Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hold dere unna Telenor som ISP

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Å, ting kan fort ta tid hvis man er så uheldig at man får en feil i TN sine systemer som gjør at TN aviser feilmeldingene fra ISP da de ikke finner feilen i sitt system og skylder på ISP.

Var ute hos en kunde hvor linja ble koblet opp i juni og ble endelig i orden oktober. I dette tilfellet en død DSLAM-port som ga sync, dog burde det ha ringt en bjelle da de ikke kunne ATM-pinge modemet eller hva det heter,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor problemer er ikke noe nytt. Mamma flytta 1 juli, fikk telefonen 4 juli. Men i følge pappirene ble den ikke flytta før 6 august og derme måtte hun sitte uten nett til etter 6 august!

Det er ikke noe bedre med andre selskaper har jeg hørt... hold deg til mobil og 3g :p

Lenke til kommentar
Å, ting kan fort ta tid hvis man er så uheldig at man får en feil i TN sine systemer som gjør at TN aviser feilmeldingene fra ISP da de ikke finner feilen i sitt system og skylder på ISP.

Var ute hos en kunde hvor linja ble koblet opp i juni og ble endelig i orden oktober. I dette tilfellet en død DSLAM-port som ga sync, dog burde det ha ringt en bjelle da de ikke kunne ATM-pinge modemet eller hva det heter,

7188024[/snapback]

Så lenge DSLAM-porten gir sync, og man ikke får ATM-pinget modemet, så ville man jo tro det enten er noe feil på ledninger, eller tilkoblinger i huset. Men, det er klart, de burde jo klare å finne ut det på en halvtime eller noe via telefon :p

Lenke til kommentar

Men det virker som mange vil at man skal styre unna de fleste om dagene. "Ikke bruk Nexgentel!" "Styr unna Bluecom!" "Telenor er noe dritt!". Hva skal man bruke da? ;)

(Nå bruker jeg selv en lokal leverandør som ikke er så stor, og dermed har tid til kundene sine da. Der prater man heldigvis alltid med folk som er teknikere og som har oversikten. )

Men om jeg ikke hadde hatt det, måtte jeg vel brukt noen av "de store". Virker som noen mennesker har mye problemer med disse, mens andre er storfornøyd, som det ofte kommer fram i tråder som blir postet her. Så det er jo litt opp og ned ettersom.

Lenke til kommentar

Ja jeg hadde en lokal isp, som bygger ut radio/adsl og kabel (kabelen deres er vel eldst og fungere best)

Men de var mere opptatt av å bygge rundt om i distrikete og få "masse" kunder enn å få ting til å virke.

Ca 2 år med piss nett så såg jeg ikke annet valg enn å gå over til "de store" (T-N når de endelig bygde ut sentral her for adsl)

Har enormt stabil linje og godt over i hastighet.

Har ikke trengt support enda så det skal jeg ikke si noen om.

Men helt topp levert vare!

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

OK! Her er historikken:

-Hadde freewave som ISP på gammel adresse.

-Veldig fornøyd og ville flytte over til ny adresse.

-Forrige eier på ny adresse hadde sagt opp telefonen.

-Fikk selv ikke overført før det var lagt inn linje.

-Fikk så ikke opprettet ny linje fordi Telenor (selvsagt...)

nektet å si opp gamle linjen.

-Forrie eier tok så kontakt med Telenor og fikk kranglet seg til utkobling.

-Tok så to uker før vi fikk klarsignal til å få egen linje (Igjen på grunn av Telenor).

-Bestillte så telefonlinje fra Tele2.

som vanlig, Telenor eier linjene og Telenor valgte å hale det ut i nye 6 uker.

-Etter totalt 2 måneder hadde vi telefonlinje og kunne bestille adsl fra freewave.

-Telenor eier linjene, så Telenor haler ut tiden i nye 3 uker.

-Telenor begynner så å jobbe med saken, jobber og jobber i 1 uke uten at jeg får signal.

-Klager til Freewave 3-4 ganger i løpet av denne tiden, men det er Telenor de venter på siden Telenor eier linjene.

-Etter totalt 3 måneder får jeg beskjed om at Telenor skal aktivere linjen om 2 måneder.

-Totalt 5 måneder venting for å få adsl...på grunn av Telenor!!

Kan klage til Telenor, men da kommer de bare til å dobble ventetiden til 10 måneder minst, som straff for at jeg klager.

Det er Telenor som eier og man måkke komme her og komme her.

Hadde det vært opp til Tele2 og freewave hadde jeg hatt både telefon og adsl i løpet av en uke eller to.

Lenke til kommentar

Telenor er og blir møkk... Er mye p.g.a. dem vi fortsatt sitter på elendige linjer.. De ønsker ikke å oppgradere linjene sine og dem motarbeider alle som prøver på dette.. Vi er vel ikke så dumme at vi trur at Telenor ikke bruker noen millioner i året på lobbyvirksomhet, og det korrupte landet vi er så tar vel politikerne gladelig i mot "små usynlige gaver"..

Er forresten en fin sak fra vg i dag..

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136000

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Alle vet jo at Telenor har et veldig stort monopol på det meste av bredbånd,mobil.Og at diverse andre teleselskaper som Ngt (kommer ikke på flere i farten) bruker/leier linjene til telenor...Og Telenor tviholder på gammel teknologi for å blø mest mulig ut av forbrukere...Det som absolutt burde gjøres er å gi Telenor dagsbøter som svir...

Har selv hatt telenor som bredbånd og maken til ustabile linjer har jeg aldri opplevd...den ene tingen de kan er faktisk kundeservice...

Jeg trodde aldri i livet at jeg skulle gjøre det men jeg gikk fra Telenor til Ngt..Ja jeg sa/skriver Ngt..hehe..Fra linjestabiliteten fra Telenor til Ngt er som natt og dag..Det positive som telenor har som er kundeservice er stikkmotsatt hos Ngt..men det vet alle og det viste jeg....Så er det noe jeg kvir meg til hvis jeg får problemer med linjen hos Ngt så er det kundeservicen deres...hehe

Er du så begrenset av hvilket bredbånds firma du kan bruke som meg så kan man ikke bare velge å vrake mellom 5-10 forskjellige som mange andre kan..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Kan klage til Telenor, men da kommer de bare til å dobble ventetiden til 10 måneder minst, som straff for at jeg klager.

7195346[/snapback]

For noe tull.

Har hatt mine problemer med Telenor et par ganger i det siste, og har framført saklig klage. Responsen var en grei unnskyldning og rikelig kompensasjon.

Leitt å høre om slike problemer, det er lett å forstå at du blir sur. Men man kan ikke bare generalisere slik og si at alt om Telenor er dritt.

Ingen tvil om at Telenor har stort forbedringspotensiale, men kundeservicen kan faktisk være bra.

Lenke til kommentar
Er forresten en fin sak fra vg i dag..

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136000

7195780[/snapback]

Ja, dette er jo helt på jordet. Jeg tenker det virkelige grunnen er at det blir solgt kapasitet som ikke er der og sentralene blir overbelastet. Leverandørene oppgraderer jo folk i hytt og gevær, og da blir det jo trøbbel. Ville f.eks heller hatt en 2Mbps linje som var stabil enn en 6Mbps linje som var nede halve tiden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119
Sikkert brukerfeil.

Kvifor i alle dager bestiller du telefonlinje når det er ADSL du skal ha?

Det er ikkje slik at dei fysisk tar bort linja fra huset ditt når man seier opp abb'et.

7195987[/snapback]

Forrige eier hadde stengt telefonlinjen.

Uten telefon blir adsl abb dyrere og man må betale for montør.

Ville også ha fasttelefon, men aldri i livet Telenor.

dette er forøvrig ikke første gang jeg har slitt med Telenor.

Har hatt trøbbel med dem hver eneste gang noe skal ordnes med nett eller telefon.

Bare tullesvar og elendig service.

Kranglet med dem i 6 måneder for å få sagt opp ISDN uten at jeg hadde binding.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

Husk at det ikke er Telenor eller Telenor Internett som eier fastnettet i Norge. Greit nok at det er et Telenor-eid selskap som eier det, men du kan ikke klage på Telenor som ISP pga noe et annet Telenor-eid selskap gjør. Med slik tankegang kan du ikke vært gamle pjokken, hvertfall ikke i hodet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-82119

Tja, registrerer bare at uansett hva som har gått galt eller er blitt forsinket så får jeg til svar at "vi venter på at Telenor skal aktivisere" , "Telenor må sende montør", "Telenor har ikke åpnet" , "Telenor har feilkoblet", "Telenor har rotet vekk" , "Telenor utsetter alt i minst 3 måneder" , "Telenor ditt" og "Telenor datt".

Siden sist så ville de sende en montør hjem til meg fordi de ikke visste at jeg hadde telefon.

Isteden for å slå opp i telefonkatalogen, kontakte Tele2 som jeg skal bruke, sjekke henvendelsen fra freewave, ringe meg på min mobil, kontakte min samboer på hennes mobil eller noe annet av de tusener av ting de kunne gjort for å sjekke om vi hadde telefon så velger de altså bare å sende en montør som vi skulle betalt en formue for.

Tipper de håpet på at montøren skulle hjem til en gammel dame som ikke hadde peiling som de så kunne svindle henne for en jobb som allerede var gjort.

TELENOR ER ET DRITTSELSKAP som vi alle er slaver av!!

Dette hadde aldri vært lov med et annet selskap..

Lenke til kommentar
Tja, registrerer bare at uansett hva som har gått galt eller er blitt forsinket så får jeg til svar at "vi venter på at Telenor skal aktivisere" , "Telenor må sende montør", "Telenor har ikke åpnet" , "Telenor har feilkoblet", "Telenor har rotet vekk" , "Telenor utsetter alt i minst 3 måneder" , "Telenor ditt" og "Telenor datt".

Siden sist så ville de sende en montør hjem til meg fordi de ikke visste at jeg hadde telefon.

Isteden for å slå opp i telefonkatalogen, kontakte Tele2 som jeg skal bruke, sjekke henvendelsen fra freewave, ringe meg på min mobil, kontakte min samboer på hennes mobil eller noe annet av de tusener av ting de kunne gjort for å sjekke om vi hadde telefon så velger de altså bare å sende en montør som vi skulle betalt en formue for.

Tipper de håpet på at montøren skulle hjem til en gammel dame som ikke hadde peiling som de så kunne svindle henne for en jobb som allerede var gjort.

TELENOR ER ET DRITTSELSKAP som vi alle er slaver av!!

Dette hadde aldri vært lov med et annet selskap..

7260299[/snapback]

Useriøs ISP du har må jeg si.

Telenor skal ikke trenge å aktivisere noenting som helst, så lenge du ikke skal ha telefon eller adsl ifra de.

Montør derimoit - og da skal du ikke klage på Telenor, men Sønnico!

Det er Tele2 eller Freewave som må sende montør.

Telenor kobler ikke inn noe som helst.

Jeg tror du blir lurt av Freewave/Tele2, sammen med Sønnico.

Tviler på at du hadde hatt dette problemet om du hadde bestillt telefon og adsl ifra Telenor, slik at de kunne ha koblet inn alt. Da hadde du vært på nett for flere måneder siden ;)

Lenke til kommentar
Husk at det ikke er Telenor eller Telenor Internett som eier fastnettet i Norge. Greit nok at det er et Telenor-eid selskap som eier det, men du kan ikke klage på Telenor som ISP pga noe et annet Telenor-eid selskap gjør. Med slik tankegang kan du ikke vært gamle pjokken, hvertfall ikke i hodet.

7204246[/snapback]

HÆ?!

Du mener at Telenor ikke skal ta ansvar for sine datterselskapers drift?

Selvsagt kan du klage på telenor om selskaper eid av telenor ikke leverer varen. Det er Telenors ansvar å se til at selskapene blir drevet på en ok måte, både overfor kundene og for aksjonærene. Det at Telenor har delt opp selskapet i masse småselskaper skal ikke gå utover kunden.

Tenk hvor lett det ville vært å fraskrive seg ansvar om det du sier her var riktig, større firma kunne bare forurenset hele Norge uten å måtte bli stilt til ansvar for sine handlinger.

Og vær så snill, hold deg til sak og ikke gå på person, uansett hvem du prøvde å kritisere.

Lenke til kommentar

7204246[/snapback]

HÆ?!

Du mener at Telenor ikke skal ta ansvar for sine datterselskapers drift?

Selvsagt kan du klage på telenor om selskaper eid av telenor ikke leverer varen. Det er Telenors ansvar å se til at selskapene blir drevet på en ok måte, både overfor kundene og for aksjonærene. Det at Telenor har delt opp selskapet i masse småselskaper skal ikke gå utover kunden.

Tenk hvor lett det ville vært å fraskrive seg ansvar om det du sier her var riktig, større firma kunne bare forurenset hele Norge uten å måtte bli stilt til ansvar for sine handlinger.

Og vær så snill, hold deg til sak og ikke gå på person, uansett hvem du prøvde å kritisere.

7261403[/snapback]

Misforstå meg feil. Se for deg dette ... konsern A eier selskap B og C. Dersom selskap B gjør noe dumt, er det da riktig å legge skylden på selskap C siden de begge er eid av samme konsern? Er det da riktig å poste på norges største dataforum at selskap C er useriøse og man bør holde seg unna de fordi selskap B er trege?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...