jally Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei. Vurderer å kjøpe meg en PC-pakke. Alt ser fint ut, men det er en ting jeg er litt misfornøyd med, og lurer dermed på om det er berettiget eller om jeg tenker tull. I pakken jeg vurderer er det er Nvidia G6600 256mb skjermkort med. Er dette bra eller dårlig? Er ikke 6000 serien litt "ute"?. Er glad i å game og vil ha noe som har god ytelse, men pakken ellers er kjempegod. Intel 3gHz dual core prosessor etc.. Lenke til kommentar
snarius Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kva pakke er det snakk om? Har du link? Lenke til kommentar
jally Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Den er vel tilnærmet lik denne pakken: PAKKE Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Den tanken ville jeg lagt ifra meg. Skal du bruke 11000kr på PC i dag burde du gå for et Core 2 Duo-oppsett istedet. Skjermkortet er veldig utdatert og sliter med å kjøre spill av nyere dato. Pakkene som de ulike nettbutikkene setter sammen, og som testes månedlig på dinside.no, er stort sett gode valg dersom man trenger nytt av alt og ikke vil bygge selv. Mvh. Anders Lenke til kommentar
snarius Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Eg ville ikkje ha kjøpt den pakka, ganske enkelt fordi grafikkortet og prosessoren er ganske utdaterte. Ein Core 2 Duo (E6300 eller E6400) og eit 7900GTO hadde vore mykje bedre val enn ein Pentium D 830 og eit 6600GT. EDIT: Litt sein kanskje? Endret 30. oktober 2006 av Imperivm_Romanvm Lenke til kommentar
jally Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Nei fack så kjipt.. Tilbud gjennom arbeidet til morsan.. Må vel høre om det er mulig å forandre på noe.. Har heller ville hatt et skjermkort i geforce 7000 serien.. men prosessoren.. er det virkelig heller ikke noe å satse på? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 I dag er det bare Intel C2D CPUer som gjelder, eventuelt X2 serien fra AMD (socket AM2). 6600 er utdatert ja, du bø faktisk ha 7600gt + + + for å få bra ytelse i spill.. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) haha 10 000 høvdinger for den der, neppe. Du kan jo sitte på 1900xt og core duo for samme pris edit burdet seff satt sammen et eksempel til deg, men har ikke tid. Du finner også helt sikker bedre pakke tilbud på andre webshopper. Endret 30. oktober 2006 av simalarion Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 her er en god og konfigurerbar en! velg bort skjerm, hvis du ikke trenger, og velg kanskje ett bedre skjermkort http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=39695 Lenke til kommentar
jally Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Er det noen relevant, nevneverdig forskjell mellom Nvidia Geforce... og Gainward Geforce...? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Gainward lager selve kortet, mens Nvidia står for brikken. Uten at jeg prøver å "banne i noens kirke" når det gjelder å være veldig korrekt så kan du tenke deg at Gainward lager et hovedkort, og Nvidia lager en "cpu" (det er en gpu, graphics processing unit, ikke cpu).. Sånn omtrent.. Litt forskjellige kjøleløsninger innimellom, forskjellig farge på pcb'en, som er platen alt av transistorer sitter på og et par estetiske ting varierer mellom produsentene, i korte trekk, i tillegg til overklokking av gpu'en som noen produsenter gjør, og tar betalt for. Det er også opp og ned hva som følger med i bundle'n, som ofte bare er tull uansett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå