Gå til innhold

Agp 8x skjermkort på Agp 4x hovedkort

Tage Folde

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjöpte et Gainward 6600 agp-kort som jeg hadde tenkt å bruke på den gamle haugen av en Socket-A maskin som jeg har stående her. Maskinen er basert på et Msi Kt3 ultra-aru hovedkort. Det nye grafikkkortet funker bra i Windows og når jeg ser på videofiler, men når jeg drar igang spill så "hopper" grafikken og det blir röde streker, firkanter og diverse artefakter her og der. Hovedkortet har ikke stötte for agp 8x, men jeg har hört at dette skal väre bakover-kompatibelt. Er det noen som vet hva feilen kan väre, og eventuellt har noen forslag til hvordan det kan löses?

Mvh,

Tage

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Typisk driverfeil.

Har du prøvd andre drivere?

Reinstall av DirectX?

7193435[/snapback]

høres ut som driverfeil eller feil pga varme/overklokking. har du mulighet til å lese av temperatur? prøv å reinstaller drivere osv. går viften?

7206460[/snapback]

Har sjekka opp angående varmen, 40'c står det der. Sjekka i Experttool og kortet er ikke overklokket(core 300 mhz, memory 500 mhz). Har formatert maskinen og installert nvidias nyeste drivere og har oppdatert bios på hovedkortet. Fatter ingenting, kjöpte kortet fra komplett og sendte det i retur da det ikke funket som det skulle. Komplett kjörte omfattende tester, men fant ingen feil...så jeg fikk det tilbake i posten.

Lenke til kommentar
300mhz på core er 2d clock, sjekk 3d clocken du, den skal være 500 på core

7206708[/snapback]

Merkelig...3d clocken viser det samme som 2d clock(300mhz på core og 500 på memory). Dessuten har jeg oppdaget at Vifta går konstant på 100% i fancontrol selv om den står innstilt på dynamic speed.

Lenke til kommentar

7206708[/snapback]

Hvis det er et 6600-non GT, så er klokkefrekvensene riktige. GT skal være 500/900. (Noen ganger 1000, men det er som oftest for PCIe-kort).

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

7206708[/snapback]

Hvis det er et 6600-non GT, så er klokkefrekvensene riktige. GT skal være 500/900. (Noen ganger 1000, men det er som oftest for PCIe-kort).

7209701[/snapback]

Det er ikke et 6600 Gt, men et 6600 Golden sample, så da er vel tallene riktige der. Stusser også over at kortet ligger på 42'c idle, og at dynamic speed på fancontrol i experttool ligger på 100% hele tiden.

Lenke til kommentar
vel en ting kan jeg ihvertfall si; det skal i utgangspunktet ikke være noe problem å kjøre et 8x skjermkort på et 4x hovedkort.  så feilen ligger ikke der.  har du forsøkt å google litt på hovedkortet ditt + 8x eller skjermkorttyp?  Hvilket hovedkort har du?

7209788[/snapback]

Det sitter et Msi Kt3 ultra-aru hovedkort i maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...