TRSTN Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Har noen en ide om hva som er beste hovedkort for to XP? Har lyst til å bygge meg en PC med to prosessorer, det er kjempe kjekt for å kjøre sjakk programmene mine.... :smile: mvh Torstein Lenke til kommentar
Danny Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 så vidt jeg vet så går det ikke å kjøre to xp på de nyeste korta. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Feil, det er de nye XP CPU`ene som mangler L13 broa, de blir laser kuttet på fabrikken :sad: Lenke til kommentar
TRSTN Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 ....men er det ingen som har dual MP eller XP maskin her som har noen erfaringer å dele? Lenke til kommentar
Nzo* Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 det går vistnok ann å fixe på xpprossesoren så den kan brukes som en MP.... var en tråd om dette på forum for ca en uke siden... Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg kjører et Asus A7M266-D med to stk XP1700+ .. funker fint som rakkern det :smile: Stemmer det at man må modde litt på de prosessorene for å få de til å funke. Den L13-broa som må må kortsluttes er som sagt laserkuttet med et jordingspunkt nede i bunnen av kuttet. Det fine er at man ikke trenger å bekymre seg om å kortslutte mot jord, da L13 sannsynligvis allerede er koblet til jord. Det gikk ihvertfall fint hos meg. Jeg kjører også 2x512 Apacer DDR-SDRAM(PC2100), men angrer litt på at jeg ikke kjøpte Reg. brikker mens jeg først var på å bestille. Selv om A7M266-D kan bruke to brikker U-Reg./Non-ECC minne, så har jeg seriøst begrenset oppgraderingsmulighetene mine :sad: Nyttige linker: Kart over kontaktpunktene på XP-cp. 2Cpu.com - Veldig bra side for SMP PM eller mail meg for mer info, tips etc. :wink: Lenke til kommentar
ulv20 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg har et Tyan 2466 med 2 x AXP1800+ (L5 ikke kuttet), stabilt og fint, uten noen problemer. Har to MSI K7D-L med henholdsvis 2 x AXP1800 (L5 fikset med ledende penn) og 2 x AXP2400 (L5 fikset med ledende penn), begge stabile, uten noen problemer. Synes MSI hovedkortet er best og det gir også muligheter for overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå