leopex Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hvis du skal mounte en ISO, så kan du loopmounte, $:mount -loop /hvor_du_har_fila/ /mnt/cdrom1_2_3_4_5_6_7 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Finnes det et program ala Deamon Tool for Linux? Jeg likte å ha programmet i systemkurven for å mounte/umounte ISO-filer istedet for å gjøre det manuelt i CLI som jeg gjør for Linux. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Hvis du skal mounte en ISO, så kan du loopmounte, $:mount -loop /hvor_du_har_fila/ /mnt/cdrom1_2_3_4_5_6_7 7250338[/snapback] du har ikke noe som kan brukes i høyreklikkmenyen? som med alcohol? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 *****bump***** Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) ............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
comicz Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 På laptopen la jeg inn et gnome-tillegg som gir meg "mount ISO" når jeg høyreklikker på en ISO... Å lage et trayikon med mulighet for montering av ISO'er er forøvrig mer en triviell oppgave enn noe annet... Jeg kan sikkert prøve å ta meg tid til å lage noe slikt om det er ønskelig. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 På laptopen la jeg inn et gnome-tillegg som gir meg "mount ISO" når jeg høyreklikker på en ISO... Å lage et trayikon med mulighet for montering av ISO'er er forøvrig mer en triviell oppgave enn noe annet... Jeg kan sikkert prøve å ta meg tid til å lage noe slikt om det er ønskelig. 7264861[/snapback] ikonet i systray er ikke nødvendig, men hvis du kunne lage noe til høyreklikk menyen ville jeg vært evig takknemmelig Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Som msnklient kan du prøve kopete. Da det er KDE-native må den nok laste ned en del "kde libraries" som gjør at den tar opp mer plass enn amsn og gaim, men det er en god msn klient som er verdt å prøve da du ikke får de andre til å fungere. Skriv "sudo apt-get install kopete" i terminal for å installere. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Trodde han fikk amsn til å funke jeg..amsn er best etter min mening.. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Trodde han fikk amsn til å funke jeg..amsn er best etter min mening.. 7266393[/snapback] trodde også jeg fikk det til å funke, men når jeg logger inn så stopper hele systemet opp.... sliter også med at når jeg logger meg på linux så sitter jeg med en blank brun skjerm i 10-15 minutter Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 fått amarok til å virke? hvis ikke, i "legg til/fjern programmer", søk etter "codec", og legg til gstreamer og xine entries Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 fått amarok til å virke? hvis ikke, i "legg til/fjern programmer", søk etter "codec", og legg til gstreamer og xine entries 7267065[/snapback] de er allerede instalert, og nei...har ikke fått det til å virke Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Da har jeg fått innstalert Ubuntu 6,1 på min datamaskin også Men jeg trenger et par programmer/drivere/codecer... - Jeg bruker trådløst nettverk, og har denne philips antennen. Prøvde og innstalere driver fra cd som fulgte med, men det funket ikke. Noen som har en løsning? Finns det drivere til denne anntenen for Ubuntu? - Prøvd og spille av .mp3 filer, og fikk beskjed om at jeg måtte ha noen codecer, noen forslag? - Et skype kompitabelt program... Fins dette for Ubuntu? Endret 12. november 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
saxin Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 For installering av codec etc, ta en titt her. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 SØK! Skype finnes for Linux! http://skype.com/intl/no/download/skype/linux/ @Pessimisten: Du må gjøre noe feil. Jeg anbefaler deg å installere Ubuntu på nytt og følge en av guidene som finnes på nett. Begynn på toppen og bla deg nedover. Da skal det meste fungere. Bruk f.eks denne guiden: http://ubuntuguide.org/ Der finner du instruksjoner for det meste du har spurt om her, og det skal fungere om du gjør det som står at du skal gjøre. Det er ikke sikkert du forstår alt du gjør, men ikke tenk på det nå, forståelsen kommer etter hvert. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 @Pessimisten: Du må gjøre noe feil. Jeg anbefaler deg å installere Ubuntu på nytt og følge en av guidene som finnes på nett. Begynn på toppen og bla deg nedover. Da skal det meste fungere. Bruk f.eks denne guiden: http://ubuntuguide.org/ Der finner du instruksjoner for det meste du har spurt om her, og det skal fungere om du gjør det som står at du skal gjøre. Det er ikke sikkert du forstår alt du gjør, men ikke tenk på det nå, forståelsen kommer etter hvert. 7268488[/snapback] tror jeg skal gjøre det jeg! bare 2 ting til... 1) har "Ubuntu 6.06 LTS - the Dapper Drake" fra juni... er det noen distro som egner seg bedre med windows og laptop? 2) Jeg blir ikke nødt til å formatere windows i tillegg? for da vil jeg gjerne vente til neste helg så jeg har litt bedre tid på meg før skolen begynner. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 japp..kan være fint med en reinstall..og ta ned nyeste verson av Ubuntu..Mye bra oppgraderinger der fra 6.06 ...ta ned fra Her Må si jeg reinstallerte i hytt å pine den første måneden jeg holdt på med ubuntu..er fin trening også når du skal legge inn alle nye tingene. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 japp..kan være fint med en reinstall..og ta ned nyeste verson av Ubuntu..Mye bra oppgraderinger der fra 6.06 ...ta ned fra Her Må si jeg reinstallerte i hytt å pine den første måneden jeg holdt på med ubuntu..er fin trening også når du skal legge inn alle nye tingene. 7268569[/snapback] gjør det jeg, men har bestemt meg for å vente til neste helg... skal ha den på skolen i morra og trenger litt tid til å installere alt som trengs Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Ingen som vet hvordan jeg kan få mitt trådløse nett til og funke i linux? Er et bare så lett som at det ikke støtter Linux? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Søke rundt på nettet thomas 2...ellers så har ikke ubuntu eller annen linuxpakker så god støtte for usb-tråløsadaptere..du kan sjekke om enheten bli registrert med kommandoen: lsusb eller bruk noe som heter ndsiwrapper (ett eller annet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå