VikinGz Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Sliter med å sove for tia... jeg kan legge meg klokka 6 på kvelden og er trøtt som bare det, men når jeg legger meg så får jeg ikke såve før 2-3 tiden om natta..... UANSETT! Jeg skal opp igjen i 6 tia... og slik går dagene.... Bør jeg oppsøke lege? Endret 30. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Begynne å trene elns så du blir sliten? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Begynne å trene elns så du blir sliten? 7180484[/snapback] Trener ca 2 timer hver dag og sykkler til og fra jobb... + at jeg vasker/rydder o.l Endret 30. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Høres mer ut som om du har en ikke-eksisterende døgnrytme enn at du ikke klarer å sove. Ta å legg deg i halv 11 - 11 tiden hver natt og stå opp klokka 6 (uansett om du er dødstrøtt eller ikke trøtt). Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Når legger du deg? Hvis jeg legger meg for tidlig ender det alltid med at jeg ikke får sove før utpå morgenkvisten. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Hvis du legger deg 6 om kvelden og skal stå opp 6 om morran vil du ende opp med 12 timers søvn. dette er altfor mye og vil faktisk gjøre deg slappere og kan gi deg hodepine. ser at du ikke sovner før i 2-3 tida. hadde jeg vært deg ville jeg tatt meg en joggetur eller en gåtur på kvelden, og så lagt meg rundt elleve om kvelden. mellom 6 og 8 timers søvn er det som er passelig. noe mere enn 8 timer er ikke anbefalt. ps. viktig at du ikke sover noe på dagen, dette ødelegger døgnrytmen din hvis du skal komme inn i en. Endret 30. oktober 2006 av O.J Lenke til kommentar
Patience Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hold deg unna sterke lyskilder 2 timer før du skal legge deg. En LCD-skjerm tilsvarer dagslys. Og kroppen regulerer søvnrytmen etter lyset. Ikke legg deg på tom mage. Ikke på full mage heller. Spis ca 1-2 timer før du legger deg. Er det noe du bekymrer deg for, og tar med deg til sengs - må du finne en eller annen form for midlertidlig løsning på det før du legger deg. Ha ca 17-18'C inne på soverommet ditt. Og velg dyne deretter. Skal ikke være for varmt, ei heller for kaldt. Trenger du sovemedisin kan det være greit å høre med legen om du kan få resept på "Vallergan". Det er egentlig en allergimedisin, men slo feil ut. Derfor brukes den i dag som en ikke-vanedannende sovemedisin. Ulempeen er at den virker sløvende til langt utover dagen. Men når du kvikner til, så kjenner du at du har sovet godt.. Lykke til.. Og til slutt; Skal du ha sex med dama, så be henne om å begynne å komme tidligere Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Når legger du deg? Hvis jeg legger meg for tidlig ender det alltid med at jeg ikke får sove før utpå morgenkvisten. 7180519[/snapback] Kommer på det samme om jeg leger meg i 6tia, 8 tia, 12 tia altså jeg sovner aldri før i 2-3 tia om natta og jeg er dødstrøtt når jeg våkner om morgenen. og sovner som 30min for lenge slik at det blir ett stress me å komme seg på jobb.... Jeg holder meg som regel unna og se tv/sitte forran datamaskinen 1-2 timer før jeg legger meg... (bruker tia på å rydde litt, ta oppvask o.l) Endret 30. oktober 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
O.J Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 hvis du står opp 6 om morran hver morgen og ikke sover noe før kvelden igjen skulle det egentlig ikke være noe problem å sovne Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 hvis du står opp 6 om morran hver morgen og ikke sover noe før kvelden igjen skulle det egentlig ikke være noe problem å sovne 7180597[/snapback] Det trodde jeg også... men jeg får ikke sove.. det som er problemet.. uansett hvor trøtt jeg er... Lenke til kommentar
O.J Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 sikker på du ikke tar deg en liten høneblund etter jobb? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 sikker på du ikke tar deg en liten høneblund etter jobb? 7180609[/snapback] Ja, jeg er ganske sikker... for da må jeg sove mens jeg sykkler hjem fra jobb eller trener... men det vet jeg at jeg ikke gjør... har som regel ikke tid til å ta høneblunder i ti og utide heller... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Tror jeg skal oppsøke lege om det... Lenke til kommentar
MRN Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Sikker på at du ikke har en veldig stressende hverdag? Hadde det sånn også i min forrige jobb. Fikk ikke mer enn 6 timers søvn de fire første dagene, og fredags ettermiddag slokner jeg helt for å ta meg inn, og sover da de timene jeg trenger. Men jeg legger meg ikke 18, sovner 03 og står opp 06... Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Sliter med å sove for tia... jeg kan legge meg klokka 6 på kvelden og er trøtt som bare det, men når jeg legger meg så får jeg ikke såve før 2-3 tiden om natta..... UANSETT!Jeg skal opp igjen i 6 tia... og slik går dagene.... Bør jeg oppsøke lege? 7180478[/snapback] Du får nok ikke sove på natta fordi du sover på ettermiddagen. Dropp heller ettermiddagsluren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå