Gå til innhold

Babes og miliæret

CofidiS

Anbefalte innlegg

Å du MÅ ikke ut i førstegangstjeneste :)

Til informasjon kan man fint LIGGE på fødeavdelingen uten livmor og eggstokker.

7180633[/snapback]

for oss med god psyke og helse er det valget mellom førstegangs-tjeneste, sivil-tjeneste og fengsel, hvis man da ikke lyver om psykiske problemer, som kommer til å forfølge deg resten av livet.

så nei, man MÅ ikke, men etter reglene i norge skal alle menn tjene landet i ett år/18mnd sivil-tjeneste

hvor mange regler er det om kvinner som skal føde?

ok, kvinner er fysisk svakere, men de kan trenes opp de også, akkurat som guttene trenes opp i militæret

og tror det er flere jenter i landet som har godt av militæret enn gutter, lære at livet er mer enn sminke og gucci, og lære MYE om seg selv...

og ja, man lærer mer enn å bære våpen, jeg lærte å skyte med det, pusse det, sikte med det, skyte i mørket med det, sove med det, justere sikte på det osv, er MYE mer enn å bære det

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, er som du sier; man lærer mer enn bare å bære våpen. Hvorfor da ikke få jenter inn i dette? Og er MANGE jenter som også er langt på høyde fysisk med gutta, så tror ikke fysikken skal være noen stopper her (som du sier; er mer enn bare å være våpen)..

Mange bortskjemte og selvopptatte jenter som også hadde hatt godt av militæret?

edit; hvor får du "Så du tror de sender deg til krig når du er i førstegangstjeneste" fra foesten? jeg sa ikke det, eller..?

Endret av CofidiS
Lenke til kommentar

Ergo er det best å sende guttene som trenger førstegangstjeneste i militæret (Overvektige, udisiplinerte, de som er ute å kjører, dårlig oppdratte, de med rulleblad osv) Å la de disiplinerte gutta være ifred.

Jeg tror faktisk å sende jenter til helsesektoren har vært et forslag, spørsmålet er mer om organisering og penger. Penger, penger, penger.

Men nå må jeg jobbe, så du får bare fortsette med ellendige arugment mot en allerede død sak.

Lenke til kommentar

det er da motsatt, og bør være slik, tviler på at du, Neppe har vært i forsvaret og sett hvilken oppførsel man trenger der, og hvor mye man MÅ stole på lag-kameratene sine...

ville du skutt ved siden av / forran en som har en draps-dom på seg?

Lenke til kommentar

Å herre. Her legger du en sak død bare basert på dine argumenter. :ermm:

Alikevel motsier du deg selv gang på gang. Nå sier du at det er best å sende de overvektige/etc. gutta ut i militæret, mens du i sta påpeker at guttene er bedre fysisk enn jenter....

Og sende jentene ut i helsesektoren blir vel litt 60-talls og anti-likestilling?

Blir vel litt som det var på skolene den gangen, at jentene lærte husmorsfag og gutta hadde sløyd. Hva med å modernisere seg litt? Jeg er sikker på vi kunne fått et bedre snitt i militæret hvis vi hadde valgt de beste fra jentene og de beste fra guttene..

Lenke til kommentar

Det er ikke motsigende. Du kan ta en feit jente og en feit gutt, måle hvem av dem som er fysisk sterkest, å finne ut av hvem av dem som vil gå fortest ned i vekt. Fordi det er gutten, i 90% av tilfellene.

Jeg mener at gutter har mer behov for disiplin enn det jenter har, fordi de lever i et helt annet miljø og vokser opp fortere enn oss gutta. Iallefall de fleste.

Hvorfor skulle det være 60-talls ? Da må det jo være 80-talls å sende gutter til militæret, for skulle det bli krig så tviler jeg på at automat våpen i handa er mye å stille opp med.

En venn av meg som er i militæret er politi der, de har det meget strengt. Mens en annen som er grense vakt bare slakker.

Lenke til kommentar
Det er da ikke snakk om oppførselen du har når du kommer inn, men den du har når du går ut :) Fatter du ? Prøve å få f.eks. mindre kriminelle, bedre samfunn osv.

7180746[/snapback]

er snakk om oppførsel når man er inne også ja...

er ett par stk som ble sent ut pga dårlig oppførsel...

er EKSTREMT viktig med godt samhold, noe det ikke blir med folk som har dårlig oppførsel...

har du vært i militæret?

Lenke til kommentar

Vel, som du sa... militæret er mer enn å bare bære våpen. Er mange jenter som hadde klart den delene fysisk, så synes det er en urelevant problemstilling.

Men hvis det dog er en problemstilling, så er det vel også kanskje slik at dagens jenter er mer opptatt av utseende og vekt enn gutter, og dermed også mindre overvektig/etc. enn guttene..?

Militæret handler ikke om hvordan disiplin eller miljø man har den dag i dag.

Militæret handler ikke BARE om skyte på fi, men om sikringsoppdrag, logistikk, transport, rekognisering, oppgaver rettet mot de sivile, trygge vår sikkerthet, osv osv.

Hvorfor skal ikke jenter være vel like godt egnet til disse oppgavene som gutter?

Eller mener du rett pg slett at hele militæret bare er tull fordi vi ikke har noe å stille opp med alikevel hvis det blir krig..?

Lenke til kommentar

Vel, er jo ikke å skjule at Norge ikke har all verden å stille opp med. Men åsså, blir vi sprengt så la det gå fort for seg.

Sikkert mange jenter som er velegnet til dette. Men som steffyboy sier, for ordensskyld, hold dem unna. Som sagt, send dem i helsesektoren der det er ekstremt mangel på folk. Woalla, du har løst problemer.

For videre diskusjon kan du f.eks lage en tråd i den politiske delen, med en litt mer saklig begrunnelse bak dine utsagn. Så kommer du med en problemstilling for videre diskusjon.

Steffyboy, hehe. Jeg har bodd alene lenge nokk til at jeg kan ta vare på meg selv :) Men jeg skulle ønske jeg fikk i militæret, om du lurer.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...