Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hvos skal jeg skrive inn dene komandoen? Har faktisk søkt litt rundt men fant ikke noe Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Komandoen skal inn i Terminal | Programmer->tilbheør->Terminal Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Nå jeg skrev in lsusb i treminal fikk jeg dette: Bus 003 Device 4 ID 0471:1232 Philips Så jeg går utifra at den finner den. Hva nå? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) ndiswrapper ser ut til å være løsningen: Card: [Philips] SNU6500 Wireless USB adapter 11 b/g * usbid: 0471:1233 (and 0471:1232 ?) * Driver: CPWUA6D.INF and Files from CD dir Data/software/SNU6500/Driver or the latest driver from the web * Other: Tested on Debian Unstable and kernel 2.6.18, running fine. Sometimes after reboots the device may need to be unplugged or the pc to shutdown before it can operate properly again. fra http://ndiswrapper.sourceforge.net/mediawi...ndex.php/List#P Edit: ikke spør meg hvordan ndiswrapper funker, har aldri prøvd det. Endret 12. november 2006 av Marsan Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Er det bare og innstalere som i windows i ubuntu, eller må jeg legge denne et spess sted...? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 bruk google å søk.. finner masse info om ndiswrapper der..men du kan jo sjekke wikien: http://ndiswrapper.sourceforge.net/mediawi...x.php/Main_Page Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har lest gjenom innstalasjons manualen. Må si jeg ikke skjønte en dritt av noe... Noen som gidder og hjelpe? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 For det første så kan du begynne med å forklare oss hva du ikke forstår. For det andre så kan du gjerne sjekke ubuntuguide, ubuntuforums og ubuntuwikien. Et kjapt googlesøk gav meg denne howto-en for å installere ndiswrapper: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/...ver/Ndiswrapper Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Det som forvirrer meg er alle disse kodene som skal skrives inn forskjelige steder... Skal lese gjennom den guiden du linket til olsen og se om jeg skjønne noe mer... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Om ikke annet er nevnt så skal "kodene" skrives inn i terminalen. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Var det jeg trodde. Men det står så mye forskjelig i disse guidene Hvis jeg har gjort dette: Copy the appropriate files over to a directory on your Ubuntu computer (e.g. your Home directory) and install them in this order: sudo dpkg -i ndiswrapper-utils_*.deb sudo dpkg -i ndisgtk_*.deb Er det allt jeg skal gjøre? Endret 12. november 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Bumper jeg... Hvordan gjør jeg dette? Er den mulig og gjøre dette uten ALLE disse kodene eller er det eneste utvei? Jeg er ikke så hyp på og skrive ut allt for så og prøve og se hvordan det går hvis det finns en lettere utvei... Endret 12. november 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Tror du skal kunne installere Ndiswrapper via Synaptic, pakkeprogrammet i GNOME. Gå inn på det og søk etter programmet Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Tusen takk for all hjelp saa langt. Skal prove og instalere det i morgen. Saa da er det sikkert flere spm Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) meg igjen Comicz: hvordan ligger du ann med scriptet? ellers: har reinstallert ubuntu nå så har noen få spm: 1) prelude@laptop:/opt$ sudo cp /usr/lib/mozilla/plugins /opt/mozilla/pluginscp: cannot stat `/usr/lib/mozilla/plugins': No such file or directory dette kommer nå jeg skal instalere FF2.0, er kommet til steg 3 2) hvordan oppretter jeg su passord igjen? det er su passwd etelleranna... Endret 13. november 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Ehm, hvis du har installert Edgy så er det vel Firefox 2.0 som er installert? Hva mangler du med sudo som gjør at du ønsker root? Forøvrig så vil sudo passwd aktivere root. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Ehm, hvis du har installert Edgy så er det vel Firefox 2.0 som er installert? Hva mangler du med sudo som gjør at du ønsker root? Forøvrig så vil sudo passwd aktivere root. 7278307[/snapback] kjører drapper...fikk det til nå tusen takk Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 (endret) meg igjen Comicz: hvordan ligger du ann med scriptet? trenger en norsk-engelsk-fransk ordbok, noe alla clue uups...tenkte ikke på dobbelpost, sorry Endret 13. november 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
comicz Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Om det holder med høyreklikking i Nautilus finnes det mye allerede... finner ikke igjen det jeg en gang la inn, slik jeg nevnte, men finner en rekke scripts osv som ordner det. Om du fortsatt vil ha trayapplet kan jeg se på det. http://www.google.no/search?hs=rDj&hl=no&c...=S%C3%B8k&meta= Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 14. november 2006 Forfatter Del Skrevet 14. november 2006 Om det holder med høyreklikking i Nautilus finnes det mye allerede... finner ikke igjen det jeg en gang la inn, slik jeg nevnte, men finner en rekke scripts osv som ordner det. Om du fortsatt vil ha trayapplet kan jeg se på det. http://www.google.no/search?hs=rDj&hl=no&c...=S%C3%B8k&meta= 7279595[/snapback] trayapplet er ikke nødvendig... 1) hvilkenendelsemå et script ha? 2) kommer ikke inn i /root/.gnome2/nautilus-scripts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå