NyLakkert Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei! Har alltid lurt på hvilke biler sivilpolitiet kjører. Er det noen spesielle ting man kan se etter? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Generel regel er å se etter hvite biler med devis skjulte lys (hovedsaklig blå ) og gjerne med en eller flere ekstra antenner. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Vet ikke hvorfor, men jeg mener å tro at de i hovedsak kjører sølvgrå biler (i allefall her i Trøndelag). Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Her går det i svart Ford Mondeo. Tror jeg. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nissan Primera, Ford Focus og Ford Mondeo her i sør. Alltid når jeg ser en sort Ford bak meg kjører jeg pent og husker å blinke Lenke til kommentar
nerval Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 de kjører det meste, både i farge og bilmerke. de kjører også leiebiler nå og da, ihvertfall i drammen, så er nesten bare å gi opp å se etter spesielle biler med spesielle farger.. kan være hva som helst nå om dagen.. det du burde se etter er skjulte lys i grillen. Lenke til kommentar
rep_berry Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 De kjører mange forskjellige merker og modeller, så om du vil være på utkikk etter dem kommer du ikke til å gjøre annet. Har sett seneste tiden (Dvs i år): Volvo S60 - Mørk Grå Metallic Volvo V70 - Sølv Met. Mercedes TE - Lys Blå Ford Mondeo St.vogn - Alle mulige farger Opel Vectra - Mørk farge etc. etc. Bor i Telemark Mercedesen så jeg nord for Oslo på E6 på vei til G.Moen Det enkleste er vel å kjøre innenfor lover og regler Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Tommelfingerregel her oppe: ALDRI, under noen omstendigheter sus fordi en sølvgrå Ford Monedo. Det medfører i de fleste tilfeller bot Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Vet ikke hvorfor, men jeg mener å tro at de i hovedsak kjører sølvgrå biler (i allefall her i Trøndelag). 7182081[/snapback] Sølvgrå v70'er ja, mener å ha sett det selv. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Har selv blitt stoppet av en hvit Volvo 940 i Bergen (jeg gikk med en sixpack i hånden...de tydeligvis trodde jeg drakk av). Endret 30. oktober 2006 av Jør2 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Har lagt merke til at det går veldig mye i sølvgrå biler rundt Oslo.. De gangene jeg har sett noen så har det vært alt fra Sølvgråe S60er til Ford Focuser... Lenke til kommentar
salah Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Sivilpolitiet kjører helt forskjellig fra steder til steder. I Osloområdet har jeg sett en del sivilpoliti, og alle har vært svarte biler. Som oftest er det to karer som sitter på, gjerne med dress. Bakvinduene er alltid sota, og bilene er raske (sterke motorer) og de gir liten oppmerksomhet (oppfører seg ofte alt for "vanlige". Bilene er alltid personbiler eller stasjonsvogner. Andre kjennemerker er når de parkerer på "mistenkelige" steder, du finner dem veldig ofte på veier der man har muligheten til å råkjøre (komme opp i alt for høye fart uten for mange svinger og bumper). Du aner ikke hvem de er før du hører sirena og blålysene slå seg på. Mange politifolk i sivil kler seg ofte i rapperklær, leker litt narkomane og går ALLTID med en halsnøkkel-greie (politikort i tilfelle situasjoner). De som ofte kler seg sånn, er mellom 25-30 år. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Sivilpolitiene som stoppet meg gikk med helt make camo-klær, så ikke videre smart ut. Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Sivil politibiler skiller seg minimalt ut ifra andre biler, det eneste du kan se etter er en politiuniform, eller vis du vet åssen politi folka ser ut, det er ikke noe standard på sivilbiler, og de tar ofte inn leiebiler,privatbiler osv. alt for å stikke seg minst mulig ut. Endret 31. oktober 2006 av Den store P Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ford Mondoe er en slager, spesielt grå (både stasjonsvogn og coupe). Har også sett dem i grønt (vestlandet). Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 I follo har jeg sett sivilpurkene i blant annet den nye Golf GTI, og Opel Vectra OPC. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ford Mondoe er en slager, spesielt grå (både stasjonsvogn og coupe). Har også sett dem i grønt (vestlandet). 7189148[/snapback] Ford Mondeo Coupe? Tror deg ikke...Sedan, kanskje? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ford Mondoe er en slager, spesielt grå (både stasjonsvogn og coupe). Har også sett dem i grønt (vestlandet). 7189148[/snapback] Ford Mondeo Coupe? Tror deg ikke...Sedan, kanskje? 7189187[/snapback] Sedan, sorry. Lenke til kommentar
Zozzy Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Mener sivilpoliti bilene har en ekstra entenne? Tar jeg feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå