Gå til innhold

Reparerings tull fra Expert- Problemet fortsetter!


g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var nede på Expert i går å fikk fikset det. Men siden jeg kjøpte mobilen med abb. fikk jeg bare igjen det jeg betalte får mobilen, dvs 200kr.

 

Jeg håper virkelig dette er rett, fordi nå er jeg dritt lei av at Expert ikke tar hensyn til lovene.

7210163[/snapback]

Som de andre sier, så lenge bindingstiden er fjernet så har du fått rett sum igjen :).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel, jeg har mistanke om at expert ikke avbrøt abonnomentet mitt og siden denne saken gikk over veldig lang tid, har jeg fått en regning på pålydene 1.500 kr fra Lindrof inkassobyrå, selv om jeg forklarte problemet til både telenor og lindorf. Hva kan jeg gjøre med dette? Nå har jo jeg fått dette på "rullebladet" mitt og vil ikke like lett kunne få visse lån og slikt.

Lenke til kommentar

Du må bestride kravet skriftlig ovenfor lindorff. Da kan de ikke settes betalingsanmerkning på deg. En evt betalingsanmerkning blir uansett fjernet når du gjør opp for deg/kravet blir slettet, så ikke tenk på det.

 

I tillegg må du ta kontakt med expertbutikken igjen, og få den bindingstiden fjernet. (Det burde du egentlig ha gjort før inkassovarselet kom).

Lenke til kommentar
Vel, jeg kjøpte en Nokia 7280 på Expert i mai 2006, med forsikring.

Etter 4 mnd med helt normal (les dvs ingen kasting, hopping, tygging o.l) bruk av min nye skatt, så klikket det for den.

Symptomene på min mobil: Får ikke satt telefon på lydløs. Kan ikke høre 2. part i samtale. Sporadisk ikke-fungerende oppringinger.

 

Jeg leverte den inn 01.09.06 til reperasjon.

 

Jeg fikk heller ikke et eneste tilbud om en lånetelefon under hele reperasjonstiden.

De hadde visst ingen inne akkurat da, i perioden mellom 10.9 frem til dags dato...

 

Jeg fikk da beskjed om at den ville være ferdig innen 2-3, maks 4 uker. Altså rundt den 09.10. Da jeg gikk ned mellom den tiende og tolvte, fikk jeg beskjed om at de ikke visste hvor den var. Etter en stund med venting og henting av diverse avdelingsledere, konstanterte de at den var nettop sendt til Tyskland, til et spesial verksted.

 

Så fikk jeg beskjed om at den ville være ferdig i uke 40-41.

 

Jeg gikk på ny ned og de sa at den var sendt fra Tyskland, men de visste ikke når, eller hvor den var, eller kom tilbake til meg.

 

Da jeg endelig fikk den igjen, den 19.10 så manglet det en viktig del av min mobil, nemlig simkort slotten. (se bilde)

 

Uten den, kan ikke min mobil brukes.

Hvor lenge kan Expert ha mobilen min på reperasjon? Blir dette regnet som reperasjon, siden de fikset mobilen men glemte denne viktige delen og derfor kan den ikke brukes før jeg får den igjen?

 

Jeg har fremdeles ikke hørt noe fra dem og var nede på fredag før helga for å se om delen min hadde kommet. Men nei, den er ennå ikke der..

7180230[/snapback]

 

Jobber med telefonservice, dersom det er slik at du har hatt din telefon urimelig lang tid inne på reperasjon/service. Så er det jo bare å få forhandler til å ringe Nokia Exceptions, så fikse de deg en ny telefon og de tar imot din gamle telefon. Dette har skjedd flere ganger at telefoner er blitt sendt videre fra serviceverksted uten noen form for sporing eller bekreftelse på forventet ferdigdato.

Lenke til kommentar

Når en forhandler sender beskjed til teleoperatør om at kontrakten kunden tegnet skal kanseleres og at de godtar at de blir trukket i provisjon, så er det vanlig at teleopreatøren kun tar bort bindingstiden. Ergo abonementet fortsetter å gå, hvis dette var en feil av teleoperatøren ville jeg kontaktet teleoperatøren og hørt med de hva som har skjedd. Dersom du hadde f.eks hadde kontantkort før du tegnet kontrakten, skulle du blitt satt tilbake på kontantkort.

 

Teleoperatøren retter da mest sanynelig opp i feilen og trekker inkassosaken fra lindorf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...