Gå til innhold

Bytte av drive letter

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter mye bytting av disker er stasjonsbokstavene i min datamaskin rimelig rotete. Tenkte å "rydde" opp i disse gjennom administrative verktøy (os=c, programmer=d osv.), men vil da også alle snarveiene til programmer som ligger på disse diskene bli ubrukelige? Tør rett og slett ikke prøve før jeg har fått et bombesikkert svar fra noen her.

På forhånd takk,

Mvh,

Haakon Bowitz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det går fint det,bruk partition magic

7183019[/snapback]

Men partition magic finner ikke de optiske enhetene... Fikse de i administrative verktøy og diskene i partition magic da?

Men du er altså bombesikker på at jeg ikke bryter noen baner når jeg forandrer stasjons-bokstavene?

Lenke til kommentar

Dersom du har installerte programmer på en annen disk en C: og endrer stasjonsbokstaven, må du nok reinstallere programmet. Det legger seg endel nøkkler og slikt i registeret når du installerer ett program, og disse peker til stasjonsbokstaven. Det finnes sikkert verktøy som kan hjelpe deg på nettet, men det tryggeste er å avinstallere, endre stasjonsbokstav, reinstallere.

Grunnen til att du må avinstallere først er at avinstalleringen vil ikke finne igjen programmet etter at du har endret stasjonsbokstav...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...