Gå til innhold

Fem måneder fengsel for BitTorrent-pirat


Anbefalte innlegg

Jeg vil sammenligne nedlastning med å kjøre for fort. Å fysisk stjele produktet som dvd eller cd er som å kjøre i fylla. Å si at nedlastning er å stjele er helt feil. Hvis jeg laster ned South park fordi jeg ikke har mtv eller hvilken kanal det går på har jeg ikke stjålet noe. Jeg har rett og slett sniktittet.

 

cyn

7183338[/snapback]

 

 

Å kjøre for fort er liksom greit det da? Bare en tulleregel som vi ikke trenger å følge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som Vice sa, å bruke rett begrep gjør ike at man mener det er lovlig, det er like ulovlig selv om man bruker riktig begrep, og det er det vel heller ingen som har protestert på?

AtW

7183028[/snapback]

Absolutt ikke. Men det høres ikke fullt så ille ut for mange når det ikke kalles for stjeling.

7183055[/snapback]

 

Jeg ville tro de fleste ei heller synes det er like ille å kopiere noe som å stjele noe.

 

AtW

7183074[/snapback]

 

 

Sånn i forbifarten, så liker jeg lite at andre personer, enten det er AtW eller andre brukere, slenger rundt med "Jeg ville tro de fleste" og andre begreper der man "tror" eller "synser" på andres vegne. Min stemme er akkuratt det, min. Kanskje betyr det at jeg ikke er med i "gjengen" med "de fleste", men med mindre folk her har fått (demokratisk) tildelte mandater for å snakke på andres vegne, så skal man unngå å gjøre det, uansett hvor sikker man føler seg på at det man sier gjelder "de fleste". Det er dine meninger, ikke nødvendigvis mine meninger. Dersom jeg er enig med det du sier, så vil jeg poste her og si akkuratt det.

 

Nå kan såklart andre være uenige i det jeg sier, men siden demokrati stadig brukes som argument i denne tråden, så tenkte jeg det var på sin plass å nevne at siden det ikke har vært noe valg av talsmenn her, så bør man la være å bruke begreper som omfatter "de fleste".

 

:p

Lenke til kommentar
Sånn i forbifarten, så liker jeg lite at andre personer, enten det er AtW eller andre brukere, slenger rundt med "Jeg ville tro de fleste" og andre begreper der man "tror" eller "synser" på andres vegne. Min stemme er akkuratt det, min. Kanskje betyr det at jeg ikke er med i "gjengen" med "de fleste", men med mindre folk her har fått (demokratisk) tildelte mandater for å snakke på andres vegne, så skal man unngå å gjøre det, uansett hvor sikker man føler seg på at det man sier gjelder "de fleste". Det er dine meninger, ikke nødvendigvis mine meninger. Dersom jeg er enig med det du sier, så vil jeg poste her og si akkuratt det.

:p

7190596[/snapback]

Man trenger da overhodet ikke noe "mandat" for å kunne uttale seg om hva man tror om "de fleste". Ingen her taler på dine vegne og har da heller aldri gjort krav på det .(Det var forøvrig et utsagn hvor jeg tok på meg rollen og talte på alles vegne :tease:). Og om det feks. finnes en undersøkelse som sier at 90% av folket gjør ditt og datt må du fint innfinne deg med at noen bruker betegnelsen "de fleste" på dette, uansett om det innbefatter deg selv eller ikke.

Lenke til kommentar
Sånn i forbifarten, så liker jeg lite at andre personer, enten det er AtW eller andre brukere, slenger rundt med "Jeg ville tro de fleste" og andre begreper der man "tror" eller "synser" på andres vegne. Min stemme er akkuratt det, min. Kanskje betyr det at jeg ikke er med i "gjengen" med "de fleste", men med mindre folk her har fått (demokratisk) tildelte mandater for å snakke på andres vegne, så skal man unngå å gjøre det, uansett hvor sikker man føler seg på at det man sier gjelder "de fleste". Det er dine meninger, ikke nødvendigvis mine meninger. Dersom jeg er enig med det du sier, så vil jeg poste her og si akkuratt det.

 

Nå kan såklart andre være uenige i det jeg sier, men siden demokrati stadig brukes som argument i denne tråden, så tenkte jeg det var på sin plass å nevne at siden det ikke har vært noe valg av talsmenn her, så bør man la være å bruke begreper som omfatter "de fleste".

 

:p

7190596[/snapback]

 

Jeg snakker ikke på dine vegne, jeg snakker om hva jeg tror flertallet mener. Det kommer også tydelig fram at dette er spekulasjon fra min side, og ikke presenteres som fakta. Hadde jeg sagt "de fleste" uten "jeg ville tro" foran, så kunne jeg skjønt at det var noe å irritere seg over. Men jeg kan ikke skjønne hvordan posten i sin nåværende form på noen som helst slags måte gir seg ut for å snakke på dine vegne.

 

AtW

Lenke til kommentar
Sånn i forbifarten, så liker jeg lite at andre personer, enten det er AtW eller andre brukere, slenger rundt med "Jeg ville tro de fleste" og andre begreper der man "tror" eller "synser" på andres vegne. Min stemme er akkuratt det, min.

Hvis fildeling skjer i så stor skala som det hevdes og det er et så stor problem for bransjen indikerer vel det at "folk flest" ikke syns dette er veldig problematisk (uavhengig av at det er brudd på opphavsrett).

 

Hvis det ikke er slik er det jo i så fall et marginalt problem, som ikke representerer noe reellt inntektstap for bransjen uansett (i hvert fall ikke slik de regner det.. eller tror de virkelig den 14-åringen kunne kjøpt de 2000 CD'ene og 500 spillene han har i samlingen sin som han lastet ned fordi han "måtte ha det"?...)

 

:roll:

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...