veggiss Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Dog; bare meg som finner det rart at det alltid er forhandlere som sabler ned 5 år på mobiler her på forumet? 7188382[/snapback] Det er ikke så veldig rart. Det er forhandlerene som ser saken fra den siden. 7194178[/snapback] kong, 2 pils det er rart fordi det er så bastant om at det aldri vil skje,kostander og jatta jatta (ja, er økonom til tusen, men ser ikke problemet) 7194384[/snapback] ro ned nå gutter, Christian tåler ikke mer en 2 øl med mindre han har vokst siden sist... tja...om 6100 dommer skulle tilsi 5 år, så tror jeg bransjen vil nekte uansett. 6100 er jo mer en dummy enn mobil i forhold til dagens telefoner 7201587[/snapback] jeg merker at du har en litt gammel holdning til meg, merk deg at jeg er like kverrulant og sta som jeg var da du så meg, men dere tok meg for å være en drittunge, så i teorien lgde dere problemer for dere selv med holdningen deres:P nå er tidene anerledes, og så tilsluttt, 6100 er litt for billig til at jeg har tro på 5 år, men kan jo håpe 7202489[/snapback] du er født i 86, jeg har en lillebror som også er født i 86, ergo, du er en drittunge jeg tror faktisk at pga at den er så billig, så kanskje den kan få 5 år, er jo ikke så mye som kan gå galt på den som på andre modeller. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Dog; bare meg som finner det rart at det alltid er forhandlere som sabler ned 5 år på mobiler her på forumet? 7188382[/snapback] Det er ikke så veldig rart. Det er forhandlerene som ser saken fra den siden. 7194178[/snapback] For meg så kan det gjerne være 5 år eller 50 for den saks skyld, men bare det blir fastsatt så leverandøren dekker det. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Tor forhandlerene skal se en lang vei etter å få dekket en mobil som er fire år av en forhandler for å si det slik. Dessuten er det bare to år etter kjøpsloven, noe som kan forandres etter avtale vel og merke. Får håpe at Høyesterett hadde klubbet enstemmig igjennom femårs reklamasjonsfrist. Enda bedre hadde det hvis det hadde kommet et lite gullkorn av et obiter dictum også. Uansett så blir det spennende å se åssen de velger å tolke vesentlig lenger enn to år, og kanskje utdype det litt mer enn det som står i forarbeidene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå