Gå til innhold

Inspiron 6000 s-video

Anbefalte innlegg

Har en I-6000 og ønsker å koble den opp mot TV via s-video, men får da bare opp sort hvitt bilde. Bruker vanlig s-video kablel som jeg kobler opp til en scartplugg med støtte for s-video inngang. Fungerer jo, men mangler farger...

Har prøvt det meste, men får det ikke til.... Tips? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En S-video->scart adapter forutsetter at TV-en støtter S-Video signal, det gjør den vanligvis ikke hvis den ikke faktisk også har en egen S-video-kontakt ett annet sted på apparatet.

Det er imidlertid en enkel og rimelig løsning på dette - en S-Video->kompositt adapter, slik som denne fra clas ohlson (bla deg ned til du finner "S-video adapter"), er koblet på en annen måte enn s-video->scart adapteren, og fungerer i hvertfall på både min relativt nye 29" LG-tv og den 19 år gamle Philips 28"-eren. Hadde samme problem som deg før jeg prøvde med denne adapteren i stedet.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Bildet på den gamle er helt ok til film/video og også 3D-gaming (men det er rimelig slitsomt å finne en behagelig stilling for å spille fx GTA med mus og tastatur foran TV-en). Til skrivebordsbruk blir pikslene alt for uklare (interpolert) på den gamle TV-en, og er heller ikke mye å skryte av på den nye (den minste skriften i menyer og vinduer er uleselig), regner med det er slik på alle bilderørs-TV-er pga den lave oppløsningen (640x480?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...