Gå til innhold

Hva kan jeg få under garantien?

magnarl

Anbefalte innlegg

Hallois

Jeg har en Nokia 6280 hvor kameraet har sluttet å fungere, den restarter seg sporadisk under mp3-spilling og slide mekanismen mellom de to delene har blitt delvis ødelagt. Alt dette etter nogenlunde normal bruk. Kan jeg få ordnet noe av dette på garantien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 års reklamasjonsrett inntill det kommer en rettskraftig dom som sier 5. Det kommer aldri til å skje.

2 års garanti på nyere Nokia.

-snubbel

7187324[/snapback]

joa, kommer nok til å skje når 6100 dommen kommer.

Dog; bare meg som finner det rart at det alltid er forhandlere som sabler ned 5 år på mobiler her på forumet?

Lenke til kommentar
Dog; bare meg som finner det rart at det alltid er forhandlere som sabler ned 5 år på mobiler her på forumet?

7188382[/snapback]

Selvfølgelig vil forhandlere si 2 år og forbrukere vil si 5. Det er jo det hele striden dreier seg om :ermm:

Telefonene er ikke laget for å holde så lenge som 5 år og de aller fleste forbrukere bytter telefon mye oftere enn som så. Å lovfeste 5 års reklamasjon har ingen hensikt. Og slik som folk behandler telefonene sine er det håpløst å forvente at de skal vare i 5 år.

Den dagen det blir fastslått 5 års reklamasjonsrett på mobiltelefoner skal du få en kald pils, Christian! (Eller Cola, om du liker det bedre :thumbup: )

-snubbel

Lenke til kommentar

7188382[/snapback]

Det er ikke så veldig rart. Det er forhandlerene som ser saken fra den siden.

7194178[/snapback]

kong, 2 pils :D

det er rart fordi det er så bastant om at det aldri vil skje,kostander og jatta jatta (ja, er økonom til tusen, men ser ikke problemet)

Lenke til kommentar

det finnes jo en grense på hva som er nødvendig og hva som er mindre viktig ny teknologi/bruksområder.

når og om man er omtrent ferdig med utviklingen av de mest nyttige tingene, inkludert materialvalg for at den skal kunne tåle å bli behandlet som det den er, en sveitserkniv, som amobil sier, ikke en datamaskin, så synes jeg 5 år passer.

og jeg antar og mener at man så godt som har teknologien til å lage de telefoner som lages nå, "sterke" nok til å tåle minst 5 år uten å gjøre den større/klumpete.

det er kanskje dyrt, men allikevel synes jeg det er rart det ikke er så mange folk som vil ha en enkel mobil/jobbmobil

(spørs hva slags jobb man har da)

som tåler garantert minst 5 år istedet for å bytte den ut fordi den er ødelagt/sliten nesten hvert andre år, og måtte miste muligheten til å gjøre enkle ting raskt

(mens man gjør andre ting uten å bli stressa/anstrenge seg/sette seg ned med stylusen)

en gang man kanskje trenger den mest.

kan man ikke da heller forlange å få robuste, normale mobiler som ikke er overdimensjonerte

(5500 f.eks. er ikke i nærheten av det jeg mener)

og som holder i over 5 år istedet for å klage på at de tlf. man har som er enten fulle av nesten siste teknologi eller er enkel, billig og, hvis liten, som regel ikke robust tlf. ikke holder i 5 år?

så hvorfor ikke lage en skikkelig,gjennomført,

normal jobbmobil som er liten og robust, på

prisnivå til f.eks. htc tytn

(for å betale for kvaliteten),

og med funksjoner på nivå med k610 som jeg mener har ca de mest uunnværlige funksjonene, for de som bruker det k610-en kan til noe men ikke altfor enkle ting, og en mer avansert og lett ødeleggbar til alt annet?

jeg antar det mest sannsynlig ikke kommer enorme, grunnleggende og uunværlige nye funksjoner i aller nærmeste tid som gjør at den målgruppen vil skifte mobil med en gang før de kunne risikere å ødelegge jobbmobilen sin en gang det passer minst.

heh.. tok lang tid å skrive noe enkelt.. glad jeg er FERDIG :w00t: for i dag da. eller kveld eller hvasomhelst

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
2 års reklamasjonsrett inntill det kommer en rettskraftig dom som sier 5. Det kommer aldri til å skje.

2 års garanti på nyere Nokia.

-snubbel

7187324[/snapback]

Vel det er merklig at EE bransjen hevder at mobiler skal vare i 3 til 4 år. Akkurat det tidsrommet er nevnt i juridisk litteratur om hva som er regnet som vesentlig lenger enn fem år. Dessuten er det nevnt en grense på 4 år i forarbeidene.

Hadde EE bransjen ment at en mobiltelefon skulle vare i 2- 3 år hadde jo saken deres vært en hel annen.

Lenke til kommentar

7188382[/snapback]

7194178[/snapback]

det er rart fordi det er så bastant om at det aldri vil skje,kostander og jatta jatta (ja, er økonom til tusen, men ser ikke problemet)

7194384[/snapback]

ro ned nå gutter, Christian tåler ikke mer en 2 øl med mindre han har vokst siden sist...

tja...om 6100 dommer skulle tilsi 5 år, så tror jeg bransjen vil nekte uansett. 6100 er jo mer en dummy enn mobil i forhold til dagens telefoner ;)

Lenke til kommentar

7188382[/snapback]

7194178[/snapback]

7194384[/snapback]

ro ned nå gutter, Christian tåler ikke mer en 2 øl med mindre han har vokst siden sist...

tja...om 6100 dommer skulle tilsi 5 år, så tror jeg bransjen vil nekte uansett. 6100 er jo mer en dummy enn mobil i forhold til dagens telefoner ;)

7201587[/snapback]

jeg merker at du har en litt gammel holdning til meg, merk deg at jeg er like kverrulant og sta som jeg var da du så meg, men dere tok meg for å være en drittunge, så i teorien lgde dere problemer for dere selv med holdningen deres:P

nå er tidene anerledes, og så tilsluttt, 6100 er litt for billig til at jeg har tro på 5 år, men kan jo håpe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...