Speik Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Som de fleste andre 10. klassinger skal jeg etter hvert søke meg til videre utdanning utpå våren. Jeg ahr da kommet fram til at det er på tide å finne hva jeg vil her i livet. Så langt har jeg ikke peiling. Jeg har tatt en god del tester og sett meg rundt på studier og yrker. Jeg er interresserer meg for media, mediaproduksjon, lyd og bilde, fotografering, filming. I tillegg har jeg spilt trommer nesten hele livet mitt og er svært interessert i musikk men har bestemt meg for å ikke satse innen musikkbransjen. Angående yrke vil jeg ha en straight 8-4-jobb med rimelig god inntekt. har tenkt på lydtekniker, enten innen radio eller film/TV. Har vært utplassert hos norges beste portrettfotograf og kan se for meg ett liv som fotograf, men det står ikke høyst på listen. Er ganske sikker på at jeg lander på media og kommunikasjon (med påbygning til studiekompetanse). For det meste jeg vil jobbe som handler om emnene innen media og kommunikasjon. Etter videregående har jeg tenkt på forskjellig mediafag på NTNU eller spilutvikling/spilldesign på HIN eller NTH. Er det lett og få jobb innen spillutvikler bransjen? Er vel bare funcom som rekrutterer her i Norge eller? Hvordan er behovet for lydteknikere, kameraoperatører, filmfotografer og sånn? Klarer ikke å bestemme meg i det hele tatt, jeg trenger hjelp, noen som vet av ett yrke som kan passe for meg? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Med dine interesser ville jeg uten tvil valgt media og kommunikasjon. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Takker for alle svar. Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Med dine interesser ville jeg uten tvil valgt media og kommunikasjon. 7182950[/snapback] Jeg tenker det samme, men man må ha rundt 5 for å kommer inn. er fra bodø, men vi er bedt om å sette det vi vil ha på topp uansett hvor store kjangser vi har. Endret 30. oktober 2006 av naits360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå