xELIz1 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) hei, jeg har problemer med RAM en min tror eg... når eg spiller WOW så klikker det av og til. Også når jeg kjører noen andre programmer kommer det blue screen av og til. Har ny pc og har prøvd å formatera. legger til noen filer som kanskje kan hjelpe.... Hovedkort Minne WOW_feilrapport.txt memtest_1.bmp WOW_error.bmp Endret 30. oktober 2006 av xELIz1 Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 du må være klar over en ting, wow krever mye minne, men tror ikke det skal være noe problem til deg. Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 nei tror ikkje det er pcen som er får dårlig... kanskje RAMen er herpa.... kjøpte ny pc for 12 000 for 1mnd siden..... så wow burde takla det Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Hadde eksakt samme problem på en nybygd pc med 2GB ram. Alle andre spill funket, men ikke WOW. Etter en stund med surfing etter svar på problemet kom jeg over noen som hadde fikset det ved å sette command rate på minnet fra 1T til 2T.. Prøvde dette, etterpå har aldri pc'n fått en feilmelding igjen. Endret 30. oktober 2006 av shrek_2 Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 hvordan setter jeg command rate på minnet fra 1T til 2T? Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det gjør du i bios. Bios kommer du inn på ved å trykke F1, F2 eller Del når du fyrer opp pc'n(Det står press Del/F1/F2 to enter setup).. På mitt hovedkort ligger det under "DRAM CONFIGURATION" i bios. Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 oki takk skal prøve det.... noen andre ting? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Prøv å kjøre memtest86. Sjekk at spenningene til minnet er satt etter spesifikasjonene i bios. Om du lurer på hva det er post info om hardware. Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 spenningen står på auto.... hvor mye skal det stå på? har prøvd det du sa shrek_2 og får se om det hjelper Andre ting? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Kjør memtest86 først for å sjekke om det er noe ustabilitet. Det står da 1,8v og 5-5-5-15 som standard så det skal i utgangspunktet være greit du kan evt manuelt sette spenningen til 1,8v. Edit: kan være lurt å flashe til siste Bios om du ikke allerede har gjort det. Endret 30. oktober 2006 av heisann80 Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 prøvd alt så står der nå... men klikka igjen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Du fikk ingen feil når du kjørte memtest86? Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 1. november 2006 Forfatter Del Skrevet 1. november 2006 nei :S virke så det er litt ustabilt.... va 1 gang eg ikkje fekk någen feil på memtest heller :S Lenke til kommentar
xELIz1 Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 någe ant så kan ver gale? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå