Rikky Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Broren min kom hjem fra skolen og sa at han måtte ha nytt nettverkskort til laptopen sin (802.11b-kort) fordi det ikke var kompatibelt med 802.11g. Trådløst nett har jeg ikke særlig greie på, men laptopen hans funker da med G-nettet vi har hjemme? Er ikke denne standarden bakoverkompatibel? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jo, den er bakoverkompitabel, however, det er mulig å sette opp "G Only" på wireless settings, sånn at B-kort ikke har mulighet til å koble til. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 b og g er to forskjellige standarder, men det er vanlig at en "g"-ruter kan operere på begge (b/g). Noen har også mulighet for a-standarden i tillegg. At broren din ikke kommer seg på nett kan skyldes at ruteren på skolen er satt til kun g. Han bør kontakte systemansvarlige for å høre om de kan konfigurere ruteren til også å tillate de med b. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Meget mulig har de disablet b p.g.a. WEP vs WPA(2) kryptering, så ikke sikkert han kommer så langt med å si ifra. Men kan også skyldes mangel på teknisk innsikt også da. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 b og g er to forskjellige standarder, men det er vanlig at en "g"-ruter kan operere på begge (b/g). Noen har også mulighet for a-standarden i tillegg. At broren din ikke kommer seg på nett kan skyldes at ruteren på skolen er satt til kun g. Han bør kontakte systemansvarlige for å høre om de kan konfigurere ruteren til også å tillate de med b. 7182960[/snapback] Den gode grunnen til å ikke tillate b-bruker i et g/b-nett er at da reduseres hastigheten til 11Mbit for alle brukerne, også de som har g-kort. K Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 b og g er to forskjellige standarder, men det er vanlig at en "g"-ruter kan operere på begge (b/g). Noen har også mulighet for a-standarden i tillegg. At broren din ikke kommer seg på nett kan skyldes at ruteren på skolen er satt til kun g. Han bør kontakte systemansvarlige for å høre om de kan konfigurere ruteren til også å tillate de med b. 7182960[/snapback] https://www.domeneshop.no/forsale.cgi K 7182979[/snapback] Nei, det er fullt mulig å få 54Mbps (G) selvom B-klienter er tilkobla. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Ok, jeg vet ikke noe om tingenes tilstand på skolenettet. Men er det ikke merkelig å ha et skolenett som kun støtter G-nett? Broren min har en absolutt oppegående laptop som dessverre bare har B-kort. Hadde det ikke vært enklere, teknisk sett, å inkludere B-standarden i nettverket i stedet for at alle med B-kort måtte oppgradere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå