Vallhall Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei folkens Lurer på hvilken XP versjon man må ha dersom man kjøper ny pc uten operativsystem, skal ha den billigste versjon. Var innom Elkjøp å så, men de hadde så mange typer å prisklasser at jeg ble forvirret. Håper å få noen innspill folkens. Takk på forhånd Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei folkens Lurer på hvilken XP versjon man må ha dersom man kjøper ny pc uten operativsystem, skal ha den billigste versjon. Var innom Elkjøp å så, men de hadde så mange typer å prisklasser at jeg ble forvirret. Håper å få noen innspill folkens. Takk på forhånd 7183395[/snapback] samme det, Home edition er den vanligste (personlig liker jeg windowsxp pro engelsk versjonen...).. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Som sagt XP Home er billigst. OEM-versjonen av den igjen er enda billigere, koster rundt 700,- Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Har du en tidligere versjon av Win98 > så studentversjon(XP pro) er tingen hvis du er student da? Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Takker for raskt svar CustomTP Men de hadde så mange forskjelligeXP som oppgraderings XP som var billigst til enten win 98 eller win 2000, og jeg er ute etter den billigste versjon. Kan du si meg hvor mye jeg må betale helt grovt og hva denne XP versjonen eksakt heter som jeg kan bruke? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 https://prisguiden.no/product.php?productId=21457 Denne versjonen burde holde. (Vær dog obs på at OEM-versjoner har begrensinger, du kan kun installere den på en maskin av gangen, og bytter du maskin må du ha ny lisens i følge Microsoft). Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Smirnoff: Merk deg at de fleste telefonsupportere borte hos M$ kan gi deg en aktiveringsnøkkel om du bytter maskin/hardware, om du da selvfølgelig avinnstalerer den andre. De pleier å være greie. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Som sagt XP Home er billigst. OEM-versjonen av den igjen er enda billigere, koster rundt 700,- 7183482[/snapback] Takker for hjelpen Men kan jeg bruke denne oem versjonen hvis det ikke har vært operativsystem i maskinen tidligere?. De billigste XPene jeg så var jo oppgraderinger fra enten win 98 eller win 2000. Men kan jeg bruke XP i en maskin uten operativsystem til 700kr går jeg selvølgelig for det? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Så lenge du kjøper en fullversjon av OEM (og ikke oppgradering) så går det greit. Edit: Posten min var nok noe utydelig, så jeg editerte den. Endret 30. oktober 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg kjenner mange ved erfaring med å gjøre det med en OEM maskin, men har ingen personlig erfaring med det. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Siden trådstarter har/kjøper en helt ny maskin så regner med at OEM er nok for han. F.eks. psdata selger nye maskiner uten OS og man kan kjøpe en OEM til disse. Lenke til kommentar
CustomTP Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 her er den enkleste løsningen for deg....og billigste tror jeg... det også den vanligste og enkleste.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå