Gå til innhold

dårlig lyd og bilde

Anbefalte innlegg

Har en rekke videosnutter på VHS som jeg tenkte spille over på DVD. Kjøpte TV-kort Pinnacle PCTV 40i. Jeg kobler mellom pc og videospiller med S-video kabel og phone kabler. Dette fungerer helt fint. Bilde og lyd kommer fint frem til pc-skjermen. Men, idet jeg setter på opptak. Altså kopiering over til harddisk skjer det noe med både lyd og bilde. Bilde og lyd blir betydelig dårligere. Jeg finner ikke ut av dette og håper noen har gode råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig godt mulig at oppløsningen på opptakene er elendig. Det var det hos meg på mitt TV kort. Tror oppløsningen var på 320x240 mens jeg ville ha 720x576. Planlegger du å brenne på DVD må du forøvrig passe på at programmet tar opp i 25 fps (om det er MPEG2). Har ikke prøvd Pinnacles programvare, men på mitt Hercules TV kort (ved hjelp av programmet PowerVCR) så kunne jeg stille på en rekke ting.

Men hvis du bruker Nero til å brenne med så ligger det faktisk ett program med som tar opp fra TV kort. Da blir kvaliteten god, og du kan optimalisere den for DVD brenning etterpå. Menyer o.l ordner du også i medfølgende Nero Vison. Bruker somregel bare det til opptak. Men til å se på TV bruker jeg medfølgende programvare grunnet problemer med fjernkontrollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...