Xarus Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ta en titt på denne linken: http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/29/444891.html Hva mener dere med dette ?.. Syns dere lekser er greit ?. Skoledagen min begynner kl 08.15 og varer til 15.10. Jeg tar buss hjem og kommer derfor ikke hjem før 15.40. Da spiser jeg middag og ser kanskje litt TV eller noe. Klokka blir lett hall fem, og det er ikke lenge til fotballtrening. Bor ett stykke Unna, så må kjøre. Klokka 17.30 begynner treninga og varer ca 2 timer. Det vil si at treningen slutter 19.30. Det tar 20 min før jeg for kommet meg hjem. Og da er klokken åtte. Da er jeg lykkelig glad for at jeg har lekser å gjøre! Det var en liten historie om hverdagen min. Får ikke mye tid til venner eller hobbyer som spilling osv. Noen andre som føler dere litt slikt ? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kunne ikke vært mer enig..!! Når man kommer hjem skal man ikke måtte sitte inne å ha nesa i bøker, da skal man ut å ha det gøy! Legg heller til 45 min på skoledagen.. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 JAAAAAAAA. FY FA** hater lekser så inderlig, Vi går 6-7timer på skolen, også skal vi hjem å sitte(som læreren sier) Minst 1time med lekser:@ Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 "Det er til deres eget beste!" Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Bullshit. Når skolen er slutt, så er den slutt. EOD. Utvid heller skoledagen slik at elever kan gjøre "lekser" den siste timen. Folk har andre ting og gjøre etter skolen. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg føler at han har et poeng med det følgende: I tillegg refererer han artikkel 24 i FNs menneskerettighetserkæring: «Alle har rett til hvile og fritid, herunder en rimelig begrensning av arbeidstiden». Fredriksen mener skolebarn i Norge ikke har den rettigheten. Men uttover det så ser jeg ikke problemet, lekser blir hva du gjør det til.. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Er ikke fotball en hobby, da? Syns ikke synd på deg. Endret 30. oktober 2006 av Jør2 Lenke til kommentar
Xarus Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Vet ikke hvordan det er på deres skoler . Men har jeg en eller to innleveringer som ikke blir levert inn får jeg nedsatt!! Ikke bare det. Men vi får også lekser fra fredag til mandag!! I helga! Lærerne tar all min fritid jo Endret 30. oktober 2006 av Xarus Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Vet ikke hvordan det er på deres skoler . Men har jeg en eller to innleveringer som ikke blir levert inn får jeg nedsatt!! 7183690[/snapback] Det er ingen vits å skrike... Man må prioritere, vil du ha gode karakterer så går dette på bekostning av enten hobbier eller fritid (begge 2 er forsåvidt fritid). Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Dette er helt korrekt. Det er alltid noe som skal gjøres, alltid noe som skal ødelegge helgefreden. Jeg går på en leksefri skole, og vi har lekser.... go figure. Samt jeg jobber fra 5 til 21.15, er hjemme 22.00. Det er slitsomt, samtidig som skolen forventer "heldagsøkter" til klokken 6. (John Bauer.) Men det er vel forsovidt like greit at sannheten om livet, at det alltid handler om å prestere max i alle aspekter av livet, slår deg midt i fleisen i ung alder. Regner med jeg skal klare 4.5+ i snitt, med jobbing og programmering som hobby. Noe jeg er helt fornøyd med. Endret 30. oktober 2006 av chills Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Vet ikke hvordan det er på deres skoler . Men har jeg en eller to innleveringer som ikke blir levert inn får jeg nedsatt!! 7183690[/snapback] Så lenge du leverer ett eller annet så gir de deg ikke nedsatt. Du må da prioritere mellom å levere en dårlig oppgave eller å levere en god oppgave. Langsiktige mål vs. kortsiktige mål. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 HYSJ. eg jobber 8 timer dagen, og da burde dere greie å sitte 1 time med leksene om dere slutter i 2tida eller 3 tida! Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 HYSJ. eg jobber 8 timer dagen, og da burde dere greie å sitte 1 time med leksene om dere slutter i 2tida eller 3 tida! 7183936[/snapback] Når du da har 7 timersdag og sitter med lekser 3-4 timer til, burde klare det ja! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Må innrømme jeg lo litt nå. Klarte meg fint igjennom barne, ungdom og vidregående skole ved å sette av en halvtimes tid til lekser på kvelden.. Skjønner rett og slett ikke hva problemet her er. At du ikke har tid til å se nok på TV? Spille nok data? Ikke rart utdanningsnivået er slik det er i Norge med slike saker dukkende opp i media. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Forbaska grinunger. Spar oss for krokodilletårene. Gjør leksene deres (om dere vil ha ålreite karakterer) og hold tåta. Gleder meg til dere begynner å studere. Hah! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Gleder meg til dere begynner å studere. Hah! Å studere er hundre ganger bedre enn VGS. I alle fall en del studier. Og, jeg er enig at lekser, i hvert fall i den grad elever får lekser i dag, er en uting. Jeg har tro på at barn og ungdom har mer å hente ved å være sosiale og leke/finne på ting sammen istedenfor. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Lekser er noe forbannet møkk. Men siden jeg måtte klare meg gjennom det så unner jeg ikke dagens ungdommer å slippe unna Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Når du da har 7 timersdag og sitter med lekser 3-4 timer til, burde klare det ja! 7183999[/snapback] Spørsmålet er jo da om du gjør nok de 7 timene du har på skolen, det meste av skolearbeidet kan gjøres nettopp på skolen Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har ikke et stort lekseproblem. Jeg klarer å kombinere skole, sceneteknikerjobb, drift av en teaterskole og styreverv i et politisk parti. I tillegg skal jeg ha en jobb til. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg klager ikke over leksene, syns ikke lekser er så forferdelig. Jeg jobber på skolen, får gjort en del da, og det jeg ikke får gjort gjør jeg etter skoletid. Det tar ikke så lang tid om man faktisk jobber, stort sett. Men jeg er enig i at lekser burde bli moderert, for å si det slik. Mine erfaringer sier meg at lærere sjelden snakker sammen, slik at en uke har vi innleveringer i så å si alle fagene, mens andre uker har vi ingenting. Om lærere snakket mer sammen, hadde ikke leksepresset blitt så stort, og folk hadde sluppet å klage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå