Gå til innhold

Mulig å koble playstation 2+lyd til LCD-skjerm?

darko77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det skal gå fint så lenge tvn har innganger for dette.

7181760[/snapback]

Sorry, dårlig forklart fra min side. Er altså en LCD PC-skjerm (kun DVI og VGA-inngang). Lurte på om det går an å få tak i noen type overganger som gjør at jeg kan koble playstation og lyd til denne, type scart til DVI eller VGA? Kanskje litt mye å håpe på? :p

Endret av darko77
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe deg et billigt TV-kort, da kan du kjøre bildet igjennom det og over til LCD-skjermen. Ulempen er at du må ha pc'en på når du skal spille playstation ;)

Ang. lyden må du bare bruke overganger og koble lyd-kablene direkte inn i LCD-skjermen dersom den har innebygde høyttalere (jeg forsto det som at den hadde det og det var disse du ville benytte)

Håper dette hjalp

Lenke til kommentar
Du kan kjøpe deg et billigt TV-kort, da kan du kjøre bildet igjennom det og over til LCD-skjermen. Ulempen er at du må ha pc'en på når du skal spille playstation ;)

Ang. lyden må du bare bruke overganger og koble lyd-kablene direkte inn i LCD-skjermen dersom den har innebygde høyttalere (jeg forsto det som at den hadde det og det var disse du ville benytte)

Håper dette hjalp

7181859[/snapback]

Jo, takker masse, det hjalp! Har du evt forslag til Tv-kort? Og hvilke overganger trenger jeg ift lyden?

Lenke til kommentar

Kjøp det billigeste du finner, det burde holde i massevis ;)

Funker ganske bra med mitt Pinnacle PCTV Pro, da viser jeg PS2 på en NEC 20" LCD, og synes bildet er veldig godt.

Hvilke overganger du trenger kommer ann på hvilke tilkoblinger du har på TV'en, men jeg regner med at du har vanlige 3,5mm Jack-innganger, da vil du trenge Phono (RCA) til 3,5mm Jack-overganger.

Anbefaler at du sjekker hvilke tilkoblingsmuligheter du har først ;)

Lenke til kommentar

http://www.playteconline.com/?p=productsMore&iProduct=14

En slik konverteringsboks ser også interessant ut, man slipper å gå veien gjennom pc'en, bare direkte til skjermen. Men er det noen som veit hvordan det blir med lyd hvis skjermen ikke har innebygde høyttalere? Er på utkikk etter skjerm nå og veit ennå ikke om jeg ender opp med en med innebygde...

Endret av darko77
Lenke til kommentar

Glemte selvfølgelig å skrive at det finnes slike bokser også :blush:

Hvis skjermen ikke har innebygde høyttalere må du bare ganske enkelt ha en forsterker med rett inngang (evt. overganger fra playstation til forsterker) og bruke høyttalere som er koblet til forsterkeren.

Jeg bruker et Logitech Z-5300 høyttalersett med en overgang som følger med, funker fint det ;)

Lenke til kommentar
Glemte selvfølgelig å skrive at det finnes slike bokser også :blush:

Hvis skjermen ikke har innebygde høyttalere må du bare ganske enkelt ha en forsterker med rett inngang (evt. overganger fra playstation til forsterker) og bruke høyttalere som er koblet til forsterkeren.

Jeg bruker et Logitech Z-5300 høyttalersett med en overgang som følger med, funker fint det ;)

7182106[/snapback]

Da vil jeg bare si hjertelig takk for all hjelpa! :)

Lenke til kommentar
Hvis du vil gjøre det skikkelig kan du kjøpe en boks fra vdigi

http://www.vdigi.com/index.php?option=cont...&id=4&Itemid=27

Bruker selv denne boksen for å få HDTV signaler på min 21" Samsung LCD monitor (bruker VGA utgangen), krystallklare bilder og du unngår "etterslep".

Støtter PS2, selv bruker jeg den på XBOX'n min  :thumbup:

7182194[/snapback]

Den boksen ser jo helt genial ut! :D Takker for tipset! Dessverre er de jo fullstendig utsolgt nå... :(

Endret av darko77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...