Gå til innhold

Kven skal eg kjøpe PES6 eller Fifa 07 xbox 360

iGabby

Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet er sikkert overalt no men eg er såååååå frustrert :(

Kven skal eg velge til min Xbox 360?? Fifa eller PES

Fifa07: Godt gameplay og nydelig grafikk, pluss lisens eller

PES6:kanon bra gameplay(har eg høyrd) dårleg graftikk og ikkje full lisens

Er sååååå frustert! :thumbdown::hmm: Trenger all hjelp!

Edit: Svaret må begrunnes! :thumbup:

Endret av vinokourov1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner ingen som har prøvd både PES og FIFA og foretrekker FIFA. Selv syns jeg PES er mye bedre enn FIFA som aldri har gitt meg noe som helst, men så bryr ikke jeg meg så mye om grafikk og lisensiering.

Ligger forøvrig en FIFA07 demo på marketplace som du kan teste før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

takker kewell79.

Dette er viktig for meg i eit fotballspill:

Hodedueller

Skikkelige dueller, slik at eg kommer inn i spillet!

Realistisk IA, Realistisk keeper.

At det aldri går ann og score samme målet om igjen, det vert litt kjedeligt vis det går ann.

Fri ball.

Stemning.

Fotballfølelse!

Lenke til kommentar
takker kewell79.

Hodedueller

At det aldri går ann og score samme målet om igjen, det vert litt kjedeligt vis det går ann.

Fri ball.

Stemning.

Fotballfølelse!

7183701[/snapback]

PES6.

Lenke til kommentar
takker kewell79.

Hodedueller

Fri ball.

Stemning.

Fotballfølelse!

7183701[/snapback]

Hodedueller --------> PES. (Hodeduellene i PES 6 er bare KONGE)

Skikkelige dueller, slik at eg kommer inn i spillet! ------- PES

Realistisk IA, Realistisk keeper. --------> PES

At det aldri går ann og score samme målet om igjen, det vert litt kjedeligt vis det går ann. -----> Der skal visst FIFA ha forbedret seg litt i denne versjonen. Men PES er fortsatt bra der.

Fri ball.

Stemning. --------> Fifa

Fotballfølelse! ----> PES 6

Lenke til kommentar
takker kewell79.

Hodedueller

Fri ball.

Stemning.

Fotballfølelse!

7183701[/snapback]

Hodedueller --------> PES. (Hodeduellene i PES 6 er bare KONGE)

Skikkelige dueller, slik at eg kommer inn i spillet! ------- PES

Realistisk IA, Realistisk keeper. --------> PES

At det aldri går ann og score samme målet om igjen, det vert litt kjedeligt vis det går ann. -----> Der skal visst FIFA ha forbedret seg litt i denne versjonen. Men PES er fortsatt bra der.

Fri ball.

Stemning. --------> Fifa

Fotballfølelse! ----> PES 6

7183822[/snapback]

Denne tråden hjalp meg ganske mykje, takker :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som har nokon andre meiningar?

7184072[/snapback]

Ja, med tenke på lista du har satt opp over hva du synes er viktig så er det egentlig ingen tvil. Pro Evo er lysår bedre enn FIFA på alt, bortsett fra stemning. Både grafikk, kommentator og lyd er mye bedre på fifa. Men realismen i PES er fifa ikke i nærheten av.

Lenke til kommentar
i dei andre trådene så seier nokon at pes er best mens andre syntest Fifa er best, trenger nok hjelp i denne tråden

7183516[/snapback]

det vil jo bli sagt det samme i denne, det er ingen fasit.

det er mer hodedueller og kjemping om balling i pes, syns jeg, det er et trangere spill, blir mer intenst, i fifa har du for mye rom, banen virker for stor. du har mer finter og dribling i pes. samme mål kan du score i begge spill. ballen er fri begge spill.

Endret av Epik
Lenke til kommentar

PES 5

PES 6 skuffa meg stort og ga meg litt FIFA-følelse (noe som ikke tyder godt siden det siste FIFA-spillet er noe av det værste makkverket jeg har prøvd).

PES 5 er bedre enn 6'ern på nesten alt. 6 har bedre oppløsning, men egentlig ikke så mye bedre grafikk (det ser kunstig ut). 6'ern har bedre dommer. That's it.

Fotballfølelsen, tempo, bevegelser, stort sett alt er bedre i PES 5... Kjøp det istedet!

Lenke til kommentar

har spilt pes6 ganske mye nå og spilte pes5 på ps2 hos en kompis og må si jeg liker pes6 langt bedre, pes5 virket for kjapt og det var for enkelt å drible seg forbi folk, samt å løpe fra forsvaret for alt for lett, dommeren var elendig, keeperen var elendig, scorte mål så det sang etter. gjennombruddspasninger var veldig dårlige.

Lenke til kommentar
har spilt pes6 ganske mye nå og spilte pes5 på ps2 hos en kompis og må si jeg liker pes6 langt bedre, pes5 virket for kjapt og det var for enkelt å drible seg forbi folk, samt å løpe fra forsvaret for alt for lett, dommeren var elendig, keeperen var elendig, scorte mål så det sang etter. gjennombruddspasninger var veldig dårlige.

7185707[/snapback]

Så PES6 har bedre dommer, keeper, gjennombrudspasninger?

Lenke til kommentar

jeg synes ihvertfall det.

når det gjelder dommeren på 5'ern blåser han for omtrent alt... du blir vant til det, men må spille ganske forsiktig pga. det. er ikke sånn lenger nå, du kan gå hardere til verks for å få tatt ballen, og trenger ikke lenger være redd for avblåsning om du bruker litt skulder bare.

keeperen er flinkere, vanskeligere å score nå, men det er kanskje en kombinasjon av at det både er vanskeligere å skyte og at keeperen er bedre.

gjennombruddspasningene fungere bare bedre rett og slett, de er mer presise, vet ikke om du har spilt 5'ern, men de er meget dårlig der i forhold...

grafikken er også bedre, noen nye og forbedrede animasjoner, men ikke mange. spillet har blitt trangere, mindre rom på banen så det blir mer kjemping enn før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...