Caliber Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei. Etter mye bytting av disker er stasjonsbokstavene i min datamaskin rimelig rotete. Tenkte å "rydde" opp i disse gjennom administrative verktøy (os=c, programmer=d osv.), men vil da også alle snarveiene til programmer som ligger på disse diskene bli ubrukelige? Tør rett og slett ikke prøve før jeg har fått et bombesikkert svar fra noen her. På forhånd takk, Mvh, Haakon Bowitz Lenke til kommentar
Vagaprog Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det går fint det,bruk partition magic Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Det går fint det,bruk partition magic 7183019[/snapback] Men partition magic finner ikke de optiske enhetene... Fikse de i administrative verktøy og diskene i partition magic da? Men du er altså bombesikker på at jeg ikke bryter noen baner når jeg forandrer stasjons-bokstavene? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Dersom du har installerte programmer på en annen disk en C: og endrer stasjonsbokstaven, må du nok reinstallere programmet. Det legger seg endel nøkkler og slikt i registeret når du installerer ett program, og disse peker til stasjonsbokstaven. Det finnes sikkert verktøy som kan hjelpe deg på nettet, men det tryggeste er å avinstallere, endre stasjonsbokstav, reinstallere. Grunnen til att du må avinstallere først er at avinstalleringen vil ikke finne igjen programmet etter at du har endret stasjonsbokstav... Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg ville ikke endra systempartisjonen sin bokstav, men de andre partisjonene skal gå greit. Det er vel litt annerledes vist det peker programmer mot den bokstaven. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Systempartisjonen får du heller ikke lov å skifte bokstav til, så det er ganske greit. Partition magic klarer det, men i mine 2 forsøk har det gått galt og resultert i en reinstall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå