abene Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Har du problemer med å slå av PC-en eller tar avslutningen lang tid? Her får du tips som kan løse problemene. Les mer Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Niks.. ikke problem med å slå av PC. Tar det for lang tid på vanlig måte så holder jeg knappen inne i 5 sek, eller tarn fra PSU.. Og vips... så var maskinen av.. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nød stopp knappen (som jeg kaller den) Er best Selvsagt er ikke dette lurt på en windows pc Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 I mitt tilfelle er det Norton internet security 2006 som er syndere... CCAP henger ofte! Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 I mitt tilfelle er det Norton internet security 2006 som er syndere... CCAP henger ofte! Da går du over til Avast - som bruker lite resurser og er ganske så effektiv. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Niks.. ikke problem med å slå av PC. Tar det for lang tid på vanlig måte så holder jeg knappen inne i 5 sek, eller tarn fra PSU.. Og vips... så var maskinen av.. 7182421[/snapback] Det er vel nettopp for å unngå denslags at de har laget denne artikkelen hehe Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hos meg går det ofte litt tregt på den ene pcen, men det hjelper mye om jeg hjelper pcen med å avslutte program. Men den skal få seg oppfrisking snart. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Anbefaler dere å utføre denne guiden. Oppstart fra passordprompt og shutdown går på sekunder. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 mangler dere ikke denne? http://www.tweakxp.com/article37045.aspx den hjelper MYE! Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Artikkelen fikk meg til å tenke på at jeg gjerne skulle sett en guide på å løse suspend-problemer på Windows-laptoper. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Niks.. ikke problem med å slå av PC. Tar det for lang tid på vanlig måte så holder jeg knappen inne i 5 sek, eller tarn fra PSU.. Og vips... så var maskinen av.. 7182421[/snapback] Hva med å sette power button = shutdown i bios. Da sparer du enda mer tid Kan jo tas med som en "alternativ" guide Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) mangler dere ikke denne?http://www.tweakxp.com/article37045.aspx den hjelper MYE! Jo - denne og mange av de andre Tips&Triks på denne side hjelper svert bra på, hvordan WinXp oppfører sig - og ikke minst ytelsen. Ved hver nyinnstallation av WinXP - bruker jeg ca. en halv time på å trimme OS. (denne 'vane' ligger helt tilbake til Win3.1x tiden) Kimmer Endret 30. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
Largie Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Et lite tips til: Hvis du har programmer i bakgrunnen som ber om bekreftelser vil disse bli avbrutt på timeout senere. I tillegg hvis programmet er i systray skjer det ofte at logav/skruav skjermen kommer frem og bekreftelsen kommer bak (men den har keyboardfokus). Det du burde gjøre da er å trykke enter eller esc for å avbryter forespørslene, det kan gjøre avsluttningen kjappere. Har merket det ofte med f.eks mIRC som ligger pent i systray hos meg. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) @ Largie: Dette problemet fikser du med å følge guiden enten jeg eller Kimmer linka til. Edit: La til howto i spoiler. I. IMPROVE XP SHUTDOWN SPEED This tweak reduces the time XP waits before automatically closing any running programs when you give it the command to shutdown. 1. Go to Start then select Run 2. Type ‘Regedit’ and click ok 3. Find ‘HKEY_CURRENT_USER\ Control Panel\Desktop\’ 4. Select ‘WaitToKillAppTimeout’ 5. Right click and select ‘Modify’ 6. Change the value to ‘1000′ 7. Click ‘OK’ 8. Now select ‘HungAppTimeout’ 9. Right click and select ‘Modify’ 10. Change the value to ‘1000′ 11. Click ‘OK’ 12. Now find ‘HKEY_USERS\ .DEFAULT\Control Panel\Desktop’ 13. Select ‘WaitToKillAppTimeout’ 14. Right click and select ‘Modify’ 15. Change the value to ‘1000′ 16. Click ‘OK’ 17. Now find ‘HKEY_LOCAL_MACHINE\ System\CurrentControlSet\Control\’ 18. Select ‘WaitToKillServiceTimeout’ 19. Right click and select ‘Modify’ 20. Change the value to ‘1000′ 21. Click ‘OK’ Endret 31. oktober 2006 av frostbitten Lenke til kommentar
Othmaar Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Jeg har brukt TuneXP for å oppnå alle tipsene nevnt i artikkelen i noen år. En svært enkel applikasjon å bruke. Meget godt dokumentert. Det er til og med lenker til den fra et par artikler på microsoft sine sider (det var slik jeg fant den). TuneXP I tillegg bruker jeg Registry Mechanic som rydder skikkelig opp i windows registry. Kan anbefales på det aller sterkeste. Registry Mechanic Registry Mechanic kan være litt ivrig når den støvsuger registry. Jeg har måttet reinstallere DirectX og Windows Media Player et par ganger etter bruk. TuneXP er GRATIS! Registry Mechanic koster 30$ for full versjon (anbefales) Endret 31. oktober 2006 av Othmaar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå