Gjest medlem-82119 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Flyttet til ny adresse for noen måneder siden. Har innlagt fasttelefon, det er ledig kapasitet i sentral og jeg ønsker å flytte adsl abbonementet fra gammel til ny adresse og fått tilbakemelding på at det skal gå greit. I god Telenor stil så gidder de ikke gjøre noe før FEM måneder etter bestillingen. FEM måneder ventetid for å få ADSL, og bare på grunn av Telenor!! Forbannet at det verste firmaet skal eie linjene, forbannet være Telenor!!! Bruker IKKE Telenor som ISP, så dum er jeg ikke, men siden de eier linjene så har de tydeligvis rett til å fucke opp for alle andre seriøse firma! Ett godt råd: hold dere UNNA Telenor!! Endret 30. oktober 2006 av medlem-82119 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 fem måneder? er det mulig? har hørt om en måned, men ikke fem... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 At man skal holde seg unne Telenor, har vi visst i maaange år Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Har aldri hatt noen problemer med Telenor noensinne, annet enn litt ventetid på kundeservice-telefonen (som jeg har benyttet én gang). Ufattelig stabil linje, med ingen nedetid på mange måneder, samt at jeg får omtrent den kapasiteten jeg skal ha. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 At man skal holde seg unne Telenor, har vi visst i maaange år 7183306[/snapback] seff, alle veit vel det, men at det går ann å bruke 5 måneder på noe slikt er jo bare sjukt. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Oida, fem måneder ja. Telenor skulle vel fått opp farten litt om du hadde kjeftet på dem jevnlig? Lenke til kommentar
Kalamdrar Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har hatt problemer med linja mi noen ganger, og alle gangene har det blitt ordnet kjapt! Helt grei kundeservice og produkter, kan trygt anbefale Telenor som ISP. Hvorfor purret du ikke på Telenor, hvis de var så treige med å flytte abb ditt? Hadde du Telenor på gammel adresse og ønsket å flytte dette til ny adresse, eller hadde du en annen ISP som du ønsket å flytte over til ny adresse? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Du sier selv at du ikke bruker Telenor som ISP.... Men jeg finner det rart at din ISP ikke har foretatt seg noe selv i denne saken. Å skylde på Telenor er ofte en lettvindt løsning for andre ISP-er. Endret 30. oktober 2006 av Thorsen Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hehehehe, Telenor? Du har jo en annen ISP sier du? Telenor har ikke noenting som helst å gjøre med dette da Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Tja, da jeg bestilte internett sist, kom (den gang Bravida-mannen) etter +/- 4 uker, noe som vel er vanlig. 5 måneder er litt mye, hva foretok du deg selv under denne lange ventetiden da? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 I god Telenor stil så gidder de ikke gjøre noe før FEM måneder etter bestillingen.FEM måneder ventetid for å få ADSL, og bare på grunn av Telenor!! .. Bruker IKKE Telenor som ISP, så dum er jeg ikke, men siden de eier linjene så har de tydeligvis rett til å fucke opp for alle andre seriøse firma! Ett godt råd: hold dere UNNA Telenor!! 7183243[/snapback] Her har nok din ISP som tuller. Hvis det er ledig kapasitet i sentalen og kobbertrådene hjem til deg er ok, så tar det ikke fem måneder. Enig med de andre om at Telenor denne gangen er helt uskyldig. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Telenor har nok noe å gjøre med det uansett siden det nok sannsynligvis er deres linjer. Men egentlig burde du spørre hvorfor din ISP ikke tilbyr deg egne linjer. Er mange andre ISP-er som klager på telenor men ingen av dem som prøver å gjøre noe med det. Unntaket er selvfølgelig de kraftselskapene som har kastet seg på fiberbølgen og bygger ut egen nett. De høye strømprisene finansierer faktisk Lyse A/S sin store fiberutbygging i Stavanger og sør rogalands området. Slik som de også gjør for andre kraftselskap. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Er bare så synn at det er så vanskelig å komme seg unna Telenor. De eier jo kobberlinjene, og DSLAM`en i sentralsen, så alt må gå gjennom dem. På større steder kan du jo komme litt lenger unna Telenor ved å bli kobla til en annen sin DSLAM, men du er fortsatt avhengig av Telenor for linjen fra sentralen og hjem til deg. Fiber og Kabel internett er jo heller ikke så aktuelt for folk som ikke bor i de større byene. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nei, det er nok uansett ikke Telenor sin feil. Det eneste som skal bli gjort, er jo at bla Sønnico, drar ut å kobler inn ADSL'et. Dette har jo Telenor ikke noe med. Det er jo ISP'n som må ta kontakt med de, de tar jo ikke kontakt med Telenor. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Så du prøvde ikke å ringe Telenor for å prøve å få fortgang i saken? Her må det være noe galt. En slik ting skal ikke ta fem måneder. Tviler på at det er mange ISP'er som har så stabile produkter som Telenor. Iallefall hos meg, og de jeg kjenner. Hadde et problem med at hele linjen falt ut tidligere i år, da jeg skulle bli oppgradert til 6mbit. Linjen tålte ikke belastningen og datt ut, på en fredags ettermiddag. Ringte til kundeservice umiddelbart, og kom igjennom etter ikke så alt for lang ventetid, og de skulle se på problemet. Bravida mann kom på døren på mandagen, og gjennomsøkte huset, og problemet lå ikke i huset. Han sa han skulle ta en kikk i sentralen, og linjen var oppe etter noen minutter. Ikke værst. Lenke til kommentar
Emla Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Til de som eventuelt skulle snuble over denne tråden når de skal velge ISP: Jeg har hatt Telenor fra midt på 90-tallet en gang. Både vanlig oppringt analogt, ISDN og ADSL. De siste 4 årene har jeg jobbet hjemmefra 3-4 dager i uken. I løpet av alle disse (ca. 10) årene har jeg registrert at linjen har vært nede 3-tre ganger! ADSL linjen har alltid vært raskere enn oppgitt når jeg har målt. Kundeservice vet jeg dessverre ikke noe om, da jeg aldri har vært i kontakt med dem, utenom oppgradering/endring av abonnement. Altså, Telenor anbefales! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Telenor har helt sikkert sine feil. Men er det noen av alternativene feilfrie? Det betviles. Har hatt Telenor ADSL lenge, og det har vært stort sett problemfritt. Og kundeservice er lett å komme fram til. Kan bare si at de anbefales. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Til de som eventuelt skulle snuble over denne tråden når de skal velge ISP: Jeg har hatt Telenor fra midt på 90-tallet en gang. Både vanlig oppringt analogt, ISDN og ADSL. De siste 4 årene har jeg jobbet hjemmefra 3-4 dager i uken. I løpet av alle disse (ca. 10) årene har jeg registrert at linjen har vært nede 3-tre ganger! ADSL linjen har alltid vært raskere enn oppgitt når jeg har målt. Kundeservice vet jeg dessverre ikke noe om, da jeg aldri har vært i kontakt med dem, utenom oppgradering/endring av abonnement. Altså, Telenor anbefales! 7183967[/snapback] og jeg har BlueCom i ca 3 år. og har vert i kontakt med kundeservice i gjennomsnitt 1 gang i måneden pga at linja har vert nede, og at brukerstøtta suger balle... Men tror litt at hvor mye problemer du har kommer litt ann på hvor du bor ... Lenke til kommentar
r_k Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Alle ISP-ene har sine sorte får. Garantert! Har en følelse at når det går åt skogen så har det en lei tendens til at alt går samme veien... Det viktigste er at man får kontakt og hjelp når man ber om det. Og her må det være noen som ikke forteller hele sannheten. Din ISP kan ikke skylde på Telenor hvis dette er noe de kunne ha fått satt fortgang på. Hvem er det som du bruker som ISP da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå