bompibam Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Ønsker og starte nettbutikk. Jeg vil kjøpe en "komplett" pakke. Som inneholder betalingsløsning, handlekurv og design. Noen som har erfaring? Hva bør jeg tenke på? Noen mer enn betalingsløsning, handlekurv og design jeg bør ha med? Hvem bør jeg henvende meg til? Endret 30. oktober 2006 av bompibam Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ønsker og starte nettbutikk. Jeg vil kjøpe en "komplett" pakke. Som inneholder betalingsløsning, handlekurv og design. Noen som har erfaring? Hva bør jeg tenke på? Noen mer enn betalingsløsning, handlekurv og design jeg bør ha med? Hvem bør jeg henvende meg til? 7181921[/snapback] Hvilket budsjett! Den enkleste norske løsningen jeg vet av er Mamut sin løsning. Men designmulighetene er helt håpløse. CS-Cart koster knappe 1 000 kr og har mer eller mindre ferdige designmaler. Men du må nok regne med noe ekstra i full integrering av betalingsløsning. Støtter Cardia som er en norsk betalingsløsning. OsCommerce er en gratis løsning som krever en del arbeid for å få den til å virke. Ellers tilbyr en lang rekke av mindre norske leverandører av publiseringsløsninger også løsninger for netthandel. Uten å ha sjekket nøye, tror jeg de i årlig kostnad ligger fra ca 15 - 20 000 og oppover. Da som oftest inklusive hosting og design. Lenke til kommentar
jorn_are Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Ring oss gjerne i Cardia, vi har litt oversikt over markedet og partnere som hjelper deg med det du måtte trenge. Det finnes i hovedsak 3 kategorier nettbutikker: 1) Forhandler-løsning Her har en forhandler en egenutviklet og/eller spesialtilpasset open-source løsning. Noen forhandlere setter opp en nettbutikk for deg på din egen server eller virtuelle server, mens andre har "bulk" løsninger. 2) Open-source butikkene Disse må du gjerne sette opp på en server selv, og sørge for vedlikehold. Disse er ofte tilpasningsdyktige til språk, utseende og ekstra plugins. eks: virtuemart(for mambo/joomla), oscommerce, zen-cart, cubecart mm. 3) Din egenutviklede løsning Spesielle behov? -Da kan det lønne seg å ha egen løsning, men ikke undervurder tid/kostnader å utvikle en kompleks shopping-løsning. Uansett valg, kan vi hjelpe deg med det du trenger for å ta betalt Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå