Gå til innhold

Bærbar spill pc for 10-12.000kr?


Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte meg en pc men har jo ikke så mye penger.

Så det jeg var ute etter var en Laptop som jeg kan spille på og bruke på skolen.

Tenkte meg mellom 15-17" skjerm, kanskje helst 17",

må ha god skjerm ;) ser mye film.

hmm, lagringskapasiteten ekke noe problem. Kjøper en ekstern harddisk men bør være 80-100gig +.

Lydkort er ikke så viktig kjøper noe eksternt der. Jeg syns det er greit med innebygget webcam.

Prossesoren har jeg ikke peiling på :p

Men ihvertfall så håper jeg noen kan finne en grei spill pc for rundt 12.000kr (ikke stort over)

 

Takk

mvh Lars Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så denna pcen på tilbud:

HP Dv 6060

amd turion 64x2 tl 52 prossesor

1024mb ram (ddr2 533mhz)

120gb harddisk (s-ata 5400rpm)

Nvidia Geforce Go 7200 128mb turbocache

15,4 XWGA Bright View

Wlan

Webcam er innebygd

5 i 1 minnekortleser

XP home, Works, Quickplay 2,0 følger med.

Pcen koster 9,000kr.

hos Siba.

 

Er det et bedre kjøp en den andre hpen som ble nettopp nevnt og er det bedre Prossesor, skjerm og grafikkort på den andre hp'en. Samt mer lagringskapasitet?

Syns kanskje den andre var bedre.

 

OGSÅ en ting jeg lurte på :p regner med det går men spør, har ikke peiling ass men, kan jeg koble 3g kort på dissa pcene? :S

Endret av siemensboy
Lenke til kommentar

Den siste du kom med der vil yte veldig dårlig i spill, sjekk ut Asus'en som er på tilbud hos komplett denne uka, den gir veldig mye for pengene!

 

Et 3G kort kan du putte i stort sett alle maskinener, eneste kravet er PCMIA slot noe som stort sett alle bærbare pc'er har..

Lenke til kommentar
Jeg så denna pcen på tilbud:

HP Dv 6060

amd turion 64x2 tl 52 prossesor

1024mb ram (ddr2 533mhz)

120gb harddisk (s-ata 5400rpm)

Nvidia Geforce Go 7200 128mb turbocache

15,4 XWGA Bright View

Wlan

Webcam er innebygd

5 i 1 minnekortleser

XP home, Works, Quickplay 2,0 følger med.

Pcen koster 9,000kr.

hos Siba.

 

Er det et bedre kjøp en den andre hpen som ble nettopp nevnt og er det bedre Prossesor, skjerm og grafikkort på den andre hp'en. Samt mer lagringskapasitet?

Syns kanskje den andre var bedre.

 

OGSÅ en ting jeg lurte på :p regner med det går men spør, har ikke peiling ass men, kan jeg koble 3g kort på dissa pcene? :S

7187222[/snapback]

Jeg ville heller tatt den andre pcen som ble foreslått, mye bedre skjermkort i den.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpe nesten HP Pavilion dv9074ea men så tenkte jeg, jeg går heller for en mindre skjerm som 15,4... Syns 17 ble litt i største laget.

Så jeg ser på ukestilbudet til komplett: Asus F3Ja er dette noe bra kjøp?

Og hva med Hp sin DV6184?

Er det non andre som er bedre enn dissa til prisen 10-12 tusen maks maks med 15,4 skjerm?

Selges HP Pavilion dv9074 med 15,4 skjerm og samma "innmaten"

?? :)

Endret av siemensboy
Lenke til kommentar

Dårligst til best:

 

7200 Turbo etc

7400

X1600/7600 litt etter hvilke tester, og ant MB minne det aktuelle kortet har.

Når det er 512mb HyperMemory, betyr det som oftest at det er 256mb på kortet fra før, og at det låner 256 fra systemminnet. Dettet kortet har 128bits minnebus, mot 128mb-versjonen sin 64bit..

7600 256/512 yter til tider bedre enn X1600, litt etter hvilke tester det et utsatt for..

Endret av fredriku
Lenke til kommentar
så grafikkortet er forskjellen ?? men hpen har mindre harddisk men? ja..

7211562[/snapback]

 

Asus maskinen har et klart bedre skjermkort og dette er vesentlig for en spill pc...

 

HP maskinen har raskerer prosessor samt Core2 Duo som støtter 64 bits i Vista samt den har 20 Giga større harddisk.

 

Uansett av disse to så er Asus den beste maskinen til spill grunnet sitt overlegne skjermkort i forhold til det som sitter i HP maskinen...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...