Lapette Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hei der- Har lest en del litt dype bøker som grunner over livet osv, men de fleste har en negativ instilling på dagens samfunn "mennesker stresser for mye" osv - derfor leter jeg etter en bok som ser positivt på dagen for det den er, og tenker litt høyt. Noen spesiell handling er ikke så veldig viktig - leste nettopp Naiv. Super. Av Erlend Loe. Den likte jeg, synes det er en interessant karakter med interessante tanker - men også en del tull! Takk for tilbakemeldinger! Hei hå Lenke til kommentar
Mbang Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Endelig en som skriver om Erlend Loe og som ikke skrive nedsettende og kaller det for fòr enkle bøker eller sier at Erlend Loe ikke er en stor forfatter eller noe i den duren der.. Elsker Naiv. Super. du får mye å tenke over der synes jeg:) Lenke til kommentar
knutby Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Har du lest alkymisten? Vet ikke om den passer hlt inn, men den reflekterer en god del over livet. Jeg synes den er helt genial. Og ja Erlend Loe er bra. Jeg leser nå "L" og har lest alt det andre han har skrevet. Med Doppler som den beste;) Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Alkymisten har jeg lest, og Zahir av samme forfatter - likte alkymisten, men ikke zahir. Enig i at Erlend Loe er flink, doppler er en genistrek , og selv om det er vanskelig å ta morromenn alvorlig, tror jeg det ligger ganske mye undertone i bøkene hans. Takk for forslag, noen som har noen flere? Lenke til kommentar
medlem-102525 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Som nevnt har Erlend Loe flere gode bøker. Ellers vil jeg anbefale Jostein Gaarder sine bøker. Sofies verden er jo godt kjent, hvis du synes den er litt tung, er Kabalmysteriet helt genial etter min mening. Lenke til kommentar
.patrick Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Tatt av kvinnen er faktisk litt fengene, men det tar laang tid før man skjønner noen ting, hadde det ikke vært for at jeg måtte lese boka hadde jeg gitt meg etter 1. kapittel. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Dopler, Tatt av Kvinnen, "L" og Naiv. Super. Erlend Loe er en flink, flink mann Lenke til kommentar
chris Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Skal du virkelig lese en bok som setter samfunnet i perspektiv. Les "Fight Club" av Chuck Palahniuk. Er man heldig, skjønner og forstår undertonen i boken kan den forandre ens syn på mange ting. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Har sett filmen mange ganger - er den likevel verdt å lese? Utrolig bra film ja! (og sannsynligvis en dritbra bok) . Liker sånne tenkebøker - bare å komme med flere forslag Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Solstad. Egentlig alle hans bøker, men 90-tallsromanene er nok de som er mest relevante for dagens samfunn. Selv likte jeg "T. Singer" veldig godt. Den omhandler angst (for å bli sett), ansvar, forpliktelser og anonymitet og i bunn har den en form for håp. "Ellevte roman, bok atten" er også ei bok man bør lese. Denne fremstår trolig som svært absurd ved første øyekast, men ved nærmere ettersyn så tar den opp dypt eksistensialistiske problemer ved tilværelsen. I "T. Singer" flykter hovedpersonen fra en mening ved tilværelsen. I "ellevte roman, bok atten" søker hovedpersonen en mening ved tilværelsen og tar konsekvensen av at hans søken ikke gir ham svar. Les den. Solstad har blitt betegnet som Norges fremste nålevende romanforfatter. Enkelte går så langt som å betegne han som Norges fremste forfatter, noen sinne. Hans siste roman, "Armand V. fotnoter til en uutgravd roman" framtvingte et svar fra Norges utenriksminister i ei av Norges minste aviser. Det sier vel sitt om Solstads forfatterskap. Lenke til kommentar
chris Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har sett filmen mange ganger - er den likevel verdt å lese?Utrolig bra film ja! (og sannsynligvis en dritbra bok) . Liker sånne tenkebøker - bare å komme med flere forslag 7229189[/snapback] Den er definitivt verdt å lese etter å ha sett filmen. Min mening er at boken blir bedre etter å ha sett filmen. Både boken og filmen blir liksom bare enda bedre etter å ha forsert begge med forståelse. Genialt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå