Gå til innhold

Skoleoppgave, hva ønsker du deg på mobilen?

BorN

Anbefalte innlegg

Har en skoleoppgave på skolen akkurat nå. Skal finne spesifikasjoner til en mobil vi selv skal lage og designe. Målgruppa er et sted mellom 15-25 år.

Hvilke spesifikasjoner - i forhold til hva prisen blir - ønsker du at mobilen skal ha?

Eksempel på dette kan være Bluetooth, stor skjerm, bra kamera etc...

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør vel absolutt ha med MP3-spiller. Gjerne også 3.5mm jack-inngang, og A2DP. Minnekort er også must.

Du kommer vel heller ikke utenom kamera, 2mpix og autofokus.

Av trådløs teknologi, som nevn bluetooth med A2DP støtte, GSM quad(hvertfall tri)-band, EDGE og WLAN. Gjerne 3G også.

Lenke til kommentar

Den må være tynn, lett og ha et lekkert design, gjerne i metallic rød. (kanskje utskiftbare deksler) Den må ha 3g, radio, kamera med 3mpix++, kameralys og autofokus. Den må ha en god kalender, brukervennlige menyer, være rask, ha lang batteritid, ikke ha blått lys, ha mp3 spiller og mulighet for 4gig minnekort. Bluetooth, god skjerm som kan spille av musikkvideoer og liknende, god videofunksjon på kamera, god lyd, raske og gode taster til sms, god javaytelse til spill, gps, god kalkulator, og mulighet for å plugge inn egne hodetelefoner. Og så vil jeg gjerne at den ikke skal koste mer enn 2500,- (Selv om den nok ville kostet minst 1000,- mer i dagens marked)

Og gjerne wifi så jeg kan koble meg opp på alle kafeer som har trådløst nett og sjekke mail gratis!

(Liker ikke så godt skyvbare og spesielt ikke kamskjell/klapptelefoner for tiden og drømmer om helt enkel klassisk utforming)

Endret av Vannjenta
Lenke til kommentar

Noe jeg savner på mobiltelefoner er en real medieavspiller. Ikke bare MP3, MP4 og 3GPP avspiller. Er utrolig dårlig at teknologien har kommet så kort. MP3 spiller er ingenting å skryte av i dag, heller unormalt å ikke ha det. Derfor bli listen seende slik ut:

- Medieavspiller (med de aller fleste formater, noe alle Windows Media Player)

- 3,2 MP kamera med ordentlig opptikk og stor linse + blitz og kameralys og autofokus

- Videoopptager med VGA oppløsning

- Minst 400 Mhz prosessor

- 128 MB RAM

- QVGA eller strømsparende VGA skjerm

- 3,5 mm minijackutgang

- Quadbånd

- UMTS, HSDPA, W-LAN, EDGE, Bluetooth (A2DP) og Ir

- Symbian eller Windows Mobile

- Touchscreen

- Utforming med flipp OG Qtek 9100 (altså både flipp og tastatur på siden)

- VGA kamera til videotelefoni foran

- Sort med titan og klinsende fin som Nokia 8800 og en sort iPod

- Ordentlig internettleser og e-postklient som fungerer ordentlig

Ja, den hadde vel kostet en del, men jeg hadde gladlig bladd opp dersom den ikke hadde blitt ekstremt dyr :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...