jke Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Har fått et virus på maskinen. kom en melding på msn som var "lol check og en link) så trykket eg på linken og lastet ned noe. så når jeg hadde trykket på den gir jeg den meldingen til alle påloggede kontakter. Kunne noen ha hjulpet meg å bli kvitt d helvetes irriterendes viruset?! Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kvifor trykker du på tvilsomme linker da? https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Hva mener du egentlig med "Hjelp msn virus"? Mener du "Hjelp MSN-virus" eller "Hjelp! MSN-virus!" Hvis det er førstnevnte, kan su jo bare ringe å spørre NRK om TV-aksjonen 2007 kan gå til "Virus Uten Grenser"! :!: :!: pirke, pirke... Endret 31. oktober 2006 av Slettet-xZFMnIz6 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 hvis du ikke vet hvilket virus du har fått er det litt vankselig å hjelpe. Men jeg kan jo gi det et tips: skaff deg antivirus-program! Det finnes gratis alternativer (f.eks avg) hvis du ikke ønsker å kjøpe ett. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Har fått et virus på maskinen. kom en melding på msn som var "lol check og en link) så trykket eg på linken og lastet ned noe. så når jeg hadde trykket på den gir jeg den meldingen til alle påloggede kontakter. Kunne noen ha hjulpet meg å bli kvitt d helvetes irriterendes viruset?! 7182844[/snapback] En av de måtene jeg har brukt og som du kan prøve er: Fjern MSN fra legg til/fjern programmer Fjern også Windows Messenger (under legg til/fjern windowskomponenter) Hent deretter DrWeb og SAS, installer og oppdater. Restart i Sikker modus (tapp F8 under oppstart) Kjør drweb-cureit.exe (si ja til å kjøre en express scan) Når dette er ferdig klikker du på Option -> Change settings. Under fanearket Scan, fjerner du haken ved Heuristic analysis. Under fanearket Actions, skal alle punkt under Malware settes til Rename. Velg partisjon du vil scanne og klikk deretter på den grønne pilen for å starte scanningen. Velg "yes to all" når det finner noe for første gang. Kjør deretter en full scan med SAS Restart maskinen i normal modus Last ned Combofix Kjør programmet NÅr dette er ferdig, legger du ut en HJT-logg Endret 31. oktober 2006 av norbat Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Fjern også Windows Messenger (under legg til/fjern windowskomponenter)7193397[/snapback] Beklager, men det går ikke an å avinstaller Windows Messenger på den måten! Det eneste som skjer hvis du går inn på den menyen, er å fjerne snarveiene til Windows Messenger... Med andre ord; ganske tåpelig. Windows Live Messenger og MSN messeger (disse som ikke er installert sammen med windows ved installasjon) kan derimot fjernes i "legg til/fjern programmer". Ønsker man å fjerne Windows Messenger kan man gjøre åpne "kjør"-boksen (windows-tast + r) og skrive inn følgende: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.RemoveEDIT: kilde Endret 31. oktober 2006 av qualbeen Lenke til kommentar
norbat Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Beklager, men det går ikke an å avinstaller Windows Messenger på den måten! Det har du selvfølgelig helt rett i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå