Chad Thundercock Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 "In 2005, there was success of the regrowth of cochlea cells in test subjects by a research team led by Dr. Yehoash Raphael from the University of Michigan. This study was conducted using Guinea Pigs as test subjects. [2] It is important to note however, that the regrowth of cochlear hair cells does not imply the restoration of hearing sensitivity as the sensory cells may or may not make connections with neurons that carry the signals from hair cells to the brain. A team led by Dr. Stefan Heller from Stanford University are pioneering stem cell research in the prospect of regrowth in cochlea cells" Det er vel bare snakk om tid før man klarer å lykkes i å reprodusere celler som klarer å skape kontakt med hverandre. Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg spiller tennis med tre dævhørte! Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) I militæret smalt en tulling 2 rødfis på 20-30 cm avstand fra det ene øret mitt. Slike smell et på 160+ db. Eller sagt på en annen måte j*** høyt. Trodde lenge at jeg ble døv av sånt, men tester 15 år senere viser at jeg har perfekt hørsel på dette øret Endret 26. mars 2007 av Spartan Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) I militæret smalt en tulling 2 rødfis på 20-30 cm avstand fra det ene øret mitt. Slike smell et på 160+ db. Eller sagt på en annen måte j*** høyt. Trodde lenge at jeg ble døv av sånt, men tester 15 år senere viser at jeg har perfekt hørsel på dette øret 8246148[/snapback] For en uforsvarlig idiot. Slike tullinger burde aldri ha blitt plasert innen det militære. Kjenner meg litt igjen i den situasjonen bare dette foregikk i fritiden. En galing kom fra ingen steder og smalt et paintballgevær (ca 120-130dB) rett bak venstre øret. Hørte flaggstanga i 2 dager. Du var, som uheldigvis mange andre ikke er, heldig. Veldig heldig. Endret 26. mars 2007 av dicktator Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 kjenner en som la en sånn rødfis under beina på en kar med en kasse C4 i henda :!: han smøg seg bak han når karen med kasse sto ved en bil. Snakker enda om det :!: Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Dere som har dårlig hørsel skal vite at det finnes håp. Hvis dere tar en titt på denne linken C-cV kan dere se at det finnes flere prosjekter på dette å kunne reprodusere hårceller i sneglehuset og dermed kunne eventuelt reparere hørselen. Linken sier at man regner med at om 5-10 år vet man med sikkerhet om å erstatte hårcellene vil kunne gi tilbake den normale hørselen. Hvis mulig, vil det kanskje ta så lite som 10 ekstra år til å erstatte hårcellene på mennesker. Altså 15-20 år Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Jeg er døv på det ene øret 7198571[/snapback] Jeg, å! Er født døv på venstre øret - derav tilnavnet... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg er aspirerende hørselshemmet. Om jeg fortsetter å ta massasje på meg selv ved å lene meg inntil basskasser til konsertanlegg joiner jeg dere snart. Fra spøk til alvor, hvordan oppleves det å være tunghørt? Hvordan sanser dere omverdenen når dere f.eks. går på gata? Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Nå vet ikke jeg hvordan det er for andre enn meg selv... Men det eneste problemet jeg har er steder med mye lyder/prat. Da sliter jeg med å høre hva hver og en sier og det meste blir en grøt. Men ellers går det stort sett greit, for jeg hører superbra på høyre øre. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå