5110 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Skal kjøpe meg telefon (på nettet) og ser at de telefonen jeg har tenkt å kjøpe selges som "låst til Telenors nett). Innebærer dette at det kun er Telenor-kunder som eventuelt kan bruke denne telefonen? Jeg har per idag et Tele2-abonnement. Lenke til kommentar
troffen_k750i Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Kan vel kanskje variere litt fra produsent til produsent, men for SE og Nokia så er svaret ja, de er ikke lengre nettverklåst slik de engang var (da ikke så mange leide nettverket deres), men låst til telenor sine SIM-kort. Altså kan kun telenorkunder bruke dem... Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 (endret) Dersom telefonen er låst til telenor, koster det 600 kr for å få koden fra telenor. Da kan du bruke den med ditt tele2 abonnemet Endret 31. oktober 2006 av Shhhh Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvis det står at telefonen er låst til Telenor sitt nett så er det vel naturlig å anta at den er låst til... Telenor sitt nett. Da er den ikke låst til Telenor som operatør, men til alle operatører som benytter Telenor sitt nett. Dette inkluderer blant annet Tele2. -snubbel Lenke til kommentar
troffen_k750i Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ja hvis man skal stole på det som står så skulle dette stemme, men tror det er en reell mulighet for å bli skuffet (dvs, den virker kun med telenor). Tror ikke telenor bruker nettverkslås lengre, men jeg er jo ikke allvitende (helt hvertfall :-)) så jeg kan jo fint ta feil hehe Lenke til kommentar
Loko Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Utfra min erfaring som tele-selger så er det veldig varierende om telefonen er låst til operatør eller til nett. Noen ganger funker tele2 på telenorlåste telefoner, andre ganger ikke....rissikosport spør du meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå