THovland Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Hei. Har hatt lyse i en god stund nå.(Ca 3 år) Men problemet er at jeg ikke får åpnet porte osv. Trenger man å åpne porter på dette nettverket? Som dere ser er jeg ikke verdens beste i data. hehe. Men ser det er mange flinke her inne. Så om dere kunne tenkt dere å hjlpe meg, så hadde jeg satt VELDIG stor pris på dette. får å gjøre problemet mer klarere: jeg har en konto på Norbit der jeg ikke er connectable. Alle sier jeg må åpne porter for å bli det. Men jeg finner ikke noe ruter en gang:S Hjeelp meg. Endret 30. oktober 2006 av THovland Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hvilken router har du? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hvordan er nettverket ditt satt opp? Finn Lyse sin hjemmesentral (hvit/svart boks med TV og internett-utgang), og følg kabelen fra internett til en annen boks. Les hva som står på den, og skriv merke, modellnummer etc her. Lenke til kommentar
THovland Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Ja. Dette er da fiber sant, så en ledning fra bakken går rett i en "boks"/router som heter telsey. Så går en nettverkskabel fra den til min pc. Den står ingenting på telsey boksen. har dere fortsatt en ide?? hehe. Håper det er noen som vet dette. Har lurt leenge nå:S Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Send meg IPen din PM så skal jeg si deg om du kan få åpnet portene eller ikke... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Lyse gir deg ikkje moglegheit til å åpne porter utenom når du bestiller fast IP adresse frå dei som koster 10kr månaden. Det har noko med at dei ynskjer å spare litt IP adresser og for din eigen sikkerheit Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Lyse gir deg ikkje moglegheit til å åpne porter utenom når du bestiller fast IP adresse frå dei som koster 10kr månaden. Det har noko med at dei ynskjer å spare litt IP adresser og for din eigen sikkerheit 7184841[/snapback] Dette gjelder først og fremst de eldste kundene... Og om dette gjelder deg, kan jeg se ut i fra IPen din Edit: Han kan bli connectable, han har en egen IP =) Til trådstarter: Har du router? Altså, har du en boks som står imellom Lyse boksen og pcen din? Endret 30. oktober 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
THovland Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Naij har ingen boks mellom lyse sin boks å pc en min. Er enda ikke lbitt connectable!:S ingen som har lyse som har hatt problemer me dette? Lyse gir deg ikkje moglegheit til å åpne porter utenom når du bestiller fast IP adresse frå dei som koster 10kr månaden. Det har noko med at dei ynskjer å spare litt IP adresser og for din eigen sikkerheit 7184841[/snapback] Dette gjelder først og fremst de eldste kundene... Og om dette gjelder deg, kan jeg se ut i fra IPen din Edit: Han kan bli connectable, han har en egen IP =) Til trådstarter: Har du router? Altså, har du en boks som står imellom Lyse boksen og pcen din? 7184854[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå