MistaWu Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hallois... Fikk tak i et x1900 master kort før helgen, hadde et x1900xt fra før. Satt inn kortet, reinstallerte windows (hadde tenkt til det uansett). Installerte drivere, winupdate osv osv. Enablet crossfire i catalyst control center, for å så teste 3dmark.... Men det funka ganske dårlig, bilde flimrer (som om skjermen mister signal) hele tiden. Hardware i maskinen: Abit AT8 32X' Asus X1900 Crossfire Powercolor X1900 (slave) Hiper 580W 2x WD Raptor Opteron 170 (2.7Ghz) Kan det være at de får for lite strøm? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kan det være at de får for lite strøm? 7180294[/snapback] Strømmen burde ike være noe problem... Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Hmms... Får faktisk kjørt gjennom 3dmark 2005 testen, er bare skjermen som flimrer no helt sykt. Mulig det er den Y kabelen som er ødelagt? Lenke til kommentar
1rescue Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det er mulig du må enable SLI (crossfire) i BIOS ... Jeg har iallefall en enable/disable funksjon for det. mvh Erik Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Har ingen alternativer for det i BIOS, har crossfire valget i CCC. Så det skal vel egentlig funke sånn det er satt opp nå.. Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Aner ikkje om det har noko å seie, men bytte plass på korta? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Fungerer bare med crossfire kortet i master sloten. Lenke til kommentar
Rajcapone Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Fungerer bare med crossfire kortet i master sloten. 7185102[/snapback] Sett skjermen til 60Hz. Funka for meg. Sliter med ett annet problem her: Crossfiren funker fett i windows (3dmark05 score på 19000 ~ Catalyst A.I advanced, uklokket ) men med en gang jeg skal starte f.eks Oblivion så blir bare skjermen svart, og jeg rammler ut til skrivebordet igjen, og får en feilmld bla bla bla... Samme skjer i F.E.A.R. , og i bf2 blir det bare masse grafikk kødd.... Alt dette løser seg hvis jeg deakiverer Catalyst A.I. men da får jeg jo en crappy FPS, og CF blir jo ikke utnøttet for fem flate øre dah Får mest lyst til å mose heile helv**** pc dri** ettersom jeg har brukt et ondt år på å prøve å finne en løsning Takker for alt av forslag til en mulig løsnig... Dette er fanimeg skilsmisse grunn med ATI... koster litt for mye, til at det ikke skal virke Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Hmms.. Mystiske greier, hvis jeg bruker vanlig vga kabel så funker det. Men jeg får noen irriterente flimre linjer på en måte. Akkurat som om du kjører for høy oppløsning på en crt skjerm. Bruker jeg DVI så er det bare svart blinkende skjerm. Lenke til kommentar
Rajcapone Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hmms.. Mystiske greier, hvis jeg bruker vanlig vga kabel så funker det. Men jeg får noen irriterente flimre linjer på en måte. Akkurat som om du kjører for høy oppløsning på en crt skjerm. Bruker jeg DVI så er det bare svart blinkende skjerm. 7234776[/snapback] Har du lcd skjerm? Har ikke vært borti dette problemet før, men sjekk ut innstillingene på skrivebordet ->skjerm -> avanserte skjerm instillinger. Sjekk å hva så skjer hvis du setter C- A.I til standard / advanced ... Hva skjer hvis du kjører 1600x1200 60 Hz ? Btw hvordan score får du i 3dmark05, og funker crossfiren når du starter spill med catalyst A.I`n på? Er jo nødt å finne ut av hvorfor jeg rammler ut på skrivebordet, ellers så er det bare å selge heile rukle... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå