imran Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Merket her forleden dag at den ene PC'en begynte å gi mange run errors. Senere fant jeg ut at visse systeme filer mangler. Vet noen som det finnes en funksjon i Windows som kan gjenopprette systemfiler som burde være i windows men er blitt slettet? (altså, snakker ikke om å gjenopretet slettede filer, men heller reparere windows). Jeg kjører windows XP home editiotion Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Merket her forleden dag at den ene PC'en begynte å gi mange run errors. Senere fant jeg ut at visse systeme filer mangler. Vet noen som det finnes en funksjon i Windows som kan gjenopprette systemfiler som burde være i windows men er blitt slettet? (altså, snakker ikke om å gjenopretet slettede filer, men heller reparere windows). Jeg kjører windows XP home editiotion 7183557[/snapback] Bot med Xp pladå og velg at du vil reparere Lenke til kommentar
imran Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 7183557[/snapback] Bot med Xp pladå og velg at du vil reparere 7183645[/snapback] Vil det fjerne programinstillingene? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Metoden jeg pleier å bruke er sfc.exe Trykk start, kjør og skriv inn "sfc". Den vil forklare deg at det er "sfc /scannow" du er ute etter. Kjører du denne vil den gjennopprette manglende og skadde systemfiler fra orginal installasjonskilde. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) 7183557[/snapback] Bot med Xp pladå og velg at du vil reparere 7183645[/snapback] Vil det fjerne programinstillingene? 7183940[/snapback] nei den fikser bare Windows mappa, alt annet forblir like bra Endret 30. oktober 2006 av NadaX7 Lenke til kommentar
imran Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Holder på å kjøre sfc nå. Den kopierer en rekke filer fra XP CD'en. Takker. Disse tipsene reddet meg fra en full re-installasjon. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 En litt viktig ting å skyte inn her er at det er en fordel å kjøre Windows Update etterpå da filene du kopierer fra CD trolig ikke er helt oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå