Gå til innhold

Kan jeg slutte allerede?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Noen som har peil da? :p

7181546[/snapback]

Så lenge du ikke har skrevet kontrakt går det vel bra å takke nei. Hvis "det" du har fått vite er kommet via andre, bør du kanskje sjekke opplysningene først.

Lenke til kommentar
Jeg fikk meg en jobb, har vært der èn gang, avdekket forhold jeg absolutt ikke liker.

Har ikke skrevet arbeidskontrakt enda. Kan jeg da slutte uten noe om og men?

7181495[/snapback]

Så lenge det ikke er skrevet kontrakt finnes det ikke noe juridisk bindende mellom deg og arbeidsgiver, dvs du har heller ikke krav på noe som helst.

Jeg var selv i din situasjon i 2001, men på den tiden var forholdene i bransjen jeg jobbet i ganske magre, så man tok det man fikk. Det var ganske mange som stod uten arbeid da. Dette var ledelsen i denne bedriften veldig klar over og fortalte oss ansatte ved enhver anledning hvor heldige vi var som fikk jobbe der. Så vi måtte ikke komme og be om mer lønn eller klage over noe som helst. Ofte lå det avisutklipp med overskrifter a la 'Dårligere tider i IT-bransjen' framme der vi kunne se dem.

Jobbet litt over tre år i den bedriften, og jeg unner ikke min verste fiende å gjennomgå de tre årene.

Hadde jeg vært synsk den gangen så hadde jeg gått på dagen slik du nå vurderer. Så mitt råd til deg er: GÅ!

Hilsen

Werner

Lenke til kommentar
Basert på egen informasjon...

Vi har jo strengt tatt ikke en avtale så lenge jeg ikke har skrevet under på arbeidskontrakten. Og det er jo DERES feil.

7181572[/snapback]

På prinsipielt grunnlag er også en muntlig avtale bindende.. ;)

Man får som regel en skriftlig avtale på plass noen uker etter selve ansettelsen.

Lenke til kommentar

Det er klart jarmo, det vet jeg.

Alikevel har jeg bare fått tilbydd jobben. Det er vel ingen sånn periode med tre måneders oppsigelse i en muntlig avtale?

EDIT: Jeg er ikke på prøvetid, bare opplæring enda..

Endret av Linnaldo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...