molland Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei Jeg mistenker att min c disk er ødelagt, kan den da lage masse støy eller er det cpu vifte som lager den støyen? Litt vanskelig å beskrive lyden men en hører den godt, bråker masse, ved restart så kan lyden forsvinne igjen. Har jobbet med å få ut data fra den og da må det minst 6 boot til for komme inn på c disken via linux eller andre progs for å hente ut filer. mvh Molland Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hvis lagret på spindelmotor er dårlig så kan en disk lage mye støy. Men vifter er sikkert 10 ganger mer utsatt for slitte lager, det er ikke ofte en disk blir slik. Du kan sjekke disk med produsentens diagnostics, du finner slike på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/ Lenke til kommentar
badmuslim Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Disker som er på vei til "den andre siden", er ofte bråkete før de stopper helt opp. Med tanke på at du ikke får hentet ut dataene så lett heller, så virker jo dette ganske sannsynlig som en hdd som du ikke må finne på å bruke mer. Du kan jo og bruke et s.m.a.r.t. diagnose vektøy for å finne ut hva hdd rapporterer om sin egen helsestatus med for eksempel SpeedFan: http://www.almico.com/sfdownload.php Ved å stikke hodet "inn" i pc'er så burde det iallefall være mulig å finne ut om det er cpu vifta eller hdd som bråker.. Lenke til kommentar
molland Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei takker for svar, disken er jo relativt ny men den kan jo være ødelagt for det, har hatt litt trøbbel med den egentlig. Det er en maxtor 200gb disk. Har fått ny seagate disk som skal prøves. Skal åpne kabinettet etter noen forsøk til på å få ut de siste spillene fra disken. Så dytter jeg inn seagate og bruker den til OS disk. Skal teste progg'ene dere anbefaler når jeg kommer hjem fra jobben mvh Molland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå