finno Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Beklager hvis "dumt" spørsmål, men er blank på dette: Kan jeg bruke mine gamle fish eye og zoomlinser til Cannon EOS fra 90-tallet på et nytt digitalt speilreflekskamera? Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Beklager hvis "dumt" spørsmål, men er blank på dette: Kan jeg bruke mine gamle fish eye og zoomlinser til Cannon EOS fra 90-tallet på et nytt digitalt speilreflekskamera? 7183368[/snapback] Tror det er nødvendig med litt mer info om objektivene. Hvis det er Canon EF-objektiv tror jeg det skal gå. Sigma objektiver (og muligens annen ikke-Canon optikk) kan du få problemer med. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Beklager hvis "dumt" spørsmål, men er blank på dette: Kan jeg bruke mine gamle fish eye og zoomlinser til Cannon EOS fra 90-tallet på et nytt digitalt speilreflekskamera? Tror det er nødvendig med litt mer info om objektivene. Hvis det er Canon EF-objektiv tror jeg det skal gå. Sigma objektiver (og muligens annen ikke-Canon optikk) kan du få problemer med. EOS er i prinsippet lik EF... Er det Canon-optikk skal det gå uten noe problem, men som Rivers sa er det ikke sikkert at særlig Sigma og muligens noe Tamron-optikk vil fungere perfekt. De er ikke garantert fremoverkompatible, slik som EF-optikken til Canon er... Lenke til kommentar
finno Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Takker for svar. Skal sjekke objektivene nærmere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå