furiouseagle Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Har en I-6000 og ønsker å koble den opp mot TV via s-video, men får da bare opp sort hvitt bilde. Bruker vanlig s-video kablel som jeg kobler opp til en scartplugg med støtte for s-video inngang. Fungerer jo, men mangler farger... Har prøvt det meste, men får det ikke til.... Tips? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) En S-video->scart adapter forutsetter at TV-en støtter S-Video signal, det gjør den vanligvis ikke hvis den ikke faktisk også har en egen S-video-kontakt ett annet sted på apparatet. Det er imidlertid en enkel og rimelig løsning på dette - en S-Video->kompositt adapter, slik som denne fra clas ohlson (bla deg ned til du finner "S-video adapter"), er koblet på en annen måte enn s-video->scart adapteren, og fungerer i hvertfall på både min relativt nye 29" LG-tv og den 19 år gamle Philips 28"-eren. Hadde samme problem som deg før jeg prøvde med denne adapteren i stedet. Endret 30. oktober 2006 av ventle Lenke til kommentar
remmm Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hvordan blir bildet på den gamle tvn din når du bruker en slik?? har samme problemet jeg også, men tenker jeg kjøper en slik kabel. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Bildet på den gamle er helt ok til film/video og også 3D-gaming (men det er rimelig slitsomt å finne en behagelig stilling for å spille fx GTA med mus og tastatur foran TV-en). Til skrivebordsbruk blir pikslene alt for uklare (interpolert) på den gamle TV-en, og er heller ikke mye å skryte av på den nye (den minste skriften i menyer og vinduer er uleselig), regner med det er slik på alle bilderørs-TV-er pga den lave oppløsningen (640x480?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå