agvg Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Så lenge DSLAM-porten gir sync, og man ikke får ATM-pinget modemet, så ville man jo tro det enten er noe feil på ledninger, eller tilkoblinger i huset. Men, det er klart, de burde jo klare å finne ut det på en halvtime eller noe via telefon 7188123[/snapback] Har man sync og man fortsatt ikke har kontakt med modemet må det vel være logisk at det enten er modemfeil eller feil på utstyr/routing i sentral. At man driver i mange måneder uten og løse en slik ting er svært dårlig. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Alle vet jo at Telenor har et veldig stort monopol på det meste av bredbånd,mobil.Og at diverse andre teleselskaper som Ngt (kommer ikke på flere i farten) bruker/leier linjene til telenor...Og Telenor tviholder på gammel teknologi for å blø mest mulig ut av forbrukere...Det som absolutt burde gjøres er å gi Telenor dagsbøter som svir... 7195872[/snapback] Vel, ADSL er jo den løsningen teleselskaper satser på, andre uten arvegods i form av kobbernett velger nyere og langt bedere løsninger. F.eks rulles det ut mye fiber i norge, og det er vel stort sett telenorfritt. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Useriøs ISP du har må jeg si.Telenor skal ikke trenge å aktivisere noenting som helst, så lenge du ikke skal ha telefon eller adsl ifra de. Montør derimoit - og da skal du ikke klage på Telenor, men Sønnico! Det er Tele2 eller Freewave som må sende montør. Telenor kobler ikke inn noe som helst. Jeg tror du blir lurt av Freewave/Tele2, sammen med Sønnico. Tviler på at du hadde hatt dette problemet om du hadde bestillt telefon og adsl ifra Telenor, slik at de kunne ha koblet inn alt. Da hadde du vært på nett for flere måneder siden 7260459[/snapback] Sønnico har ikke noe som helst sammarbeide med Freewave/Tele2. Sønnico motar alle arbeidsordre i telenors nett fra telenor selv. Skal Freewave/Tele2 ha noe montert bestiller disse det hos telenor, og ikke hos sønnico. Vet at Relacom har et samarveide direkte med NGT om bredbåndspatruljen deres, men oppkoblinger av linjer må også her gå om telenor. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Alle vet jo at Telenor har et veldig stort monopol på det meste av bredbånd,mobil.Og at diverse andre teleselskaper som Ngt (kommer ikke på flere i farten) bruker/leier linjene til telenor...Og Telenor tviholder på gammel teknologi for å blø mest mulig ut av forbrukere...Det som absolutt burde gjøres er å gi Telenor dagsbøter som svir... 7195872[/snapback] Vel, ADSL er jo den løsningen teleselskaper satser på, andre uten arvegods i form av kobbernett velger nyere og langt bedere løsninger. F.eks rulles det ut mye fiber i norge, og det er vel stort sett telenorfritt. 7262214[/snapback] Telenor legger ut store mengder fiber for tiden. Stor sett alt som bygges av nye boligområder får såkalt hybridkabel lagt inn i husene. Dette er kabel med 4 par kober og 2 fiberkabler. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Telenor legger ut store mengder fiber for tiden. Stor sett alt som bygges av nye boligområder får såkalt hybridkabel lagt inn i husene. Dette er kabel med 4 par kober og 2 fiberkabler. 7263435[/snapback] Joda, men de bruker de ikke til noe i forhold til sluttkunder. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Har hatt telenor adsl siden det kom på markedet, og har aldri hatt problemer med det i det hele tatt. Alle oppgraderinger har vært smertefrie og skjedd kjapt. Fjellstabilt har det alltid vært. Mistenker at trådstarter overdriver med en deel mnd her... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Mistenker at trådstarter overdriver med en deel mnd her... 7264929[/snapback] Kanskje men det er ikke spesiellt uvanlig med ufattelig lang og kronglete feilsøking og levering av ADSL hvor alle skylder på kundefeil eller Telenor skylder på ISP og ISP skylder på Telenor. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Ett godt råd: hold dere UNNA Telenor!! 7183243[/snapback] Neida.. Telenor fungerer aldeles utmerket for meg. Bruker dem til alle telecom tjenester. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Telenor har nok en del å si på lang leveringstid og trøbbel i forbindelse med ADSL linjer, selv om man har en ISP. Har selv opplevd at min ISP (NextGenTel) ble nedprioritert av da Telenor-eide Bravida (eller hva de het da) fordi de var en konkurrent. Har fortsatt NextGenTel. Nylig så mistet jeg internett totalt, og ingen av de riktige lampene på modemet lyste. Ringte NGT (fikk svar etter fem minutter) og forklarte problemet. Gikk gjennom en del sjekkpunkter uten å komme nærmere noen løsning. De ringe dagen etter da de hadde sjekket, for plutselig var ikke linjen min registrert hos Telenor lenger. Det tok halvannen uke før Telenor gadd å registrere linjen min på nytt (alt som trengtes var at en montør kom innom for å søke på linjen og gjøre et eller annet i sentralen). Og ja, det er faktisk Telenor som eier denne linjen, og har ansvaret for at den fungerer. Det innrømte til og med montøren. Så hvorfor fjerner de plutselig en linje fra registeret? Måtte foresten ringe NGT og få de til å restarte eller omregistrere modemet mitt når linjen var oppe igjen (pga. "ny" linje) og også denne gangen fikk jeg svar i løpet av et par minutter. Kan virke som ihvertfall NGT har fått orden på kundeservicen sin, og da er det synd om Telenor er flaskehalsen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg kan berolige alle med at jeg ikke har lagt til en dag på ventetiden, endelig dato for å få åpne adsl-linjen var 5 måneder etter bestilling....og det skyldes ene og alene Telenor. Det som også er, er at jeg ALLTID har hatt trøbbel med Telenor og det blir ALLTID rot når Telenor skal gjøre noe. Prøver derfor å unngå dem, men når de eier linjer osv så slipper man ikke unna. Det vet de selvsagt meget godt. Da jeg skulle leie en leilighet var det ikke adsl utbygd så jeg fikk lagt inn isdn (det var analog fra før). Det gikk utrolig nok greit, men det kostet MYE! Da vi skulle avslutte leieforholdet, så ringte vi telenor for å gåt tilbake til isdn. så skjer dette: -Telenor påstår at vi ikke har linje i det hele tatt, selv om det er de som har lagt den inn -Telenor påstår at det er teknisk umulig å gå fra isdn til analog linje -Telenor sender en mann for å SE på saken, hen skal ikke GJØRE noe -Mann kom og SÅ...joda, vi HADDE linje fra telenor og de skulle sende en til å prøve å koble om -Mann kom og koblet om -Utleier ringte, forbannet, nå hadde Telenor koblet ut utleiers linje, flyttet utleiers linje til leiligheten og stengt utleiers telefon og internett -Ny telefon til Telenor -Gjennom samme påny, vi hadde liksom ikke telefon osv -Telenor skulle sende en mann til å SE på problemet -Mann kommer og ser på problemet -Telenor sender en mann til å koble riktig -Riktig til slutt ellers har mine venner, arbeidskollegaer og familie også hatt rot og tull med Telenor, så det er IKKE bare jeg som opplever dette. Det at noen tydeligvis har vært utrolig heldige med Telenor er uforståelig for meg, men det er bare å bukke og gratulere, det skjer ikke med mange. Lenke til kommentar
Xenofil Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Når man har over 100 miilioner kunder kan man tillate seg å behandle et par av dem som idioter. Tror det står i 'Hjelp vi har blitt et multinasjonalt selskap, hva nå?'-håndboken. [sarkasme av/] Etter at vi flyttet mobil, fasttelefoni og bredbånd vekk fra telenor for noen år siden, har det ringt frekke selgere minst en gang i mnd for å prøve få oss tilbake. Selv om vi har reservert oss mot telefonselgere har de visst lov siden vi har vært kunder der før Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 I motsetning til Ankh kjenner jeg ingen som har røbbel med telenor. At alle han kjenner skal ha hatt problemer høres for meg litt rart ut. Mulig det kommer ann på hvor man bor i landet. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg kan berolige alle med at jeg ikke har lagt til en dag på ventetiden, endelig dato for å få åpne adsl-linjen var 5 måneder etter bestilling....og det skyldes ene og alene Telenor. Det som også er, er at jeg ALLTID har hatt trøbbel med Telenor og det blir ALLTID rot når Telenor skal gjøre noe. Prøver derfor å unngå dem, men når de eier linjer osv så slipper man ikke unna. Det vet de selvsagt meget godt. Da jeg skulle leie en leilighet var det ikke adsl utbygd så jeg fikk lagt inn isdn (det var analog fra før). Det gikk utrolig nok greit, men det kostet MYE! Da vi skulle avslutte leieforholdet, så ringte vi telenor for å gåt tilbake til isdn. så skjer dette: -Telenor påstår at vi ikke har linje i det hele tatt, selv om det er de som har lagt den inn -Telenor påstår at det er teknisk umulig å gå fra isdn til analog linje -Telenor sender en mann for å SE på saken, hen skal ikke GJØRE noe -Mann kom og SÅ...joda, vi HADDE linje fra telenor og de skulle sende en til å prøve å koble om -Mann kom og koblet om -Utleier ringte, forbannet, nå hadde Telenor koblet ut utleiers linje, flyttet utleiers linje til leiligheten og stengt utleiers telefon og internett -Ny telefon til Telenor -Gjennom samme påny, vi hadde liksom ikke telefon osv -Telenor skulle sende en mann til å SE på problemet -Mann kommer og ser på problemet -Telenor sender en mann til å koble riktig -Riktig til slutt ellers har mine venner, arbeidskollegaer og familie også hatt rot og tull med Telenor, så det er IKKE bare jeg som opplever dette. Det at noen tydeligvis har vært utrolig heldige med Telenor er uforståelig for meg, men det er bare å bukke og gratulere, det skjer ikke med mange. 7282443[/snapback] Du kunne ikke sagt litt om hvilke selskaper som faktisk gjør feilen da? Siden Telenor (ASA) som da er firmaet bedre kjent som Telenor, ikke gjør annet enn å eie andre firmaer. Er det Telenor Networks som fucker deg? Er det Telenor Jara som fucker deg? Så vidt meg bekjent har hvertfall ikke Telenor noen teknikkere som blir sendt ut, så alt det gale en teknikker har gjort er jo det selskapet sin feil og ikke Telenor, med mindre skal man skal klage over dårlig dokumentasjon fra Telenor sin side. Men igjen, denne dokumentasjonen stammer mest sansynlig fra samme firma som teknikkeren stammer fra. Dette blir nesten som å si "Hey, hold dere unna Lamborghini Diablo. Jeg kjøpte en Volkswagen Golf og den var søppel. Siden begge firmane er 100% eid av VAG så er det rett og rimelig å anta at det ene er søppel når det andre er det." Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Som nevnt tidligere i tråden, CrZy_T.. Det er ikke samme sak.. Om Telenor eide en annen isp som så ikke leverer varen, så kan det til en viss grad sammenlignes, men du er helt ute på jordet når du sier at Telenor og firmaene til telenor ikke skal stå til ansvar for at dem gjør "feil". Selv om Telenor en gang i fremtiden blir et slikt internasjonalt "skyggefirma" som du snakker om så er det Telenor som har ansvaret for å at Telenor eide firmaer leverer varene og holder seg innenfor gjeldende lover og regler.. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Har hatt internett fra Telenor i 1.5 år,linjen fungerer utmerket. Har hatt problemer 2 ganger,1 gangen ble feilen rettet i løpet av neste dag. 2 gang tok det 1 uke,men det var pga feil i et koblingsskap.. Begge gangene har jeg nesten hatt løpende kontakt med Relacom,de har sendt meg SMS med hver minste forandring i status,og ting har fungert prikkfritt! Har forøvrig mange kompiser med Telenor abb,og ingen har problemer. Telenor kan anbefales Endret 15. november 2006 av OlaOlablakken Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har Telenor og er meget godt fornøyd,veldig stabil linje og grei service. Er det ikke Telenor noen klager på og syter over så er det NextGenTel,Tele2 osv... Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 hehe. altid morro å se folk rakke ned på isper. men sannheten er ofte det at du har en isp samme gjelder alle isper som ikke eier eget kobber nett \ nett. telenor er 2 delt de som har ansvar for kobberet og dslamene heter telenor nettworks. de har ingen ting med telenor å gjøre i de store og det hele disse er stats eid. telenor er privat eid. ALLE isper bruker telenors gamle programvare som er en java aplikasjon også kaldt jara finnes på www.jara.no her er det veldig avhengig av at alt blir registrert korrekt eller så blir bare ordren hengende i systemet deres. dette er den enkeltes isp sin feil så det man kan gjøre er å ta en telefon til leveranse avdelingen til den respektible ispen din og forhøre seg om status de har ansvaret om å purre opp jara for å få sendt ut en montør til stedet og sluttføre ordren. og har du ikke gjort dette under de 5 månedene er dette jo din egen feil. du har som kunde ett ansvar å følge opp din bestilling husk at det er syvende og sist du som betaler for dette. ps. det hjelper å være hyggelig mot kunde behandleren får ofte jobben gjort. istede for 1 forbanna kunde behandler og 1 forbanna kunde. en annen her sa det at "bluecom kunde support sugger balle" interesangt utsang. her var de mest profesjonele kundebehandlerne satt i bransjen until for en vis stund siden. kvaliteten har falt langt ned på listen ville påstå bunnen. men dette er noe som blir jobbet med å få opp kvaliteten. men ja ingen som liker å måtte vente 15 minutter ++++++ for å få ett svar men det blir sånn dessverre når man bruker lang tid per kunde grunnet ymse kvalitet over kundenes kunskap. kjenner til dette fra min tid som kunde behandler. men tross alt vi lever i en verden at naboen er murer og du selv er pølse maker og ikke forvent at naboen er en spesialist innen for ditt eget yrke og heller ikke ha en ambisjon om å gjøre jobben til naboen din 2 ganger så fort og 2 ganger så perfekt resultat. vi er utdannet til forskjellige ting. men uansett noen som kanskje kan svare på hvorfor det er så enkelt å ta en telefon i stede for å sjekke bruker manualen til de enkleste ting ?? som en oppkobling av modem splitter og telefoni. ofte står dette illustrert via en plansje. men igjen de tenker som så at alt løser seg vis de får ringt inn og må ta dette over telefon ikke missforstå. det er altid en glede og selvsagt hyggelig å snakke med hyggelige mennesker gjelder da ikke de kundene som aldri har ringt inn og kjefter deg huden full og igjen du spør hva du kan hjelpe kunden med og får til svar " jeg ringte bare for å kjefte jeg linja fungere utmerket" annen varriant er "nei jeg ringte bare for å kjefte har ikke linje fra dere alikevel men det er så lang vente tid hos min isp så jeg ringte dere" ja dette har skjedd meg ett par ganger så når man ringer ha ett profisjonelt nivå over samtalen husk kunde behandleren har bare ett grensesnitt mot modemet ditt og ikke videre inn du må være kunde behandlerens øyne og hender. selv om man blir spurt om banale ting og er motvillig husk da at du kan faktisk bli fakturert for feil hos kunde det vil si 1500 kroner for en montør som kommer på døren din for å fikse problemet du ikke fikk til over telefonen. Lenke til kommentar
opsahle Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Nåja.. Når du først blir rævpult av en ISP er det ikke alltid lett å være hyggelig over telefon. Kundeservice er det eneste punktet hvor frustrerte brukere kan få kontakt og det går dessverre ofte utover dem og spesiellt siden de er instruert til å ikke kunne yte spesiell service for saker som dessverre har gått galt. Om godeste adm dir Telenor hadde mistete ADSL forbindelsen sin hjemme kan du banne på at det ikke hadde tatt 2 uker for telenor å få ræva i gir. Dessverre var en av de største feilene ved privatiseringen av telenor at de fikk beholde fastlinjene. Dette gir en skjev fordeling hvor et selskap eier og kontrollerer både leveranse og infrastruktur mens de andre kun har leveranse. Telenor har og vil i fremtiden med vilje bremse utvikling for å melke mest mulig ut av eksisterende marked mens et mer frittstående selskap kanskje ville ha satset mer på å få nye produkter ut til brukerene. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Har hatt Telenor siden 2004 og har opplevd stort sett stabil linje. Men ved endringer eller flytting til ny adr. ble det vel mye gjentagelser i telefon med TN- Support. Pluss: Stabil linje, får stort sett tak i noen om en ringer Minus: Får ikke den hastigheten jeg betaler for: Skulle a hatt 6000/500 får gjsn. 5500/430 Når jeg flyttet fikk jeg beskjed om at det ikke var bygd ut. Måtte ta en Spansk en å gå vi deres montører og få han til å reise ned på sentralen og koble opp. Ringte så TN og sa nå kan du prøve igjen vips så hadde jeg nett igjen. PS naboen fikk samme beskjed som meg men orket ikke å flytte fjell og valgte NGT Holdt på i 3 mnd med masse mail telefoner osv for å få riktig hastighet. Måtte hver mnd også få korrigert faktura da jeg ikke ville betale mer en hva jeg fikk i form av hastighet. Til slutt ble de så møkka lei meg hos TN support at de satte meg over til en TN- teknikker som fant en feil i sentralen og fikk fiksa det til slutt. Men så plutselig en uke etterpå mista jeg nettet og da tok det 14 dager før de fant en feil i sentralen. VPN og hjemmekontor for jobben min funker ikke. IT på jobben har gitt opp TN og sier at de er helt håpløse når det gjelder kundestøtte og bedriftsmarkedet. Ahh har bare 3 mnd igjen av bindingen. Bonn Voyage Telenor Endret 15. november 2006 av Bofur Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg er super fornøyd med Telenor. Hadde 0.7Mb Linja dems for lenge siden og oppgraderte nyrlig til 1.5 uten og betale, synes dette ble for trengt og for 2 uker siden oppgraderte jeg til 6mb. Oppgraderingen til 2 dager, men linja falt ut etter 1 dag igjen. Dette løste dem på noen timer og i erstatning fikk jeg 1 mnd gratis med 16mb (raskeste fra Telenor) Ellers har jeg hatt bare possitive erfaringer med Telenor, Lav ping tid, stabil linje osv osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå