den har DVI utgang og S/PDIF eller evt annen digital lydutgang.. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
defensor Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Heisann! Etter å ha sett på en del bærbare har jeg funnet ut at nx9420 fra HP er et veldig godt kjøp. Pcen skal brukes som en dekstop erstatter og derfor er ytelse viktig for meg. Noen som har noen andre pcer som de mener er et bedre kjøp enn denne? Lurte også på om noen viste om den har DVI utgang og S/PDIF eller evt annen digital lydutgang.. Takk for hjelpen 7183721[/snapback] Hvis du har 13000 kr og skal ha en dekstoperstatter er dell inspiron 9400 et bedre alternativet. Husk å krysse av for 1års serivce avtale. Når det gjelder en dekstoperstatter kan ikke HP nx9420(x1600) måle seg med inspiron 9400 med et geforce go 7900 gs. Edit: blei kanskje litt for subjektivt Endret 31. oktober 2006 av defensor Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Jeg er ikke enig. Har selv denne pc'en og er strålende fornøyd! Stor, deilig skjerm, LANG batterikapasitet (3,5 timer med film) og ikke en lyd fra den. I tillegg er prosessoren på den nye typen enda bedre enn den som jeg har (core 2 duo 7400 f.). Er også deilig at den har 1*1024 ram så det er lett å oppgradere! Er desverre ikke digital lydutgang Skal du ha inspiron 9400 med samme prosessor, xp pro, bluetooth, tregere ram, mindre harddisk, 6cellers batteri (nx9420 har 8 cellers) dårligere skjerm og dårligere grafikkort (med 1års garanti) koster denne 16,246.25 fra dell.no. Skal dellen være bedre eller tilsvarende på alle komponenter koster den deg 20.000+ Vil anbefale denne pc'en på det varmeste! BlackOut Endret 30. oktober 2006 av TotalBlackOut Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg er ikke enig. Har selv denne pc'en og er strålende fornøyd! Stor, deilig skjerm, LANG batterikapasitet (3,5 timer med film) og ikke en lyd fra den. I tillegg er prosessoren på den nye typen enda bedre enn den som jeg har (core 2 duo 7400 f.). Er også deilig at den har 1*1024 ram så det er lett å oppgradere! Er desverre ikke digital lydutgang Skal du ha inspiron 9400 med samme prosessor, xp pro, bluetooth, tregere ram, mindre harddisk, 6cellers batteri (nx9420 har 8 cellers) dårligere skjerm og dårligere grafikkort (med 1års garanti) koster denne 16,246.25 fra dell.no. Skal dellen være bedre eller tilsvarende på alle komponenter koster den deg 20.000+ Vil anbefale denne pc'en på det varmeste! BlackOut 7187073[/snapback] For noe tull! Først og fremst må dus ette garantien til ett år, du har uansett 5 års reklamasjon på maskinen. Om jeg bruker denne konfigen: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_9400_2 og konfigererer dem ganske likt kommer dellen på 13578,- inklu frakt. Fordeler med dellen: 160 disk, mye bedre skjermkort (7900GS), større batteri 9-celler (varer i 3 timer og 15 min hos meg.) Fordeler hos HPen: litt kjappere cpu, høyere skjermoppløsning, XP pro (de færreste trenger det!) med frakt blir bare HPen et par hundrelapper billigere, jeg ville ihvertfall valgt dell, men trådstarter får vurdere hva han synes er viktigst, skal han spille mye så er ihvertfall Dell veien å gå. Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) For noe tull! Først og fremst må dus ette garantien til ett år, du har uansett 5 års reklamasjon på maskinen. Om jeg bruker denne konfigen: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_9400_2 og konfigererer dem ganske likt kommer dellen på 13578,- inklu frakt. Fordeler med dellen: 160 disk, mye bedre skjermkort (7900GS), større batteri 9-celler (varer i 3 timer og 15 min hos meg.) Fordeler hos HPen: litt kjappere cpu, høyere skjermoppløsning, XP pro (de færreste trenger det!) med frakt blir bare HPen et par hundrelapper billigere, jeg ville ihvertfall valgt dell, men trådstarter får vurdere hva han synes er viktigst, skal han spille mye så er ihvertfall Dell veien å gå. 7188405[/snapback] Ja beklager, mitt dell-oppsett ble annerledes fordi jeg brukte et annet e-value oppsett. Men mener fremdeles at HP'en er et bedre kjøp. Pro-dell - bedre skjermkort - større hard-disk - dvi ut Pro-HP - raskere prosessor (en god del etter min mening) - bedre skjemoppløsning - raskere minne - bedre batteritid (til tross for større batteri varer Hp'en lengre enn dellen) - XP-pro - lett å oppgradere til mer ram - minnekortleser tar flere formater - ca. 500 kr billigere (men vil jevne seg ut med frakt) BlackOut Endret 31. oktober 2006 av TotalBlackOut Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 For noe tull! Først og fremst må dus ette garantien til ett år, du har uansett 5 års reklamasjon på maskinen. Om jeg bruker denne konfigen: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsinspn_9400_2 og konfigererer dem ganske likt kommer dellen på 13578,- inklu frakt. Fordeler med dellen: 160 disk, mye bedre skjermkort (7900GS), større batteri 9-celler (varer i 3 timer og 15 min hos meg.) Fordeler hos HPen: litt kjappere cpu, høyere skjermoppløsning, XP pro (de færreste trenger det!) med frakt blir bare HPen et par hundrelapper billigere, jeg ville ihvertfall valgt dell, men trådstarter får vurdere hva han synes er viktigst, skal han spille mye så er ihvertfall Dell veien å gå. 7188405[/snapback] Ja beklager, mitt dell-oppsett ble annerledes fordi jeg brukte et annet e-value oppsett. Men mener fremdeles at HP'en er et bedre kjøp. Pro-dell - bedre skjermkort - større hard-disk Pro-HP - raskere prosessor (en god del etter min mening) - bedre skjemoppløsning - raskere minne - bedre batteritid (til tross for større batteri varer Hp'en lengre enn dellen) - XP-pro - lett å oppgradere til mer ram - minnekortleser - ca. 500 kr billigere (men vil jevne seg ut med frakt) BlackOut 7188951[/snapback] Det er også minnekortleser påd ellen og støtte for 4096 minne. Du kan også oppgradere/endre skjermkort, raksere minne er bare teoretisk raskere grunnet at 667 MHz.minnet har CL5 mot CL4 på 533 MHz-minnet, jo høyere CL, jo tregere minne. Du kan jo også mot litt over 1000,- ekstra kjøpe WUXGA (1920x1200) på dellen som igjen blir ebdre enn HPen men til en høyere pris. Om trådstarer vil spille så ville jeg uansett styrt unna så høy skjermoppløsning da det blir vanskelig å drive endel nyere spill på nativ oppløsning. XP pro ser jeg virkelig ikke noe poeng i med mindre skal bruke maskinen i jobbsammenheng etc, har selv brukt både home, pro og MC og home holder i massevis til meg som har krav litt utover det vanlig. Trådstarter må nesten selv vurdere hva han anser som viktig Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det er også minnekortleser påd ellen og støtte for 4096 minne. Du kan også oppgradere/endre skjermkort, raksere minne er bare teoretisk raskere grunnet at 667 MHz.minnet har CL5 mot CL4 på 533 MHz-minnet, jo høyere CL, jo tregere minne. Du kan jo også mot litt over 1000,- ekstra kjøpe WUXGA (1920x1200) på dellen som igjen blir ebdre enn HPen men til en høyere pris. Om trådstarer vil spille så ville jeg uansett styrt unna så høy skjermoppløsning da det blir vanskelig å drive endel nyere spill på nativ oppløsning. XP pro ser jeg virkelig ikke noe poeng i med mindre skal bruke maskinen i jobbsammenheng etc, har selv brukt både home, pro og MC og home holder i massevis til meg som har krav litt utover det vanlig. Trådstarter må nesten selv vurdere hva han anser som viktig 7189085[/snapback] Er helt enig at det er et vurderingsspørsmål, men å si at dellen er eneste alternativ, eller at HP'en ikke kan måle seg med den er bare tull. I dette tilfellet kommer det helt an på trådstarters prioriteringer! BlackOut Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det er også minnekortleser påd ellen og støtte for 4096 minne. Du kan også oppgradere/endre skjermkort, raksere minne er bare teoretisk raskere grunnet at 667 MHz.minnet har CL5 mot CL4 på 533 MHz-minnet, jo høyere CL, jo tregere minne. Du kan jo også mot litt over 1000,- ekstra kjøpe WUXGA (1920x1200) på dellen som igjen blir ebdre enn HPen men til en høyere pris. Om trådstarer vil spille så ville jeg uansett styrt unna så høy skjermoppløsning da det blir vanskelig å drive endel nyere spill på nativ oppløsning. XP pro ser jeg virkelig ikke noe poeng i med mindre skal bruke maskinen i jobbsammenheng etc, har selv brukt både home, pro og MC og home holder i massevis til meg som har krav litt utover det vanlig. Trådstarter må nesten selv vurdere hva han anser som viktig 7189085[/snapback] Er helt enig at det er et vurderingsspørsmål, men å si at dellen er eneste alternativ, eller at HP'en ikke kan måle seg med den er bare tull. I dette tilfellet kommer det helt an på trådstarters prioriteringer! BlackOut 7189118[/snapback] Husk at det var defensor sine ord at HPen ikke kunne måle seg, ikke mine Ut ifra behov kan godt HPen være bedre og for trådstarter, kommer helt an på hva den skal brukes til Lenke til kommentar
defensor Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Er helt enig at det er et vurderingsspørsmål, men å si at dellen er eneste alternativ, eller at HP'en ikke kan måle seg med den er bare tull. I dette tilfellet kommer det helt an på trådstarters prioriteringer! BlackOut 7189118[/snapback] Posten var ikke ment til å ta helt bokstavelig da. Prøvde bare å gi et råd utifra hva som ville være det beste desktoperstatter alternativet. HP nx9420 er ikke så bra alternative når det gjelder verdi for pengene. Hvis han skal bruke sin pc til en del spilling da vil ikke hp'en være noe godt alternative. Det betyr det ikke noe at hp'en har en T7600 eller en T5500... Men jeg er enig at det er en vurderingsak som trådstarter må vurdere selv... Endret 31. oktober 2006 av defensor Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Husk at det var defensor sine ord at HPen ikke kunne måle seg, ikke mine Ut ifra behov kan godt HPen være bedre og for trådstarter, kommer helt an på hva den skal brukes til 7189175[/snapback] Da er vel vi stort sett enige da? BlackOut Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Posten var ikke ment til å ta helt bokstavelig da. 7189200[/snapback] Okei? HP nx9420 er ikke så bra alternative når det gjelder verdi for pengene. 7189200[/snapback] Tull! Fyren skal sikkert bruke sin pc til en god del spilling og der vil ikke hp'en kunne måle seg. 7189200[/snapback] Hvor fikk du den informasjonen fra? Dessuten fungerer HP'en mer enn bra nok til spilling! Det betyr det ikke noe at hp'en har en T7600 eller en T5500... 7189200[/snapback] Har det ingenting å si? Tull igjen. BlackOut Endret 31. oktober 2006 av TotalBlackOut Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Husk at det var defensor sine ord at HPen ikke kunne måle seg, ikke mine Ut ifra behov kan godt HPen være bedre og for trådstarter, kommer helt an på hva den skal brukes til 7189175[/snapback] Da er vel vi stort sett enige da? BlackOut 7189234[/snapback] Jepp Lenke til kommentar
defensor Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Blir litt dum diskusjon dette. det er tydelig at du har en HP og er storfornøyd med den. Tror det er litt viktig å si at jeg aldri har sagt at hp'en var dårlig, bare at i den prisklassen er inspiron 9400 et bedre alternativ. "Okei?" Det jeg mente var at dell'en, utifra min vurdering, var et bedre alternativ i den prisklassen. Jeg sier ikke at Hp'en var dårlig "Hvor fikk du den informasjonen fra? Dessuten fungerer HP'en mer enn bra nok til spilling!" Det har du nok rett i,men ikke på lik linje med en dell. Et ATI Mobility Radeon X1600 kan bare ikke måle seg med Geforce go 7900 gs uansett hvor mye du hyler og skriker. "Har det ingenting å si? Tull igjen." Jeg prøvde bare å understreke at i et spill er det grafikk-kortet som gjør den meste jobben. Cpu'en gjør noe,men ikke nok til at ATI Mobility Radeon X1600 kan måle seg med geforce go 7900 gs Endret 31. oktober 2006 av defensor Lenke til kommentar
TotalBlackOut Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Blir litt dum diskusjon dette. 7189367[/snapback] Enig. Men blir helt feil slik du fremstiller det. Ja, dellen er bedre til spilling men det er ikke dermed sagt at den gir mer valuta for pengene! Trådstarter sier han skal ha en desktop-erstatter, ikke en spill-pc. Kan hende det er dette han er på jakt etter men det står i så fall ikke spesifisert noen steder, så du kan ikke si hva som er best på grunnlag av en ikke-eksisterende antagelse! BlackOut Lenke til kommentar
Uchermann Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Takk for svar! Det viktige for meg med pcen er at den er god til multitasking, dvs pakke opp store filer (filmer osv) samtidig som den ikke henger/hakker ved hd 1080i helst. Spiller veldig lite, så dette har ikke mye å si for meg, men vil ha en stor arbeidsflate på skjermen minimum 1680x1050. Trenger egentlig ikke 17", kan nøye meg med 15,4". Skal koble den til lcd tv så den må nesten ha dvi (da jeg har en formening om at det er bedre med digitale signaler?). Har også suround anlegg og vil da helst ha digital lydutgang. Prossesor kraften er viktig og der skårer hp høyere enn dell, t5500 kontra t7400. Det virker som at verken dell'en eller hp'en svarer helt til mine krav, siden hp verken har dvi eller digital lydutgang. Noen andre forslag til pc rundt 13000? edit: kan forresten få hp nx9420 med de spesifikasjonene til 12000,- Endret 31. oktober 2006 av Uchermann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå